Yang DiSaYAngi

Rabu, 18 Ogos 2010

Syawal ku sayang


SYAWAL????????????

nape syawal ye...macam teruk je gaya si syawal ni ibu nak wat entry pasal dier kan...
yela...sejak2 posa ni...
yela dolu2 posa sensorang...pas kawen...posa berdua..kena la egat nak masak tok pasangan...bukan diri sendiri lagi dah...
lagi sekarang dah ada si syawal yafiq..dah bertiga...syawal makan ikut ibu la tau..mmmm...
so kire orang kata 1st time...terkujat sekejap...
jadi la ibu ni kire penat ngah posa lagi...pas2 entahla...ibu rasa dolu ye la 1st time balik kluang...x selesa ngan keadaan kat sana...syawal susah nak tido...asik rengek jeee....tapi balik kali ke dua ni dah ok dah...tapinyer mak tok syawal ada cakap kat ibu pagi tadi time sahur, syawal 2 3 ari pas balik dari kluang 2 asik nak merengek...nangis...x tau aper yang dier nak...nak tido...mata kuyu...tapi bagi tido x mo lak...,bagi susu pun kadang nak...kadang x mo...bg susu botol pun cam2...
x tau aper yang syawal nakkan...klo la syawal 2 dah boleh cakap...entahnyer sekarang ni dier dah cakap aper yang dier nak kan...hohohoho...tapi 2 semua memang uji kesabaran ibu n abah tau...semalam 1st time tengok abah marah syawal...syawal lak aper lg, lagi kuat arrr nangis...tapi x kuar pun air mata pun...hooohoho....time malam lak...ok la sikit...dier tido...sekarang ni kan....tapi klo dah terjaga sekejap kan...mmmm...nak menyusu...terjaga sampai berguling dari hulu ke hilir katil...nasib baik la ibu n abah jagi pagar kat tepi katil...hhhooohoho....tapi klo time sahur...kena la gilir2 bersahur...mana x nyer syawal 2 klo x da orang kat tepi dier...mula la dier nak bising2 kan...mmmmm....
2 la kerenah syawal yafiq dalam nak menjangkau 6 bulan ni...
bulan depan gak syawal dapat mula makan...nanti mak tok syawal akan uruskan aper yang sesuai untuk syawal...sama cam adam...

2 ulasan:

Nigina berkata...

biasalah tu nak besar mmglah macma tu

adiezaqistina berkata...

result i luv tupperware brand dah kuar...sila check yer