Yang DiSaYAngi

Isnin, 27 Jun 2011

Isnin Yang tak Best di Pagi hari

arini terasa bagai nak citer tentang syawal yang buat hati seorang ibu aku ni tersentuh n kecewa dengan sikap syawal...
maapla klo aku kata begitu pada anak aku yang belum faham erti kecewa ibu dier ni...
baru2 ni aku tukar susu syawal lagi...B4 this aku pakaikan PEDIASURE..
tapi aku n en asbeen tgk xda nmpk perubahan pon dari segi berat badan...x naik pon...
sebab susu tu untuk naikkan berat badan..aku tgk...biasa je...x naik pon...tp cuma dier pakai susu tu ok la dah lama x sakit...tapi aku n enasbeen dah discuss nak pakaikan syawal susu yang murah sikit..yela kami ni bukannyer la berduit sgt pon kan..klo nmpk perubahan dari segi berat badan, x pe la pakai lama2 kan...

so aku n en asbeen dicide pakai syawal susu kat atas tu...SUSTAGEN..perisa vanilla..sama dengan PEDIASURE perisa vanilla jugak..

tp dua hari ini, aku bg syawal pakai susu tu...x mo pun minum..adoi sedey dgt..lapar takat mana pon...x mo gak...sanggup makan lebey dari minum susu...budak2 kan perlukan susu jugak dlm badan...
semalam 2X je dier minum...mmmmmmm....
petang semalam kuar aku buatkan untuk dier sebab dah lama dier tak minum susu, dier tak mo jugak...malam tadi...bising2 nak susu, aku bagi pon tak mo..sanggup minum air suam..

kecewa la hati ini dengan tindakan syawal tu...aku suruh en asbeen rasa sikit susu tu, dier kata manis sikit...ntah la..aku dah cuba lebeykan air dlm susu tu..pon tak mo...nak tak ndah...aku terpaksa buang susu tu...sebab dah melebih 1 jam..pagi ini bangun pagi, aku teregat akan tindakan syawal...sangat la sedey hati ini...

en asbeen kata,....

en asbeen : x pela klo dier tak mo minum..tak pe...kiter beli susu lain..

aku : mmm...baru je beli...kiter ni bukan banyak duit...nak membazir-bazir macam tu...

en asbeen : abis terpaksa la...

aku : (mengeluh saja)


aku ada bgtau mak aku pagi tadi..klo syawal x mo minum...xpe la...pakai susu ada,,,dumex tu..nnt aku ganti...
tp mak aku kata..ala nnt dier lapar...dier minum la...
tp aku ni dah biasa tgk anak aku minum 4, 5X sehari...

tp kalo 2X je sehari..mmmmmm...


p/s : ada sesape nak beli sustagen junior 1 - 3 tahun ..x bukak lagi...jual harga murah punyer....

6 ulasan:

eima berkata...

smlm tak sempat nk reply...nanti aku tanya panjang dulu ek ... sbb br lagi stok susu 4 kotak besar ...fahim minum madu ....

text aku harga ko nk jual....

eima berkata...

tips nk tukar susu budak ...

1. ko selang seli ngan susu asal die

cth:
8 am susu asal
12pm susu baru
4pm susu asal
8pm susu asal

next day - tambah 1 lagi susu baru

8 am susu asal
12pm susu baru
4pm susu asal
8pm susu baru

next day - tambah lagi

sampai nampak perubahan die dah leh terima susu baru...
klu die tak mo gak terpaksa la cr susu lain gak yg rasa cam susu lama die ...

syawalsimpsons berkata...

nnt aku try la kat umah..mmmmm

aNiM berkata...

nak besarkan anak memang banyak dugaannya.lepas tu kalau anak lebih dari seorang lagi la lain-lain ragamnya.kena sabar.

mak akak selalu pesan jangan merungut sebab dulu akak selalu mengadu susah nak suruh nabil makan..susah nak suruh dia minum susu. mak akak cakap nanti tak berkat apa yang kita buat untuk anak. takpe la, pelan2.

nabil pun lagi la susah nak minum susu. kalau dapat 2 kali tu dah kira syukur sangat.at least syawal nak makan kan? ok la tu.

pasal susu tu, mungkin dah 'bahagian' syawal nak susu macam tu.kami pun tak senang sangat tapi cuba juga sediakan untuk nabil.sekarang ni dia macam dah jemu sikit pediasure. dia nak dutch lady sebab tengok iklan kat tv. sabar je la ye mak lang. doa banyak2.insya Allah, Allah akan bagi jalan kat kita.

*err..sori terpanjang lebar pulak komen.hadoila..

aanie berkata...

pening kepala kan pasal susu anak ni....

aanie dulu pun slalu tukar2 susu gak...konon nak bg susu terbaik...tp sebab mahal, last2 pakai susu murah je...

syawalsimpsons berkata...

aanie : nak wat camner kan...demi anak..