Yang DiSaYAngi

Isnin, 14 November 2011

Pagi yang malang buat kami sekeluarga

pagi ini....aku merancang nak wish bufday en asbeen jatuh arini lambat sikit...sebab konon nak buat surprise...

pagi ini pon syawal pon nak hantar ke taska pon tido lagi...
so dalam perjalanan nak hantar syawal ke taska..
satu kejadian telah berlaku...

tengah sedap la en asbeen aku ni bawak kete...
aku pon sedap la mendengar radio...tetibe..
korang bayangkanlah....

en asbeen dah sampai perkarangan pagar KPM en asbeen belok ke kanan..nak hantar syawal ke taska...so lepas belok ke kanan tu en asbeen pon terus la...so mmg tu jalan kami..tetibe ada 1 moto ni...
terus je nak masuk selekoh nak pancung depan kami...dari arah bertentangan en asbeen...sikit lagi nak langgar...terkejut la kami....so tetibe...die sanggup patah balik N ketuk cermin kete..pastu dier terus maki hamun...
aku suraya apa lagi...mmg nahas la ngan mulut aku yang siut ni....

(cakap ikut loghat utara)
moto bangang : apa ni main terus ja..tak nampak ka aku nak masuk....
en asbeen : saya tahu la abang nak masuk..tapi masalanyer abang tak bagi signal...saya mana tau abang nak masuk,,,sy egat abang nak terus...
moto bangang : aku nak masuk selekoh la...dengan hang tak angkat tangan, muka toya...
aku : haiii bang..agak sikit..awat tak buleh cakap elok2 ka...awat kena nak semboq menyemboq ni...
en asbeen : ok kalo itu salah saya yang abang nampak.,...saya malas nak bising2...saya minta maaf...saya terkejut mana sempat nak angkat tangan...
moto bangang : hang ni...aku bagi kang (sambil angkat tangan nak lempang)hang keluaq...

en asbeen pon keluar sama ngan aku sambil aku dukung syawal yang ngah tido...

en asbeen : abang nak apa lagi...kan saya dah minta maaf...saya tak tau ini salah siapa...tapi yang saya tau saya dah slowkan kete N saya nampak abang N abang nak saya minta maap...ok saya minta maap...
moto bangang : hang cakap sedap ja...macam aku tak penah bawak kete..
en asbeen : kalo abang tau bawak kete...mesti abang tau peraturan....saya mmg tak nampak abang nak bagi signal...
moto bangang : hang tak kkan tak nampak aku nak masuk selekoh...heeeiii hang ni kecik je aku tengok(sambil mendabik dada depan en asbeen)

aku bersuara

aku : awat aiii kalo laki saya kecik..tak apa kan...
moto bangang : aku tau la ni jalan aku...
aku : awat kalo jalan abang...ada nama abang kaa...abang egat abang ja kreja sini...saya pon kreja sini...saya pon tau la jalan ni macam mana...
moto bangang : hang siap hang(sambil tunjuk kat en asbeen )seb baikq ada anak bini hang..kalo tak mmg lembik hang kat sini...
aku : awat arrrr kalo saya N anak saya tak da kat sini...nak bagi lembik laki saya...sama ja pon kalo saya ada kat sini...mesti abang nak kasi lembik laki saya jugak...tp minta maap la abang...kalo abang lembik kan laki saya....abang jangan egat saya cuak ka ketaq ngan abang...silap aribulan abang pon lembik jugak kat sini..tok sah dok pandang sebelah mata kata saya...
moto bangang : hang siap....tak sedaq dah salah...

aku terus meningking...dah dier meninggking laki aku...

aku : dak awat yang tak abis lagi...tau dak pagi2 aku bangun nak P kreja nak carik rezeki...yang dok meningking orang tak abis2 lagi..awat...abang dok pikiq salah kami...abang tak pikiq salah abang....yang bengong abang tak bagi signal awat....

mamat tu terus blah...aku tak sempat nak amik no plat moto dier...
tapi aku tau namadier saari N keje pon 1 kementerian ngan aku....

semua org dok pandang kami...terus terbantut nak hantar anak...syawal terus nangis N dier pon blah...sambil menjeling..
aku terus cakap...

aku : tok sah dok mejeling kalo tak tau mana salah silap hang...

aku terus redakan laki aku...wish bufday kat dier....
baru egat nak wish lambat sikit...
dah dapat hadiah yang tak di ingini...

7 ulasan:

MrS. F!zA berkata...

perghh..mmg dasar tkleh ngaku salah..ada jgk org melayu bersikap mcm ni..salah sikit nk riuh 1 bandar..

Anum berkata...

MACAM2 GELAGAT MANUSIA NIE

syawalsimpsons berkata...

fiza : tau x pe...dier egat dier je boleh loghat kedah kot...dier tak tau sue pon boleh...silap org la...

syawalsimpsons berkata...

anum : itulah ragam manusia....salah sendiri tak mo ngaku

::Mamalyna:: berkata...

nape sengal sangat mamat tue... ni pesen bangga diri or sebenarnya die pun nebes kut2 motor besar die calar... cariler die keje ape...

MARIA LIZA berkata...

ini memang betul2 hadiah buffday...tu ler masalah dengan motor kat Malaysia..agaknya dah terlmbt ler tu..main ikut suka-suki nak pencung...

IntaNBerliaN berkata...

isk... ada jugak org cm gini... entah pe2... xleh ngaku slh sndiri..