Yang DiSaYAngi

Isnin, 22 November 2010

KuAtKah DieR?????????????

Arini 22.11.2010...(bak kata mama ADAMNIGINA, arini Anniversery dorang...hope fully bahagia selama nyer...)

bukan nak citer pasai dier arrr..heheheh...

kalo pada yang sesape kawan ibu rajin tinjau blog ibu, agaknyer ada tau kot pasai
entry ini....
http://syawalsimpsons.blogspot.com/2010/11/hari-yang-renyaimood-yang-mendung.html

ari2...sedey..arini pun sedey gak....sakit syawal muncul kembali...mmmmm....
ibu paham syawal berat badan dier memang x cantik....tapi apa kan daya ibu, dah macam ibu bagi....makan, x yah cakap la...memamg berselera pun tau...periuk kecik 2, 2x tambah tau...hehhehe...vitamin pun makan gak...susu ibu pun minum gak...tapi biasa la...syawal x puas minum susu ibu...ibu bagi susu botool. ....baru x merenget...kalo x 5min...5min nak susu ibu...penat ibu...lagi2 malam...x lena tido dier....x puas minum...mmmm.....

tapi still berat x naik...ibu paham, graf berat badan syawal memang x cantik pun..dari dulu lagi...
tapi apa daya ibu...

tadi ibu g bawa syawal g jumpa doktor kat klinik swasta...untuk sekelian kalinyer...dah 3x syawal kena sedut gas untuk hilangkan lendir kahak yang tutup paru2 dier...bab 2 batuk x berenti tau...

harini....dah nak masuk sebulan syawal batuk x hilang...aper yang ibu harus lakukan...ibu merintih sendiri tengok seksanyer anak ibu nak tido malam susah...batuk saja....tenagh sedap2 tido...lena je...tibe2 batuk...terus jaga...nangis...ibu pun x dpt nak rehat atau tido lena...mmmm...
2 baru batuk...x campur lagi pasai selesama...mmmm...

nak citer x ?????syawal bile dier nangis malam2, x lena tido, akibat batuk kan...mesti nangis kuat sampai menjerit...mmmmmm..kalo dah menjerit 2 kan...alamatnyer memang suhu badan syawal akan naik...n mula demam sampai ke esok...benda ni semua berlaku selepas proses syawal ngah tumbuh GG waktu pertengahan umur syawal 7 bulan...mmmm...

agaknyer bile la syawal boleh sihat sepenuhnyer...tanpa demam, tanpa batuk, tanpa selesama, tanpa kahak dan yang paling penting tanpa kesakitan...sejahterakan lah syawal yafiq...

tadi ibu g klinik pun teruk lagi syawal ni...aper daya ibu tengok dier macam 2...adooiiii....

ibu x nak syawal jadi macam abah syawal, x leh kn sejuk, x lm sangat mandi, nanti boleh di katogerikan sebagai orang sakit lelah@asma....ibu x sanggup sayang...
tapi 2 yang doktor khabarkan pada ibu n abah pg tadi....
syawal kn gemok sikit...naik dalam 1@2kg baru la boleh sikit lawan sakit 2...
doktor kata syawal x kuat nak lawan sakit 2....sebab badannyer kurus...berat badan sikit je...

doktor minta ibu n abah bagi banyak protien...bagi banyak makan...makan banyak sudah, makan vitamin sudah...tapi berat x naik2 gak...aper yang ibu harus lakukan...ramai yang cakap, anak ibu kurus...pegang lengan dier pun, kecik je berbanding kengkawan ibu punyer anak muda beberapa bulan dari syawal, pegang lengan...semangat je...

abah pun ada cakap ngan ibu tadi yang perancangan abah nak tukar susu syawal yang agak mahal untuk syawal, yang boleh buat berat badan boleh naik sikit..tapi boleh ke naik kalo tukar susu???????

doktor pun ada kata yang kalo masih camni...boleh kn tahan wad...hospital akan bagi sedut gas kurang-kurang 4x sehari...tapi ni g klinik...sekali je la...tapi ibu n abah dah sepakat nak g lagi malam ni, pas2 esok n mungkin lusa untuk sedut gas...bab doktor kata kalo sedut gas dalam 4@5x, sakit 2 hilang...doktor tau segalanyer...

minta maaf la aper yang ibu nak kata ni...ibu sedey gak tau...ibu x tau nape, bile ibu g klnik kerajaan nak amik ubat, memang bagi, tapi x da sedut gas pun@sedut kahak....benda 2 semua kn minta ke...mmmmm...tapi ubat dari klinik kerajaan 2, bagaikan x berkesan pada syawal je...bagaikan x da perubahan pada diri syawal...x nampak kekurangan sakit 2....nampak still cam 2 gak...nape ye...

tapi alhamdulillah...bila bawa syawal g klinik swasta, makan ubat klinik swasta...alhamdulillah, nampak perubahan...sampai abis la ubat 2...bukan ibu nak pertikaikan klinik kerajaan...alhamdulillah ada klinik kerajaan yang x perlukan bayaran banyak2 pun...free saja...tapi itu yang ibu runsing nape....???????

ibu n abah sedar yang duit kami abis banyak pada klinik swasta tok syawal..tapi apakan daya kami???????semuanyer untuk syawal..

ni pun taip ngah meluahkan rasa di hati pun x mo balik ke umah lagi...x sanggup nak tengok muka sakit syawal sekarang...sedey ibu...berdebar-debar je rasa hati ibu ni tau...

serius ibu kata ibu x suke tengok anak ibu diam membisu, baring saja...ibu suke anak ibu pusing2 1 umah selerak 1 umah...puas hati ibu..

SYAWAL SAYANG...CEPATLA SEMBUH YE SAYANG...IBU NAK TENGOK KEGEMBIRAAN PADA MUKA SYAWAL..BUKAN KEDUKAAN MENANGGUNG DERITA SAKIT 2....

Tiada ulasan: