Yang DiSaYAngi

Rabu, 28 September 2011

syawal VS belut

hari ini aku mau bercerita ENTRY TANPA GAMBAR..
agak2 ada yang nak baca tak...??????

semalam aku amik syawal kat taska cikgu bagitau yang syawal asik batuk suruh kasi madu..hilangkan batuk...aku balik citer ngan mak aku...semangat la mak aku citer yg dier tengok TANYALAH USTAZ..ustaz tu kata amik belut, lendir tu simpan kasi makan dalam 1 sudu..insyallah hilang asma tu...aku mula geli...adoi..
(sebab tu x da gambar entry ni...geli)

en asbeen pon semangat la nak beli...so semalam kami g beli kat carrefour....aku pisah ngan en asbeen beli belut..aku g beli tiket nak tengok wayang...alih2 aku dah beli tiket wayang...en asbeen aku boleh rilex pulak menghayun plastik bag yang dier belut...
aku siap cakap

aku : abang jauh dari sayang...jauh....
en asbeen : saya jauh la ni (sambil gelak2..kakakkakka)

siap main2 kejar aku ngan en asbeen aku kat alamanda...org tengok je...si syawal dah suke2 dah ibu N abah dier main larik2...kakakka...

aku : abg kalo nak sayang naik kete ngan abang...letak belut tu dalam bonet..
en asbeen : yela...(sambil gelak2 N hayunkan plastik bag kat aku)

sejam jugak la belut tu kat dalam bonet kete..bab kami g melantak sekali kat luar...
tah2 belut tu dah mati keras kot kat dalam bonet tu..kikkikikiki

balik je en asbeen terus masukkan belut dalam baldi..alhamdulillah...hidup rupenyer..kikikikkik...

alih2 pagi ni mak aku call

amak aku : ya..mak rasa belut akob tu dah mati dah kot...udah telentang je gayanyer...
(sambil gelakkan aku)
aku : yeke....la...tak pe la...nak buat camne...
mak aku : nnt petang ko balik uruskan...yang akob letak dalam baldi pastu tutup ngan tudung kuali nape...nnt la mati keras dier...kakakakakakk..mak baru nak kasi makan kangkung yang ko beli semalam...kakakakakkak....

dier boleh gelakkan aku pulak mak ni...adoi...

5 ulasan:

IntaNBerliaN berkata...

hehee sy xpnh pgang belut.. kecik2 dulu je pgang tapi saya suka mkn belut... sup belut herba sedap gilerr... hihiiii

eima berkata...

byk petua2 asma ni ..tp aku tak penah pun amal ...

tp klu bebtual jg & pantang insyaallah syawal pyh nk kena attack..bila die besar ckit nanti insyaallah hilang

aku suggest ko bw syawal pegi paed ...dpt appointment ngan treatment ...

lagi 1 ..budak yg kena asthma since kecik insyaallah bila besar nanti ..asthma tu hilang ....

Nana berkata...

heheh klw kita pon geli nk makan lendir dia
tp kalau belut tu mmg kita makan sedap woo

eB ezrin berkata...

eB x leh pgg kot.. geli ;p

MrS. F!zA berkata...

haitu kata lalu ats belut kan..yg ni mkn lendir pulak eh..