Yang DiSaYAngi

Rabu, 5 Oktober 2011

Buat aku DOWN saja ini orang

petang2 ni...aku buat ibadat jap.kikkikik...solat la...(maap agak lambat..leka sikit)
elok aku baru nak buat pahal...orang ini buat aku DOWN pulak dengan kata2 dier...mmmm....

nape??????????

aku ni sejak 2, 3 bulan ni aku agak berkeinginan...
ape yg aku inginkan??????

NAK ANAK LA..kikkikik

en asbeen pun ok setelah aku berbincang buruk baiknyer aku nak kasi kat adik lagi sekarang ni...dari segi kewangan atau sebaliknyer..tapi en asbeen kata " SAYANG..REZEKI ADA DI MANA2 SAJA"
so aku N en asbeen pun berkeputusan nak bukan implanon yang ada dlm diri aku ni...setelah menanya banyak pihak N kawan aku yang pakai implanon ni dolu...dier pon kata ok..walau aku baru pakai...at least aku ada niat nak ada zuriat lagi...alhamdulillah ramai yang menyokong...

tapi ada seorang hamba ALLAH ni buat aku down pulak petang2 ni..siap suruh aku fikir2kan balik betoi ke aku nak buka impalnon ni...mmmm...nape nak di fikir2kan balik setelah aku N en asbeen dah PK2 panjang...lagipon en asbeen dah benarkan bukak...adoi..potong betoi bila aku ada niat di hati...tp ada yang bagaikan menghalang aku...siap kata rugi je ratus2 aku buat...alih2 dah nak bukak..baru je brape bulan pakai...adoi...sentap je aku....
kalo di fikirkan mmg rugi dari segi duit...tapi kalo aku bersungguh na, nak buat macam mana...?????
nape perlu nak menghalang niat aku ni...
bila aku kata tak mo lagi...suruh aku cepat2 ada  anak lagi...reasonnyer aku ni muda lagi...time2 ni la nak ada anak ramai..

terus la solat aku ni tak brape nak khusyuk sangat...mmg rugi la aku bayar mahal untuk tahan 3 tahun...tapi kalo aku dah nak...nak buat macam mana...siap kata..."baik ko makan ubat je la..."
sedey aku...mmmmmmm

6 ulasan:

eima berkata...

sesuka hati je minah tu ...
biar la org nk tambah umat nabi Muhammad die tu sape nk ckp2 cam tu kat org ..ko tak mo anak sudah jgn nk sedap mulut nk ckp kat org lain.... biarkan je org cam tu ...

aNiM berkata...

tak payah fikir sangat cakap-cakap orang. kalau fikir kita yang biol nanti. orang lagi suka kalau kita down kan.

takpe. rezeki ada kat mana-mana. insya Allah Allah permudahkan.

syawal mesti suka dapat adik. nanti dia lebih matang. seronok dapat kawan main ;)

Cute MuM berkata...

sabarlah.. benda baik, teruskan lah..
uyun nak.. tapi banyak masalah skrg..
kesian kat mil nak jaga cucu kecik... yag ada sekarang nie pon selalu sakit.. perlukan lebih perhatian..tue yang kena tangguhkan..

Anum berkata...

x payah fikir cakap orang
yang penting diri kita sendiri

aanie berkata...

ooo..sue pakai implanon ye....
ala, xyah pedulik la org tu...badan sue, sukati la kan....nanti syawal ada geng....syoknya...

IntaNBerliaN berkata...

sueeeeeeeeeeeeeeeeee prgnant la.. suka3... hihiii sy mmg sokong la sapa2 yg nak prgnant ni!! pedulikan kata org.. lg ramai anaak lg murah rezeki... xyah pk pasaal kewaangaan sbb Tuhanmmg dah sediakan rezeki utk setiap org.. trmasuk ank2 kita..

Tak rugi pun anak ramaai.. kerana kita perlu ingat yg anak tu jugaklah yg akan doakan kita nanti.. x ke rugi kalau sorg je anak yg doakan kita "disana" sdgkan org lain ada 7 8 9 org anak yg doakan mereka 'disana'..

xyah ragu2.. sy sndiri mmg nak tambah anak n nak anak ramai.. tp skrg ni sy kene tunggu kputusan dr doc dulu samada saya kene bedah or tak akibat kelenjaar tiroid sy bgkak..

kalau doc ckp xpyh bedah, saya xnk pk pnjang dah.. terus berusaha bg adik dkt alisha.. kesian dia xda kwn dkt rumah.. lgpun alisha & syawal dah besar.. dh blh jalan.. so, xdalah sgt nak susahkan kita bila dia dpt adik br nanti.. entah2.. mereka lg seronok.. hihii

p/s : nape sue pakai implanon ek?.. ada mslh kesihatan ke?