Yang DiSaYAngi

Khamis, 29 Julai 2010

Adoiiii....sedey ibu....maafkan abah ye syawal...


Semalam....28.07.2010....ibu rasa tarikh yang x kan boleh lupa...
memang seronok menang GA..tapi dalam pada masa yang sama ibu sedey kejadian yang menimpa kat syawal ni...sedey sgt...
semalam...lepas balik dari Alamanda...ibu tgk kuku syawal dah panjang...
so, ibu ckp ngan abah potong kuku syawal...ye la...abah potong kuku cermat...x mcm ibu kan....
so...abah pun potong kuku syawal sambil2 syawal menyusu ngan ibu..
tengah sedap2 menyusu...malang x berbau...
sesuatu jadi pada syawal...
ibu heran nape syawal nagis bagai nak rak kan..openyer,.....
abah kepit kuku syawal...abah x perasan...terkepit sekali kulit jari syawal...
ADDDDDDooooooiiiiii....ngggiiluuuunyerrrr
darah kuar memancut2 tau...
yela...baby lagikan...yela...mestila kuar banyak...
x mcm kiter yg dah beso ni...setakat cam2...xda hal punyer...
abah panik terus...dah gaya mcm Mr.bean pun ada tau...
abah terus amik tisu basah...lagi la si kecik 2 menjerit...
ibu yang tau time 2, nk tenangkan syawal je...
dah x fikir dah...tgn syawal...biar abah yang uruskan..
akhirnyer sambil2 nagis...abah berntikan darah gn ais la..air la...tah pe lg tah...pas2 abah taruk plaster n ckit iodin...
ibu lak takut syawal hisap jari kan...so ibu pun taruk sarung tgn syawal kat tgn kanan 2...
mmmmm...nak marah pun da gak ibu kat abah....tp x pela...benda dah berlalu...

NI la jadinyer......

Dah penat sangat melalak la 2...menyusu semula...terus tido sampai ke pagi...


muka kepenatan syawal dibuatnyer....
mmmm...nasib baik bgn pagi..syawal ok....senyum je...
abah la...x abis2 dari malam tadi sampai pagi ni...asik minta maaf kat syawal...
syawal lak tukang gelak je tau,....
macam fahm je syawal abahnyer....
adddoooiiiii....ni pun ibu dapat call dari abah...nak balik tgk syawal..ibu kata x yah la...
mak ibu da jaga syawal...tp abah tetap nak balik gak...
maotok syawal kata, egatkan maktok syawal je yang terwat cam2 kat syawal, tapo x da la sampai berdarah...abah syawal pun sama...klo maktok syawal...boleh la terima...x brape nak nampak sgt kan....
abah fobia...tp aibu kata sampai bl...nanti kn wat gak...
akhirnyer abah pun ok...
Pengajaran....nak kepit kuku anak...berhati2 la...buka lampu seterang-terangnyer...

7 ulasan:

Nigina berkata...

laaaa.. banyak ke darahhh... lorrrr.... aduhaiiiiii...

syawalsimpsons berkata...

boleh arr tahan banyak...

eima berkata...

kesian nye ..
sakit wo0o...

syawalsimpsons berkata...

eima : tu la...tau x pe...sedeynyer...

umialya berkata...

alahai.. kesiannya syawal..

::Mamalyna:: berkata...

penah terjadi kejadian nie...maktok lyna yang potong kuku lyna tp terpotong kulit sekali...ai nangis beria2 tau...wuaaa!memang darah banyak kuar...

ibusyawal, akak tag contest yer..

syawalsimpsons berkata...

Mamalyna :cian akak erk...2 la..sedey gak..tp abah syawal yang panik lbh...ye la dier yg wat kan....hhohohoho