Yang DiSaYAngi

Khamis, 23 September 2010

Alergi ke Syawal Yafiq??????



Ohhh..Syawal Yafiq sayang....sakit lagikah kaumu sayang....adooii..ibu risau la ngan syawal ni...ibu nak anak ibu sihat slaloo...that mean, syawal mempunyai antibodi yang kuat...sebab 2 ibu suke...tapi nape ibu macam mengeluh memanjang jeee......aper yang merunsingkan ibu????
jap ibu ngah berfikir cam syawal???????

see...

kan ibu kata ibu berfikir cam syawal gak berfikir..hehehehheh..eh! eh! eh!...boleh gelak2 lak..hehehhe...bukan aper...ibu risau, walaupun org kata semua 2 perkembangan untuk semua bayi dalam peringkat tumbesaran...tapi still la takut...anak kiter kan...mmmmm...

lately ni, ibu slaloo nampak ada macam biji2 merah kat belakang kepala syawal...ari2 nampak ada 1...alih2 semalam maktok syawal jaga syawal, nampak la ada 2 biji merah (bergabung).hehheheeh....yela..dah macam bengkak...risau ibu...nape lak ni..mmmm..rasanyer ok je....bile maklang syawal tgk a.k.a ADAMNIGINA...dier katax da paper...takut jd cam adam dl, bengkak,...tapi kn kat leher...
tapi ibu rasa benda 2 gatai tau...yela...syawal pun, klo bagi letak terlentang, kpala dier mesti bergeling-geling kepala dier..agaknyer die cam gesel2 kepala dier kat bantal kot...tapi nampak la dier x selesa...mmmm....

Semalam pun pukul 3am gak baru nak tido, setelah di paksa-paksa tido, xmo..mmm...bagi BF pun banyak kali pun still nak main2...syawal x meragam, tapi dier cam x selesa, rengek2 sikit je...gatai kot agaknyer..mmm....tapi main elok tau syawal ni...mmmm
Tapi pagi tadi, waktu ibu n abah nak g keje, ibu saja bagi tau kat akak ibu, yang syawal punyer bengkak dah surut, tapi cam lembik je...tapi merah 2 still da..ala cam jerawat gitu..hehheh...akak ibu kata(waktu anta adam kat maktok jaga)..dier kata, ibu da bagi makan paper x???ibu kata la..ada, nestum cerelac, beras merah...pas2 akak kata, takut, syawal ni jenis kulit alergi, x leh makan sebarangan, takut kulit gatai...???????????
yeke?????susahla klo alergi...klo betui la...ni ikut abah la ni...abah x leh makan udang, alergi, gatai2 kat tekak...betui ke klo sebab 2..mmmmm...
so tengahari ni nak g klinik la...semoga x da pape....doktor bagi krim, sihat la syawal...ammmiinnn....makbulkan lah doa ibu aminnnnn

6 ulasan:

eima berkata...

tp budak kecik mmg slalu naik biji2...
jgn risau la ... selagi tak bernanah ...makne tade pepe la....

Qistina berkata...

insyaallah syawal x da apa2 kot...

tp nk citer la pasal kat leher qistina plak...dr lahir hani dah perasan ada sebiji (seketul ..kalo tenyeh2 benda tu bergerak2)..ada di kiri dan kanan..smpi skrg pun ada...pastu hani tnya nurse...dia pun cam terkejut gak laa...dia ckp kelenjar ni...kalo budak2 lain dia kat depan..dia kat belakang..biji ni x gatal n x merah...

pastu mil hani ingat angin sebab ada biji...dia suruh plak bubuh air liur bila bangun pagi2...n then hani pun la explain ni kelenjar..

tp hani x pasti lagi btul ker kelenjar...insyaallah setahun incjection qistina nk tny doktor plak..


saper x risaukan anak kalo bukan kiter..kan..kan..kan

miszlullaby berkata...

semoga syawal cepat sihat ye...=D

syawalsimpsons berkata...

mekasih kat semua...hehehhe...
eima>2 la kak sue pun ada bgtau gak...tq..

hanie>mmm...sama mcm anak sedara seu...tapi dah x dapape dah skrg...td g jumpa doc pun...benda yang sama gak hani ckp ni..mmm...

ML>TQ....

ibu addinnasa berkata...

Salam ukhwah...jemput join 2010 contest!

::Mamalyna:: berkata...

betul kata eima, budak kecik nie macam2 bintik2 naik...maknyer selalu ler riso.. lyna tue sokmo diserang gatal2...asikler kena letak krim..

**nak popia tue bila, berapa pcs, sms akak yer...senang akak nak siapkan n delivery..