Yang DiSaYAngi

Jumaat, 30 Januari 2015

sama tak kami




tengah syiok2 kemas drawer kat opis semalam...jumpe pulok gamba2 si kenik2 ni...alahai cumilnya...

nampak sama tak muka dorang ni...gamba2 ni di ambil waktu ni dorang masing2 baru umur lingkungan setahun lebey....

bila tanya ngan syawal sekarang....sape yg pakai baju hijau tu....di jawab...
"itu adik la ibu..."

hahahahha..sama ke muka kamoo ngan adik..yela kamoo adik beradik gen abah kamoo kuat sgt dalam diri kamoo..hahahhahah.....

Khamis, 29 Januari 2015

Buat rancangan sendiri nampak


Salam khamis kengkawan....

em pat hari lepas en asbeen buat hal...

sepatutnya mmg jumaat ni lepas keje kami gerak balik johor...biasa la cuti lama...duduk sana, bukan jalan mana pon, saja balik duduk rumah je pon...en asbeen tahu kalo aku penat, mmg aku suke duduk rumah MIL ni kalo cuti panjang, rasa nyaman je..kampong kan, sunyi sepi, tidoq pon lena...tp kat rumah MIL ni nak tidoq lena mmg tak la, si izz kalo duduk rumah MIL bukan reti nak tidoq, nak tawaf satu rumah je...tahu la umah nenek tok wan awak beso...

nak di jadikan citer..tetibe en asbeen boleh kata...
"sayang...balik jumaat ni, kiter tak yah tido umah mak tau...kiter tido hotel..."

haaa...apa....mengapa kamoo buat keputusan begitoo en asbeen, tanpa berbincang sama binik mu ini...hahahhahahha...tp itu soya suke, tidoq hotel..lama sungguh anak2 tak tidoq hotel...alasan en asbeen....

"sebab saya nak tido hotel, esok pagi2 kiter G kluang station...pastu kiter jalan2 batu pahat... N baru balik rumah..."

waahhhh buat keputusan sendiri ko...selaloo aku yg bagi tentatif kat dia, ke mana, di mana N mana..mana....aku tanya jugok...kenapa nak ke sana, selaloo aku je yg beria nak ke kluang station tu, en asbeen mengikut je...katanya....

"yela, senang...tak yah patah2 balik dr umah mak ke pekan ni...lagipon, sebelom awak cakap nak ke kluang station, baik saya buat dulu..tahu dah, awak setiap kali balik, ituyg awak nak G kan..."

eh...eh...eh...pandai pulok dia perli binik kan...tp tu la kenyataannya..hahhahahah,.....aku kalo balik kluang...satu kali, mesti singgah jugok....tak boleh tak singgah...entah, suke kot...dr zaman bertunang lagi aku suke G sana...sampai la sekarang....lagipon rumah MIL tu dah jalan menghala ke kota tinggi sana, kire penghujung kluang la tu..tu yg en asbeen malas nak patah balik sana sini tu..senang terus je..sebab dari pekan kluang ke rumah MIL tu amik masa dalam setengah jam..susah jugok la...so gini la solution nya..tahniah en asbeen...bagi binik dan anak2 gini...soya suke....
selaloo aku je yg kena bagi tahu, ke mana...di mana bagai...baguih gak sesekali dia buat rancangan aku ikut..ni kalo tak selaloo aku je..hhahahhahaha


tahniah en asbeen..ahahhahah...tgk pakai baju futsal soya...soya pon tak rasmi lagi baju baru ni tau...

Rabu, 28 Januari 2015

Syawal Bahasakan IBU...



tajuk tak menahan..hahahha...

..sejak dua hari ni mmg bangun awal aku...no bangun lewat...tidoq pon sekarang ni kena awal... 9.30pm sudah beradu yee bersama anak2...sejak mengandung anak ke-3 ni , mmg aku kena banyak rehat..nak aktif jugak...tp cepat penat pulok..hahahhahahha...kena rehat bebetoi, baru boleh buat keje lain...

kisah pagi tadi...selaloo aku malam aku akan check beg syawal, tgk ada yg tertinggal atau apa kan...sekali tgk ada homework untuk syawal...so nasib memasing semua tidoq awal, bangun awal, jom la syawal settlekan keje, sementara ibu ngan abah siap...kamoo dah siap, kamoo settlekan keje kamoo...kalo ibu perasan malam tadi, mmg malam td jugok ibu suruh kamoo buat....nasib la siap, tu pon makan masa...alahai anak..kikikikiki...

sekali tgh dia dok buat keje dia...
adik dia amikla pensil case dia...dok la syiok2 pegang2 sambil tgk upin ipin...tetibe...izz boleh bantai campak ke dinding pensil case abg dia...marah la aku...tindakan rifleks laju sungguh...laju jugokk la tangan aku ni bantai tangan dia....terus melalak....marah la aku...aku pon tegur la dia....buat muka cebik...minta simpati...kena marah2...sekali aku dengar sore bahasakan aku...

"ibu...jangan buat adik macam tu....tak baik..."

aikkk...aku pulok yg kena,,...aku pon balas la balik apa yg syawal kata.,...

"syawal...ibu kena la tegur adik, sebab dia baling barang awak...benda ni bukan murah tau..nati kalo rosak macam mana...lagipon adik awak ni salah, kamoo tahu...ibu kena la tegur.."

dia balas balik ayat yg sama dia bahasakan aku...mmmmmm....en asbeen tgk aku dah gelak2...untung la kamoo en asbeen, kamoo tak kena kan, binik kamoo yg kena...mmmmm...suke kan....terus amarah hilang jauh dari hati ni....aku pon cakap la ngan izz...

"sini..peluk ibu..salam ibu..minta maaf...nasib abg kamoo ada..kalo tak, lagi teruk kamoo kena ngan ibu..tahu...peluk ibu..."

kelam kabut bangun nak pelok2 aku, sayang lebey2..tau diri salah kan...mmmm....ni la gelagat anak...sabo je la...kadang lucu, kadang, geram je tgk, kecik beso kecik beso je...

H12-Media Ads

jGn x KLiK yE..sAYA pUn kLiK aWAk gAK