Yang DiSaYAngi

Rabu, 27 September 2017

setahun lebih telah berlalu

Assalamualaikum WRBT...kengkawan semua...ada yg masih ingat akan soya...

kekok rasa  bila dah lama jari jemari ni tak berlarik kat keyboard ni...kalo dulu, kemahen susah nak tinggal blog ni...rasa tak update tu rindu je..org kata cinta sampai mati tu..kikikikiki...

tapi tu la masa berlalu...manusia pon terus berlalu dan berubah sedikit demi sedikit...

ada yang ingat dan kenal akan soya lagi tak..
lama soya tinggalkan dunia penulisan kat blog soya ni..mmg bersawang abis..macam2 cerita...macam2 rasa nak luahkan di sini...doakan soya punya kekuatan mcm kengkawan semua utk terus menulis cerita dlm ni ye...

p/s : blog dah berubah erk...bukak je terus pegi kat catatan ye..kalo dolu nampak la frenlist n comment yg di tinggalkan ye...


soya XOXO

Jumaat, 7 April 2017

TQ en asbeen...my Mr.ibu..



Salam Jumaat kengkawan...

ucapan di pagi hari buat en asbeen...TQ en asbeen..my mr ibu...sebab jaga binik awak yang sarat ni sama anak2...sungguh pregnant kali ni mmg boleh di katakan 99% semua kerjaan di rumah di serahkan bulat2 pada en asbeen...

kesian kat dia...sesejak mirza firash tak sihat...demam dah kebah, datang pulok batuk jahat kat dia ni, lagi la budak kecik tu payah nak tido malam...pagi ni tgk mata dia sembab je walaupun lena tido...sedey je rasa hati tgk bila dia sakit...batuk tu sungguh la jahat tau...dah la sejenis yg tak nak langsung dengan ibu dia..langsung...mmg anak abah abis ni...semua dengan abah dia je...nak suapkan makan pon ngan abah dia...bila ibu dia tanya nak susu ke...nangis2..takmo...tp bila abah dia tanya nak susu ke tak...laju je dia bangun ..."nak..nak..." sabo je la...sedey je tak mo ngan ibu dah..ibu ni konon nak ringankan beban si abah tu...udahnya abah je la yg kena buat semua...

mmg kesian abis rasa dekatta en asbeen kali ni...kejap2 naik atas katil, tgk binik dia yg tak selesa tido, kejap2 pening kepala, kejap2 krem kaki, kejap2 sakit belakang...tak lama lepas tu bunyi pulok budak kecik tu kat bawah mencarik abah dia..nak tido bawah ketiak abah dia..bila ibu tidokan tak nak, larik kat celah kangkang abah dia....macam la dia kuaq kat situ...awak kuaq kat ibu la sayang..kikikiki...tapi tu la mg kesian abis kat en asbeen..kejap2 bangun uruskan binik, kejap2 uruskan mirza tak sihat...nasib la syawal yafiq n izz dani aqlan, elok je tido kat bilik dorang sampai ke pagi..langsung tak kaco ibu abah dia..

langsung abah dia cuti arini jaga mirza, terus minta dia bawak mirza G klinik...elok la...maktok  mirza firash pon suruh G klinik...dia kata semlama dia jaga mirza firash pon kesiah dia tgk mirza firash, batuk teruk sgt, agaknya penat batuk, asik tido je semalam maktok dia jaga...nampak dia bernafas pon mcm penat je..entah la...terbayang akan peristiwa setahun yg lalu....

rasa serba salah dengan en asbeen... dah la kerja rumah semua dia buat..masak, kemas umah...basuh baju sidai baju...cuma lipat baju je kerjaan soya...mmg tak caya abis dia lipat baju..susun baju ok..hahahhahah....

terima kasih en asbeen awak menjaga kami dengan baik sekali...nnt extend ye tugas memasak sampai 2 tahun nnt ye en asbeen....breastfeeding ye....nasib dia angguk, ok je..tq en asbeen....nnt bersalin pon dia jugak yg jaga soya..makan soya dia buat...mandi anak, siapkan anak....sebab tu soya panggil dia mr ibu kami...tq my luvly en asbeen....

sayu rasa hati bila mengenang akan en asbeen ni...sayu rasa hati bila mengenang mirza firash tak sihat....nasib demam dah kebah..cepat sihat la sayang...ibu tak sanggup nak lalui peristiwa setahun yg lalu...



Selasa, 4 April 2017

cepat sihat wahai sayang




doa ibu hanya untuk kamu wahai anak...sentiasa di beri kesihatan yang baik....dalam dan luar...

mana ada mak pak tak susah hati bila tgk anak2 tak sihat kan..walaupun kadang2 dorang jugak la buat mak pak dorang turun naik darah dengan gelagat dorang...kadang2 dorang jugak la buat mak pak dorang bertukar pelbagai kaler..tak kire la kaler hijo ke, biru ke, merah ke....tp itulah asam garam realiti kehidupan bila bergelar seorang ibu dan bapa kan...

cepat sihat ye wahai anak...kuat la lawan demam awak tu seperti mana awak melawan sakit awak sebelom ni...susah hati bila mirza firash ni demam malam...siang, elok ha....nak call maktok dia selaloo kan...berdarah telinga dengar dia bebal...risokan anak kan...biorkan je la..selagi maktok ok..inshallah everything is gonna be ok...kan...alhadmulillah mak kata mirza ok..aktif, banyak cakap, banyak kenakan org, makan pon ok...cuma minum susu je dia muntah balik...yg semua ok....tapi bila malam je, masok tidoq, naik la pulok panaih dia...sedey bila terjaga, dok la kejut mak pak dia..abah..abah...abah....dengan sore sendu dia....boleh bayang tak..mana tak sayu tgk..nasib la en asbeen baik hati jaga mirza firash sepanjang malam dia tak sihat ni...tak bagi soya jaga, takut soya cepat penat...mmg sesejak prgenant  kali ni, mudah sungguh penat...kaki tu selaloo lenguh je..mana taknya berat badan kali ni melonjak lonjak naik, sampai kaki tak mampu nak tampung berat badan sekarang ni....tu yg en asbeen rela jaga anak dia yg mudah ni..

alhamdulillah mirza firash mmg seorang anak yg sgt la mudah...terima kasih sayang memudahkan ibu dan abah....

cepat sihat ye sayang...sentiasa senyum yee