Yang DiSaYAngi

Khamis, 23 September 2010

Alergi ke Syawal Yafiq??????



Ohhh..Syawal Yafiq sayang....sakit lagikah kaumu sayang....adooii..ibu risau la ngan syawal ni...ibu nak anak ibu sihat slaloo...that mean, syawal mempunyai antibodi yang kuat...sebab 2 ibu suke...tapi nape ibu macam mengeluh memanjang jeee......aper yang merunsingkan ibu????
jap ibu ngah berfikir cam syawal???????

see...

kan ibu kata ibu berfikir cam syawal gak berfikir..hehehehheh..eh! eh! eh!...boleh gelak2 lak..hehehhe...bukan aper...ibu risau, walaupun org kata semua 2 perkembangan untuk semua bayi dalam peringkat tumbesaran...tapi still la takut...anak kiter kan...mmmmm...

lately ni, ibu slaloo nampak ada macam biji2 merah kat belakang kepala syawal...ari2 nampak ada 1...alih2 semalam maktok syawal jaga syawal, nampak la ada 2 biji merah (bergabung).hehheheeh....yela..dah macam bengkak...risau ibu...nape lak ni..mmmm..rasanyer ok je....bile maklang syawal tgk a.k.a ADAMNIGINA...dier katax da paper...takut jd cam adam dl, bengkak,...tapi kn kat leher...
tapi ibu rasa benda 2 gatai tau...yela...syawal pun, klo bagi letak terlentang, kpala dier mesti bergeling-geling kepala dier..agaknyer die cam gesel2 kepala dier kat bantal kot...tapi nampak la dier x selesa...mmmm....

Semalam pun pukul 3am gak baru nak tido, setelah di paksa-paksa tido, xmo..mmm...bagi BF pun banyak kali pun still nak main2...syawal x meragam, tapi dier cam x selesa, rengek2 sikit je...gatai kot agaknyer..mmm....tapi main elok tau syawal ni...mmmm
Tapi pagi tadi, waktu ibu n abah nak g keje, ibu saja bagi tau kat akak ibu, yang syawal punyer bengkak dah surut, tapi cam lembik je...tapi merah 2 still da..ala cam jerawat gitu..hehheh...akak ibu kata(waktu anta adam kat maktok jaga)..dier kata, ibu da bagi makan paper x???ibu kata la..ada, nestum cerelac, beras merah...pas2 akak kata, takut, syawal ni jenis kulit alergi, x leh makan sebarangan, takut kulit gatai...???????????
yeke?????susahla klo alergi...klo betui la...ni ikut abah la ni...abah x leh makan udang, alergi, gatai2 kat tekak...betui ke klo sebab 2..mmmmm...
so tengahari ni nak g klinik la...semoga x da pape....doktor bagi krim, sihat la syawal...ammmiinnn....makbulkan lah doa ibu aminnnnn

Rabu, 22 September 2010

Makan Time Sudah Bermula...


Ape lak ni kan...hehehhe...arini...22.09.2010/13 syawal 1431H...ibu nak citer n kongsi pengalaman ibu bagi syawal makan...ni kire 1st time la ni...hehhehehhe...ye la sebelum ni mana ada kan...hehhehehhe...semalam pas keje, minta En Asbeen balik dl, ibu nak g Alamanda beli nestum Syawal, tergerak lak hati nak beli kan...x salah pun klo ibu try kan...so ibu pun try Nestle Cerelac Brown Rice (Berasa Merah).....akak ibu kata, klo kiter yang dewasa makan, x sedap sgt beras merah ni...tapi klo budak2 ok la kot...ibu x kisah, janji syawal bole makan n cepat hadam, ibu da baca dalam intenet, cerelac beras merah ni mudah hadam pada budak...
credit to google

So mula la permulaan hidup syawal makan makanan pelengkap selepas susu selama hampir 6 1/2bulan ni kan...tapi susah betui nak bagi syawal makan...heheheh...asik nak main je...penat ibu...guling sana, guling sini...nak bagi makan pun susah, addooiii...alih2 abah syawal mulakan operasi "mari kerjakan Syawal"...hehehehhe...klakar kan..yela...penat ibu nak kejar si hero ni, 1 umah dier nak guling, nak bagi makan pun susah, so, ibu n abah dah decide ibu pegang syawal sambil duduk atau berdiri, abah lak main2 ngan syawal sambil masukkan makanan kat dalam mulut...

tapi yang menyakitkan hati 2, syawal baru lagi makan, so dier nak kemam saja sudu 2, nak main2...bile makanan masuk mulut dier...nak sembur2 lak...eeeiiiiiii...sabo je la..agak lama gak la ibu n abah selesaikan misi kami kan...mmmm...tapi yang tau, syawal pas bagi makanan, abah bagi air, mesti dier minum,.....ketawa kami tengok gelagat syawal...orang nak bagi makan, dier nak main2 lak...mmmm...

2 la pertama kalinyer ibu n abah bagi syawal makan....hehehhehe...agak lama gak nak habiskan, padahal x da la banyak mana pun...tapi x pe...2 la permulaan bagi Syawal Yfiq..ibu suke sangat...
so, maktok syawal kata, pagi ni nak bagi lagi n ptg jap g pun nak bagi lagi...bagi syawal serasi n selesa n pandai nak makan..aaammmiiiinnn....

Selasa, 21 September 2010

"Mama_Balqis 2nd GiveAway"


Arini ibu blogwalking...so ibu terberhenti tengok blog mama_aqish
ada buat 2nd GA..mmm...sempena bufday mama_aqish
so ibu nak join la..tapi sebelum 2,

bersempena Sambutan Ulangtahun Kelahiran mama_aqish yang ke 26
ibu nak wish HAppy Bufday 2
mama_aqish...semoga di panjang umo n di murahkan rezeki, walaupun umo dah makin naik n meningkat, yang penting, mama_aqish tetap maintain gitu tau...hehehehhe
untuk keterangan lanjut g la klik
kat SINI
Tarikh tutup
08.10.2010

Isnin, 20 September 2010

mula tersenyum....smiilleeeeee =))

Oit...apasal lak senyum2 ni..mmm..
ni pasai hal2 kerenah syawal yang semakin membesar ni la ni..heheheheh...
suker tau tengok gelagat n kerenah syawal yang mula membesar ni la...mmmm..klo time syawal sihat la...klo time x sihat 2...mmmm...tuha je la tau penangannyer...addooiiii...

ok berbalik pada cerita syawal yang menjelma kini...hoohoo...ehh salah...2 bulan syawal...ni syawal yafiq...sejak2 bulan syawal menjelma ni, kire boleh dikatakan syawal dah semakin sihat dari demam n sakitnyer...syawal rajin sangat senyum2..tengok ibu je senyum...bangun pepagi pun, ibu bagi salam "ASSALAMUALAIKUM..."...."SELAMAT PAGI SYAWAL"...mesti dier senyum...kire boleh dikatakan lately ni syawal asik senyum je...ragam pun x banyak sangat tau...

ibu suker biler syawal mula kenal ngan lensa kamera tau...ada flash ke x...janji nampak kamera...mula dier nak amik2...pas2 nak senyum2...yang penting syawal ni dah macam model dah...senyum ikut mata...model kan kn slaloo cam 2...hehehhehe...mestila mata syawal, mata menawan...semua org yang tengok dier...semua geram ngan mata dier....hehehheheh...

caya x...klo x , jom kiter layan pics syawal ngan senyum n matanyer....

tengok 2 matanyer...mmmmm.....menawan gitu tau...

ni pun lagi...dah mula senyum2...suker sangat ibu tau...hehehheheh...


dah mula kenal lensa kamera ye sayang...

tengok 2 matanyer...hehehhehehe...memang ikut ibunyer tau,.....suke je nak amik gambar...klo ibu pegang makera,...dah tau dah...mula nak sibuk2 menyendeng ngan ibu...

sama x ngan ibu syawal ni...hehehehheheheh

ibu suker sangat ngan aksi syawal time i...sibuk nak duduk bawah, x mo duduk diam...ibu suruh tido, x mo...alih2 geram sgt...ibu taruk je syawal kat bwh kaki...padan muka syawal..heheheh
tengok la 2...mencebik...hehehheh

dah sudah aksi terkezut la pulak..hhehehehheh...terkezut la ibu, x ready lagi...nak pose....heheheh

Pics ni ibu suker tau...bab syawal pandang kamera n macam spotting syawal amik pics ngan ibu tau...heheh

ibu suker sangat ngan keadaan skrang ni...dah seronok tengok gelagat syawal...
terima kasih pada mu Ya Allah..kerana mengurniakan syawal yang baik n dengar kata padaku sekarang ni...ni anugerah yang x terhingga sangat...

Luv U Syawal..

Berblog Sudahhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Arini...20.09.2010..sudah lebih seminggu cuti beraya...kini tiba nak memulakan hidup berblogger seperti sedia kala...hahahahhaha...adooiii...yang penting mood raya masih ada...mana x nyer lampu kat opis pun asik lip lap..lip lap..huhuhu...yang bestnyer dtg opis pepagi ni...semua citer pasai raya...hohhohohohoo....

2 yang wat ibu syawal pun jadi malas nak berblog sikit/....tapi memandangkan dah lama sgt...ibu pun merelakan diri untuk update diri dlm blog ni...hohhohohoho....

dah penuh sawang...sarang labah2 dah blog ibu ni..hahahhahaha....

so sekarang...ibu syawal sudah berblog sudaahhhhhhhhhh....

selamat pagi tok semua warga malaysia....dan semua kengkawan ibu kat alam maya ni...