Yang DiSaYAngi

Jumaat, 30 September 2011

Syawal Pregnant????????

Dah mengapa pulak pepagi tajuk entry begini ni????????
SYAWAL PREGNANT?????????

mana mungkin...hanya ibu dier ni sahaja yang boleh preggy...akakkakakak
syawal muntah2 la semalam...bukan preggy...kalo preggy je muntah2..kakakakk...

mmg dari pagi B4 hantar syawal ke taska syawal muntah..tp muntah susu saja..
tapi balik amik syawal semalam cikgu dier kata syawal muntah 2X kat taska...alamak..mengapa pulak ni...
so tak da la rasa sangat tapi bila syawal mula mengeluarkan segala saki baki dalam badan N jatuh la ke kepala aku...mmmm...mmg ada ape2 la ni...terus aku bersuara...

aku : abg..jom kiter g klinik sekarang
en asbeen : tak pe ke awak busuk2 muntah camni...
aku : (berfikir sejenak)ok la balik uamh dolu salin baju

sampai umah muntah lagi..alamak...kali ni dah takda susu....tp keluar air N lendir2 kuning..tah ape tah dier makan ni..aku mula runsing ni...

masu kete balik nak g klinik...
elok on daway...aku N en asbeen mula nampak dier macam menahan sesuatu...mmmm...
memang menahan..menahan muntah keluar...akhirnyer muntah tu singgah jugak kat bahu, N kepala aku lagi...alamak...(waa sudah hangin ni...tp sabar..demi anak)
sudahnyer sampai klinik pon bermandikan muntah2 syawal...bile jumpe doc..doc tanya...

doc : dier demam ke????
aku : entah la...tak panas pon badan dier...agaknyer tak demam kot..tp camni la..lembik je...
doc : jom kiter tengok dier demam ke tak...(sambil check...)haaa...demam ni...39.5c
aku : alamak...la camni jadi camni tak panas pon..(tp aku PK panas dalam)

ondaway nak amik ubat pon muntah kuning yang banyak...sampai la berterusan ke 1.15am...air garam(ORS) pun dah aku kasi...susu x mo minum...makan x mo...BF ngan aku pon  tak mo...


tapi aku mula nampak perubahan dier pukul 5.30am...dier mla BF ngan aku...laju je..(lapar la tu..kikikiki)
pastu tido balik...pastu susu lagi...lepas tu tak da dah susu...
7.23am minum lagi susu...tak da dah muntah...amiiinnn...

perancangan nak kasi mak aku jaga arini..alih2 mak aku ada hal la pulak...terpaksa la hantar taska...selepas tengok syawal dah ok pagi..mula aktif sikit...aku mula rasa syawal dah ok kot....



p/s : kami 1 family bangun lambat...g keje N taska pon lambat..alahai...

9 ulasan:

AYuNG berkata...

lor...cian syawal...:)

eima berkata...

ko kena sediakan termometer kat umah la... sbb demam tu die muntah tu ....panas sgt ...

aanie berkata...

39.5 x rasa panas ke sue? syawal nak cakap pun xreti lagi...sian dia....

mama tisya berkata...

klakar la tajuk entry...rupanye syawal muntah ye..smoga cpt baik

IntaNBerliaN berkata...

alahaiii kesiannya syawal... mg syawal cpt2 sembuh yer.. :-)

IntaNBerliaN berkata...

aik.. sue update entry dkt blog GA ek.. xleh nk komen,... hihii

btw.. take care yer.. mg cpt ilang pening.. :-)

MrS. F!zA berkata...

lor syawal demam ke..mak nya blh plk kata tk demam..haihh.. sian syawl..asyik muntah je lembik lah dia..

anisalya berkata...

mak ayah sanggup buat apa je kaalu anak sakit. risau bkn main lagi kalau demam. especially kalau dah muntah kuning bagai. memang cuak la.

mekchu berkata...

alhamdulillah.. syawal dah kembali sihat..