Yang DiSaYAngi

Khamis, 24 Mei 2012

Bakpe la makan ROTI Begitu

Lately ni mmg aku banyak citer tentang syawal yafiq...bukan ape...pada waktu ni la nampak segala2 perkembangan yang ada pada dier....

sehari sebelom abah dier balik...aku ada kasi dier roti..
ROTI GARDENIA
sungguh enak di makan begitu saja...

mmg enak...sebab tu syawal suke benar makan roti ni macam tu je tanpa sapu ape2...
kengkadang aku N en asbeen..kalo dah abis roti kat umah kiterorg akan beli baru...sebab tukang perabis si syawal ni...tapi masalahnyer tukang perabis tang lain...

korang tengok la cara dier makan roti..
korang tengok la...dier makan..amik yang tepi jaa...yang putih tu dier kasi kat aku..kalo aku tak mo ambik...dier suap paksa kat mulut aku..mmmm..alahai itu anak...aritu maktok dier pon kasi roti kat dier..aku dah pesan siap2 kat mak aku...

"mak ...kasi yang kulit tu jeee...dier bukan makan yang tengah tu..."

mak aku jawab..
"la yeke...ko ni sama ngan mak tok la...makan yang kulit je...yang kulit ni banyak khasit...baguih ikut maktok.."

untungla maktok layan gitu..mmmm...

muka nak cute je time makan...
khusyuk nampak makan sambil tgk pororo...

mengada nampak...korang nampak dier amik yang tepi jaaa....

alamak muka suka hati nampak...


p/s : suke tengok dia senyum...

5 ulasan:

eima berkata...

pelik anak mu ni..slalu org mkn tgh je..kulit buang....

Falsya berkata...

syawal suke makan tepi..kebanyakan budak buang tepi makan tengah..hehe..one in a million la syawal nieh..;D

IntaNBerliaN berkata...

biasa org sk mkn yg putih... bgus tol syawal ni.. sk mkn yg tepi..hihii

mimie.. berkata...

haha..baguih betul syawal ni..selalu org suka makan yg tgh dia..ni dia makan yg kulit pulakk ^_^

Nad @ MamaZakwanNayli berkata...

syawal tak pelik
sama jek cam zakwan
suke makan tepi2, yg tgh2 dak cam kene gigit tikus, sabo je la!