Yang DiSaYAngi

Rabu, 18 Mei 2011

Nak Beli...Tapi Takut Kena Bebel...

Sebenarnyer dari hari benda ni rosak lagi...dah PK nak beli yang baru...


kata org...sekali rosak...payah nak elok balik..mmmmm...

entahla...


tapi apo benda yang ai nak beli sangat ni.....


ni haaa......

Mesin basuh la....

tanya pendapat kengkawan..kata beli la...susah x da benda ni kat umah...


yang ada kat umah 2...my mum punyer..dah lama beno benda ni berkhidmat ngan my family tau...sampai la ai ada 1 lagi family...


dari 1994 - 2011


percaya atau tidak...sudah hampir...17 tahun


percaya x...ai pun bile kire2..cam x caya je...cepat je masa berlalu...

brand pun...rasanyer dah x da dah sekarang ni...

NATIONAL...


ada legi...(ke ai yang x nmpk..huhuhuhu)

tetibe 2 bulan lepas...dier wat hal lak....


terpaksa la bertungkus-lumus dlm bilik air menyental baju yg nak di basuh kan...mmmm

klo miss 1 hari...mesti banyak baju 2..adoi...

(dah en asbeen 2 suke tukar2 baju....baru pakai brape jam...letak kat laundry bag...adoiii)



tapi yang ai takutkan....


my mum nnt....

bising...marah...bebel..x abis...adoi..

(yola my mum kan ddk ngan ai...pas pencen 2 years ago...)


camno...ni...kang...di katanyer....


mum : ala wat pe nak membazir....bukan x leh guna langsung pun...cuci guna tangan, pas2 spin gn mesin basuh 2....


ai : (diamkan diri sahaja)


mum : mak pun cuci baju guna tangan...pas2 spin...yang penting jgn la tinggal 1 hari...


ai : (addooooiiiiii....fenin)


camno ni...ai ada tanya ngan en asbeen...


ai : abg syg egat nak beli mesin basuh..tp takut mak bising....!!!!!!!!!!!!!


en asbeen : ikut awak la...saya x kisah...


dah gitu lak gayanyer...camno ni...


semalam..wesak...ada la g tgk kat



SINI.....kat alamanda la...

ada gak yg menarik n harga pun ok....



pas2 jenjalan lagi...g lak kat



SINI..pun alamanda gak..malas nak g jejauh....

pun ok...entahla...

6 ulasan:

MrS. F!zA berkata...

beli jelah..jenuhla nk menyental ngan tangan..aah brand tu mmg sgt thn lama..kt kpg pon guna national 13,14 thun gaklah..tp bru2 ni rosak wan dh beli lain..

syawalsimpsons berkata...

2 la...ntah la...nnt mak bising lak...ntah la...dlm dilema ni...

eima berkata...

national mmg terbaik .. washing mesin mak aku kat kg sampai la ni bleh guna 1984-2011 beli waktu aku dok dlm perut lagi ... cuba bygkan ... haha
dah brape tahun ..hahah


beli je baru ... tu mende wajib tu

Cute MuM berkata...

kalo cutemum takder mesin basuh boleh pening kot.. lagi2 ada dania yang kerap tukar baju.. baik beli jerlah.. lainlah kalo kita nie dok rumah jer.. bolehlah hari2 menyental baju..

syawalsimpsons berkata...

cute mum..: ntah la...nnt di pk kan....huhuhuhuhuh

aNiM berkata...

tak payah pikir banyak2.
tu dah masuk kategori keperluan.
kang dah penat menyental nak layan anak pun tak larat.

biasa la orang tua, selagi boleh guna..boleh jimat..selagi tu cakap tak payah beli.

lagipun mesin tu nak pakai lama kan?perlu kan?beli je la (^_^)v