Yang DiSaYAngi

Isnin, 2 April 2012

Rasa macam nak CAMPAK je CAMPAK ni..

Jumaat lepas aku terperasan yang ada bintik2 merah 2 butir kat muka syawal N belakang dier jugak...
aku dok PK takkan bercampak lagi...pastu elok petang..alahai asal makin merah pulak muka dier..tapi aktif..tuhan jaa tau..mmmm...aku dah syak mmg campak menyerang syawal kembali ni...

last2 aku G klinik kesihatan petang tu ngan en asbeen...pastu..doc pon dah sahkan yang syawal mmg 
DEMAM CAMPAK...

adoi..aku dalam hati...marahnyer...aku pon tak tau aku marah kat sape....bukan syawal, bukan doc, bukan en asbeen...entah la....aku marahkan keadaan ka...mmmm...sadis...

sebab B4 this penah jadi kat syawal..ni dalam masa terdekat naik lagi....
kat entry ni ada...

entry ni bulan 10 aku publish...mmm...sekarang dah bulan 4 kejap jaa...6 bulan selepas naik bali...adoi...
tapi macam biasa syawal mmg aktif...tak demam..tapi ari sabtu malam N ahad dier sudah demam...
pagi ni G opis pon badan syawal dah tak panas....arini en asbeen coti arini..aku keje..esok aku coti dier lak keje...rabu aku keje...n khamis dier keje..jumaat aku egat nak minta mak aku yang jaga jap..mmm....

aku aku N en asbeen tgk syawal pon campak2 tu dah nampak banyak yang dah pecah...
kali ni mmg teruk la..sebab sebelom ni naik sikit2 n kecik2 jaa...
nampak sikit jaa...tecik2 jaa....ni 6 bulan yang lepas//korang tengok la 

selepas 6 bulan berlalu....
oit sape ni...

ahhhaaaahhhhhh...ni dia syawal yafiq....mmmm..
muka mmg tak bersalah...tak padan ngan sakit....tu..melompat mak aiii..tuhan je tau...

mmmmm.....tengok tu...beso...tak nampak..meh aku close up sikit...

mmmm...sedeynyer....



aku n en asbeen PKyang bintik2 jahat tu dah banyak yang pecah..ada yang tak mengeluarkan air bisa tu lagi...

tapi malam tadi mmg dugaan betoi2....ntah ape tah syawal..dier egat mak pak dier ni gemok macam bas kot..mmmmm...dier egat mak pak dier larat kot....

dier minta berdukung..bukan berpangku N enjut2 dier..lertak dalam buai tak mo..pastu dah la tak bernaju...kipas tutup...dier nak tido kat lantai..mmg aku bising la...dari aku niat nak tido pukul 11.30...terus jadi 3.30am baru aku lena nak lelap mata..mmmmmm.......
en asbeen tau aku G keje sok..dier minta aku tido..tapi apa kan daya hati seorang ibu mana mungkin keras macam batu bila tengok si anak merengek N menangis tak henti...mmmmm



kengkawan doa kan syawal cepat sihat yee....nak jalan2 la ngan syawal....

9 ulasan:

Falsya berkata...

alahai..kesiannye lahai syawal..

IntaNBerliaN berkata...

banyk jugak yer.. sian syawal.. alisha lum kne lg ni.. entah2 kalu alisha pun jd cam syawal gak ..

Cute Mum berkata...

adoi.. dugaan sue.. dahlah tgh pregnant..
uyun pon risau kalo dania kena campak dalam tempoh prganant nie.. biasalah budak kalo sakit banyak ragam..
semoga syawal ceopat sembuh yerll

fieda berkata...

banyak jugak tu..sian syawal ye..

aanie berkata...

la, siannya syawal....
semoga cepat sembuh ye....

LYAfrina berkata...

alahai...kesiannya syawal..kna campak lak.. org kata campak ni lenguh2 badan gak kan?? msti meragam j dia...

auntie doakan syawal cpt smbuh ye..leh jln2 dgn mama nanti

eima berkata...

sian syawal..pesal kena balik yg dulu tak kuar abis kot...biar kuar dulu bg minum air kelapa .... pastu br bg ubat .... kang nanti jd lagi

MamaEma berkata...

budak sekecil tu..memang tak selesa bila terkena penyakit ni...siannya..

Myra Jay berkata...

Mudah-mudahan syawal cepat sembuh..
Kesian nengok ha ;)