Yang DiSaYAngi

Khamis, 28 Julai 2011

Persedeiaan Ramadhan - Peyot Cepat Lapar..Bagaimana Ni..

Lagi tiga hari lagi kiter semua umat islam di dunia ni akan menyambut ramadhan yang bakal tibe...
jadi mesti la kena pose...

Last year aku puasa penoh...sebab signal merah tak dikeluarkan selama 6 bulan selepas melahirkan syawal..
tahun ni tak tau bagaimana...
sejak2 pakai impalnon ni...
signal merah asik la berkeudara je memanjang...ni masuk hari ke-58
bagai tak percaya kan...percaya la...

tapi kengkawan sekalian...jangan risau aku selepas hari ke-15 aku solat...hhihihihihi...
tu pun selepas mak aku bagi aku buku untuk baca tentang istihadah...
sekarang ni dah tak banyak dah...sikit sangat...(ala dari mula pun x banyak pon..hiiihhihi)

tapi yang membimbangkan aku ni...aku ni mulut pirahnna...
makan mmg banyak la...kalo tak tak de la aku dapat gelaran tu kat opis...
tapi sejak 2 menjak ni...kejadian terjadi pada malam hari...lagi beberapa jam pukul 6 pagi...
aku tetibe lapar...tapi lapar lain macam sampai sakit perot menusuk ke dada aku...jadi sakit pulak...
sama jugak hari esok n esoknyer kalo aku lambat makan....mmmmm...

macam mana nak puasa ni...kalo macam tu jadinyer...
aku tak kisah kalo setakat peyot berbunyi lapar tu...standard...

tapi kalo tetibe lapar sampai sakit menusuk dada tu...adoi...macam angin gitu....

8 ulasan:

eima berkata...

bab ko lapo aku tak kisah ..pepe pandai la ko ...

bab period 58 hari tu ... en.akob mcm mana ... lagi kesian die kena posa sebelum bulan posa....

syawalsimpsons berkata...

sengal ko eima...tak pe...biar en akob belajar pose..hahhaha

aanie berkata...

ntah2 ada isi kot...hehe..tp signal merah lak...hehe, setuju ngn eima...kekeke..jgn marah..

aNiM berkata...

umangaihhh..
58 hari?bio betik???

takpe.kalau puasa kan kita niat.insya Allah, tak de rasa macam tu kot. kalau tak puasa memang kalau lapar tak boleh di tahan2.

selamat berpuasa.weee~
abin cakap abin pun nak puasa.hish, time tak puasa pun dia susah nak makan.agaknya berjaya kot dia puasa sebulan.hahaha

syawalsimpsons berkata...

anim : mmm..percaya la kak...mmmm...still ada smpi sekarang....abin pun nak posa...heheheheh

syawalsimpsons berkata...

alamak...x da pon isinyer..hahha....member kata sue mayB gastrik...

MARIA LIZA berkata...

wah pelik gaks ye...takyah le pakai ape2 planning lagi safe...maria tahun lepas 10 hari tinggal...

eima berkata...

aku ttp kesian kat en.akob....