Yang DiSaYAngi

Khamis, 23 Jun 2011

Bebudak Sekarang dah jadi GANGSTER..adakah akibat dari tgk KL GANGSTER.


Dah mengapa pulak taruk poster KL GANGSTER...
mmg la tak tengok lagi...nak pegi tengok xda geng...en asbeen..asik x mo je..mmmm..klo citer omputih..bukan main laju dier..mentang2 dier tau aktor peberet aku yg berlakon..saja je tau en asbeen ni...

eh bukan nak citer aku dah tgk ke belum...
ni aku nak citer masalah kawan aku di opis...
aku sedey nape la bebudak sekarang tak macam dolu2...cam zaman2 aku dolu2 ke...mmmmm.
bukan ape...

kelmarin aku dapat tau yang kawan lambat masuk keje sebab pegi BALAI POLIS...
dah mengapa ke BALAI POLIS pulak...
dier ada citer yang dier g buat report pasai anak dier kena pukul dengan budak2 sekolah anak dier...
sekali lagi..KENA PUKUL OK......

bayangkanlah anak dier sorang kena belasah dengan 7, 8 orang budak..
dorang egat dorang gangster kot...
aku pun x pasti ape punca anak kawan aku ni kena pukul..

aku ada tanya..
aku : abang..nape x suruh anak abang belasah balik...sengal tu..bajet baguih..

kawan aku@abg yop : aku dah suruh bawa pistol...dier bawa pistol air...

aku : sengal gak ko ni bang...

kawan aku@abng yop : betol la aku kata ni...mmm..lembik gak la anak aku tu...

aku : asal dorang pukul bang..

kawan aku@abg yop : dorang egat dorang GANGSTER...bajet KL GANGSTER la tu..
(abang yop ni tgl kat bangsar)

kadang susah jugak klo ada citer yang sebenarnyer di buat atas kesedaran dan pengajaran org ramai bahayanyer aksi2 N peragai macam tu

kenala sentiasa mengingatkan diri yang kiter pelu jadi yang terbaik dalam diri kita...

tapi klo ada yang tengok...n terpengaruh nak berkuasa jahat camtu payah gak...

maca,2 la budak sekarang ni...aku jadi takut pulak...
yela bile dah jadi ibu, perasan nak membesarkan anak bercampur bau..
" boleh ke anak kiter baik N dengar cakap bile dah dewasa nanti "

ntah la..semua tu takdir ALLAH...dier la yang tentukan....

p/s : kepada budak sekolah yang bangang pukul anak kawan aku tu...bawa2 lah bertaubat..korang ni sayang diri ni...mmmm....jgn sampai orang luar..kata korang...

BELAJAR TINGGI2...BODOH  TU BERTINGKAT-TINGKAT....

1 ulasan:

Anum berkata...

hai
nice blog
salam perkenalan
follow me back