Yang DiSaYAngi

Selasa, 25 Oktober 2011

Mudahnyer Bersalin


bila aku baca entry eima mudahnyer ko bersalin

aku terus tergegat akan sepupu jauh aku...
minggu lepas mak aku citer dier jumpe kak suzie (sepupu aku)

dari penceritaannyer mudahnyer dier bersalin..adohai...
korang cubal bayang bagaimana..

1 pagi dier dah siap2 break1st pagi tu...juz dier ngan anak sulung dier je kat umah...
(anak dier umo 7 tahun)
laki dier outstation...seb baik la tak jauh mana pon..kajang je..
tetibe dier terasa nak "berak"...G toilet tak da pulak...dier pon relaxs siap basuh pinggan bagai..tetibe dier duduk nak tengok TV...duduk atas sofa...lepas tu dier mula sakit lagi...

tetibe sakit yang kuat sangat...dier jerit panggil anak dier..siap boleh kata
"abg...mama nak beranak ni"

anak dier confirm blurr...budak lagi kan...anak dier boleh ddk canggung depan mama dier...alih2 anak dier sedar2 mama dier dah pon melahirkan adik dier depan mata dier...
(atas sofa tu...)tak ke namanyer mudah tu...

anak dier pon call papa dier bagitau mama dier dah beranak...papa dier dengan kelam kabut terus la call ambulans amik bini dier kat umah bawa ke hospital...
dalam ambulans la baru potong tali pusat N kuarkan uri...

bile mak aku tanya adik kuar camne...
ni la jawapannyer.........

"adik kuar macam bola golf tok ngah"

aku dengar citer mak aku pon aku bantai gelak...


p/s : kalo aku begitu mesti best kan....perasaan semakin membuak-buak la..mampukah aku dengan syawal lagi....insyallah

10 ulasan:

IntaNBerliaN berkata...

senangnya bersalin.. seronok cam gitu.. ramai2 pun xpa.. hihii

eB ezrin berkata...

subhannalah.. kalo la eB leh g2..

aanie berkata...

kekeke.....kuar mcm bola golf ek...
dia tak takut ke tgk darah byk2 tu? huhu..

fieda berkata...

eii..biar btul..awatnya yg mudah benor bersalin..dah tak pasal2 anak menyaksikan bola golf yg kuar dari lubang golf..aduhai...tak dapat dibayangkan..kita ni punyalah seksa nk meneran kt hospital tu..mmg mudah dia bersalin..

AYuNG berkata...

eklan...eklan....hehe~~

smlm sue ada ke oltown alamanda ker? hehe...mcm terperasan sue jer...:)

Anum berkata...

hehehe
mudahnya dia bersalin

MamaEma berkata...

lama tak singgah sini

anaknya besar nanti boleh jadi doktor..

memang senang cara sepupu bersalin tu.

Cute MuM berkata...

ya allah..
senangnya..
sue..
insyaallah akan ada baby baru tue nanti..
:)

mekchu berkata...

uishhh.. begitu senang? bahaya jugak kalo senang sgt nih.. sib baik kat rumah.. kalo tgh keluar shopping?

nak tya, cane kaitan bola golf dlm crita nih??

MrS. F!zA berkata...

mmg mudah tu..alahai rezeki masing2 kan..