Yang DiSaYAngi

Rabu, 25 April 2012

SYAWAL again

ada yang malas nak baca tak lagi pasai syawal ni..kikikiki...
nak wat guano...org gulak gumbira blong2 mata gaji manyak masyuk dari biasa kan....
aku gaji pon tak pandang lagi..asik la pandang gambo anak aku..kakkakaka....

aku gulak gumbira gak kat opis ni..kakakkaka...tp sesekali teregat akan peel syawal ni..kikikiki...

kali ni kisah syawal malam semalam...

mmg weekday aku ajar syawal tido awal around 10.30pm - 11.00pm sebab esok dier kena G school N mandi2 dolu B4 G school kan....so semalam macam biasa aku ajak dier tido awai..since aku pon dah ngantok...N banyak keje yang aku kena buat esok harinyer since en asbeen BERCAMPAK ni kan...
cepat la diri ini mengantok..aku ajak tido takmo...mau main2...suke hati la...last2 asik main pusing2 dekat aku..dah macam tawaf kaabah dah..pastu kejut2 kan aku...last2 aku decide aku ajak jugak dier tido..dier takmo...dier takmoi aku tidokan dier sambil menepuk dier...dier nak menggentel siku aku..tapi badan dok pusing2....mmg la aku tak selesa nak tidokan dier...

yang bestnyer aku bukan marah ngan dier..kelakar bila aku PK kan balik....tapi aku sedey...sampai aku cakap ngan syawal...

"Dah la syawal...syawal takmo tido..jgn kaco ibu...ibu  tak suke la syawal camni...sedey la ibu..syawal buat camni...nak nangis tau"

tetibe en asbeen menjawab...

" awak tu jgn la camtu...kalo camtu dier mmg takmo tido..biarkan dier..."

aku jawab...
"entahla..saya takmo marah2 dier...saya sedey la dier buat camni.."

bergenang air mata aku...last2 jatuh pulok kat pipi yang macam jala tar ni..terus aku baring membelakangi syawal...tetiba syawal menangis...datang kat aku...pelok2...
macam tau2 ja yang aku ngah sedey...terus dier datang...nangis kat aku...aku pon pelok dier N baringkan kat lengan aku..N lengan 1 lagi buat dier pelok + gentel siku..last2 dier tido..mmmm...

B4 aku pon lelap..aku bisik... 
" syawal tido nyenyak2 tau...ibu syang syawal walau ape jadi..jadi budak baik n  dengar cakap ibu...ibu tak kisah ape yg org nak kata tentang syawal ok...syawal kena kuat tau..."

aku cium dahi dier...terus dier N aku tido sampai ke pagi dengan posisi yang sama...syawal pelok lengan aku..aku pon statik la camtu...


p/s : macam paham si syawal tu kan...

6 ulasan:

Anum berkata...

budak kecik nie faham kot sis

Falsya berkata...

syawal kalau nak tido kene gentel siku sue ker?..cute gile..hehe..

ala sedih plak gegurl baca entry mak jemah nie..

Myra Jay berkata...

Budak2 ni kita nampak je dia macam endah tak endah masa kita cakap tp sebenanrnya dia faham kan :)

IntaNBerliaN berkata...

syawal dah mula paham dah tu... bagus lah gitu...

LYAfrina berkata...

alahai..so sweet syawal ni... biasalah sue..adakalanya teletah ank mmg mguji kesabaran kt kan... apa2 pon..moga sue terus kuat dgn kesabaran tu yer... y pasti sywal sgt sygkan ibunya..xnak ibunya sedih2..

IntaNBerliaN berkata...

alaa sue ni saje tau.. kalu dtg sp.. jgn wat mengejut dtg umah sy lak.. umah dah la mcm apa2.. penuh dengan brg alisha.. hahhahha

dtg sini, gtau ek.. kita jumpa kat luar.. sy belanja mkn mee udang banjir... hihihiiihii