Yang DiSaYAngi

Jumaat, 15 Julai 2016

Kisah Iftar sebelom raya menjelma

minggu last2 puasa aritu...sebelom nak balik raya...nasib la aku ajak balik ahad lepas berbuka tu..kalo aku balik jumaat lepas keje, mau masak bontot aku hadap jammed tu...al maklum la aku n en asbeen kadang tak sabar jugak nak balik kampung..hahahha...nasib la gunakan inisiatif lain..

so sebelum balik rumah, kemas rumah, mop lantai, lap kipas semua...nak balik  sedap sikit hati ni tinggalkan umah dalma keadaan kemas kan....

menu sehari sebelom balik tu, bukak posa kat umah..ahad nak balik tu baru la bukak posa kat jalan...

sebelom kemas rumah, kasi budak2 ni makan dolu...aku buat dorang breakfast ni, aku pulok yg terliuq..hahahhaha...



menu iftar aritu....aku buat telur masak kura je...yg lain semua en asbeen buat..paling rasa menjilat jari tu, ikan goreng tepung..alamak......bikin sungguh dia punya sedap....

en asbeen nanti buat lagi ye....

Khamis, 14 Julai 2016

seronok anak2 balik johor

sepanjang raya tu..jalan2 situ je..paling jauh pon G umah abah aku kat segamat...
ni pon jalan2 pusing bandar kluang je..

terasa macam suke pulok tgk muka pepagi lepas mandi....suci murni mcm brand minyak suci murni tu...hahahhaha....padahal makeupless tu..hahahahh...
cuba korang tgk muka nak masuk tengahari...

muka minta tampa kan...hahahha...en asbeen redho je dapat binik gini....

tahniah izz dani aqlan awak dah boleh harap dah amik gamba ibu n abah ni....padahal waktu ni nenek sebok dok deal ngan org kedai jahit, nak tempah baju lagi...hahahah...kami kat sebelah sebok dok selfie....sengal anak menantu cucu cicit nenek ni ye....


malam tu lepak2 kat luar rumah...FIL cukup suke lepak kat luar tu...budak2 sebok la nak main kat luar tu jugak....di bentang la tikar kat luar....seronok ha....dengan angin2 malam bagai....tetibe MIL kuaq bawak air milo ngan kuih..alahai mak....nyaman pulok rasanya lahai....

korang tgk bebudak ni....sweetnya...

dah malas nak layan abang2 dia...ke sana  ke sini haa dia jalan


seronok dorang kalo balik rumah nenek tokwan...bebas je dorang nak ke sana sini

3 syawal dan 4 syawal... #teamrayajohor

cerita raya  ketiga tak da apa sgt..juz g raya rumah kawan2 sekolah en asbeen...petang tu G bandar kluang, jalan2 N main bowling ngan ipar duai segala....

esoknya raya keempat tu...MIL ajak buat nasi arab...aku yg buat la nasi arab...MIL tambah buat botok botok..ada yg tau ke botok2 ni....botok2 ni setahu aku org jawa bugis n seangkatan dengannya punya makanan..tak tau la kalo aku silap...tapi setiap kali aku balik umah MIL mesti menu ni akan ada dalam list kat umah tu..bukan takat aku je...semua anak2 MIL ni mmg hantu botok2 ni...

tengahari tu tak di buat org..makan nasi arab sama botok2...

botok2 tu di bungkus dengan daun pisang..dalam bungkusan daun pisang tu ada ikan, segala rempah kari, N segala mak nenek daun2 ulam bagai, buh sekali dalam tu...pastu kukus...dah tu boleh makan..nala punya sedap weiiii...

petang tu G raya umah mak biras aku...sebab esoknya dah nak balik putrajaya dah..kena balik awai pagi, sebab takut nak tempuh jammed dengan nak layan kerenah anak ni, risau jugak la...

nak bagi duit raya, bagi je la soya, sebok nak bergambo...sebenarnya nak bagitau suke dengan sampul seqybeauty ni....simple but nice...cantik sgt....

sebab penggunakan, tu yg suke tu..hahahah....

bak kata en asbeen..
"syg..kat sampul ni dia kata..pakai seminit cantik selamanya....ye syg, awk mmg cantik selamanya utk sy syg...cia cia..cia...."


hahahah...tak sia sedas aku kasi penampa kat lengan dia...org lain dok sebok khusyuk sembang nak mambang, dengar kami bantai gelak, pandang dorang kat kami..hahahahha.....