Yang DiSaYAngi

Rabu, 25 April 2012

No Milk....ohhh No....

Agak2 korang muak tak asik nak baca tentang luahan hati...nak watu guano....kat sini je la pon tempat aku meluah rasa yang ada dalam hati ni...N kat sini gak aku boleh tau macam2 pendapat..at least dari bantuan korang...benda yang aku tak tau..jadi tau...

Aku ni kalo korang perasan kan 2, 3 hari ini asik la dok bercerita tentang kerenah syawal yang mmg menguji kesabaran aku ni...tapi apa kan daya..redhakan je la...
dari entry
aku egat aku dah settle semalam...ok la..

tapi semalam lepas amik syawal kat taska aku dapat yang syawal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

cikgu : akak...arini kan syawal 1 hari tak minum susu...kiteorg kasi pon dier tak mo minum
aku : eyo..sekali pon tak...
cikgu : ahha...langsung..last kiterorg kasi air la...milo pon minum...tapi sikit2...

aku mengeluh..(muka kecewa)

aku : takpe...buat je la macam biasa...janji buat..dier nak minum atau tak...ikut dier la...
(sore dah redhakan apa je)

syawal macam biasa nak tak nak je senyum2 kat aku ni...mmg aku perasan yang sejak2 abah dier sakit ni...dier dingin ngan aku...salam aku takmo, cium aku takmo, senyum ngan aku tak mo...
tapi ngan abah dier semua ok..sebelom ni G taska kuar kete je...berlari macam taksabar nak masuk taska..siap tolak2 gaya macam halau aku tu...kakkakaka...tapi sejak abah dier sakit jugak la...syawal mula layu...kuar kete je..takmo jalan...terus duduk kat jalan...aku  pujuk jalan..takmo..last2 nak dokong , pastu melepek je kat bahu aku ni...aku sambil hantar ke depan pintu nasihatkan syawal...dier tengok aku senyum hambar je..bila sampai tempat letak kasut..dah tak sabar pulok masuk taksa..alahai itu anak...
itu time pagi...

bila tibe petang aku amik..abah dier kat kete...tak leh kuar kete..aku G amik sorang..dah pakai kasut...ajak G kat kete...dier takmo...tolak tangan aku..nak masuk taska balik..alahai....senyum macam biasa...hambar si syawal..

syawal start dari malam ahad dier takmo minum susu...aku pon naik lemah je tengok syawal ni..sampai la ke malam tadi..aku saja buat sikit...dier marah...sampai tak boleh nampak susu tu...dier kasi suruh letak jauh sikit..alahai...aku egat nak minum...sampai ke pagi tadi aku buat lagi...lepas solat subuh...aku takut dier tak minum jugak..tapi aku pujuk dier elok2...last2 minum jugak sambil tengok upin ipin...abis jugak la susu tu...senyum aku...aku lepas solat pon doa yang allah makbulkan doa aku...jgn kasi syawal berenti dari minum susu...

rindu nak tengok syawal camni...
aku tak boleh la syawal tak menyusu...sebab dier seorang yang kuat menyusu...mmmm....

susu yang dier guna pon baru 4 bulan yang lepas tukar....
mula2 pakai susu ni..ok je syawal...mmg boleh terima dek tekak dier..sampai la ke hari ahad petang tu dier minum...hari ahad malam takmo...isnin pagi takmo, kat taska isnini minum ok...selasa pagi N the whole day takmo...sampai la ke pagi rabu ni baru ok balik...tapi tau camne sekarang ni..ok ke tak...

akak aku ni mulut masin..takut si syawal takmo minum susu lagi...takmo la aku...
mak aku kata kena kasi balik multivitamin kat dier balik..mmmm...ikutkan je la...
tapi mmg sejak syawal berperangai gini..mmg aku ikut je la rentak dier...takmo marah2 dier dah...
kalo marah rasa touching je kat dier..

kawan aku kata..try kasi milo..atau susu buat sikit campor ngan milo..takut jugak...dier terikut kengkawan dier...

pesanan buat syawal : syawal...minum susu ye sayang takmo jadi macam ibu yang tak suke minum susu ni...syawal sayang ibu,,dengar cakap ibu ye...

tu yang aku selalu bisik kat telinga dier...

6 ulasan:

Anum berkata...

tue la sis
kena sellau bisik kat dia

eima berkata...

pelik l anaak ko ni .. budak slalu nye mmg suka susu ... die marah ko sbb ko dah tak bf die ni ...


akob sakit pe ek ....

fieda berkata...

syawal..dengarlah rintihan ibumu ini syawal...sian kat ibu..

fieda berkata...

syawal..dengarlah rintihan ibumu ini syawal...sian kat ibu..

Myra Jay berkata...

Mungkin dia nak bertukar selera kot..hehee :)

Takpe selalu bisik2 camtu kat dia insyaAllah dia akan minum susu juga :)

IntaNBerliaN berkata...

alahaiiii syawalll.. sian ibu... nape ek cmtu.. sy pun xphm..