Yang DiSaYAngi

Rabu, 16 Mei 2012

Nak kasi yang baru pon takmo

SYAWAL AGAIN...
lalety ni banyak sangat hal syawal yang aku nak kongsi dlm blog ni...
Isnin lepas, abis keje, amik syawal n tunggu en asbeen kat taska...aku N en asbeen G Alamanda mau cari Botol Susu baru syawal menggantikan yang lama....dah lama kan...lagipon botol susu ni mana la boleh pakai lelama..3 bulan sekali kena tukar..lagi2 yang murah2 ni...tp murah2 pon sekarang udah FREE BPA...

konon semalam aku kasi la botol susu baru tu kat kat cikgu taska...

petang tu aku G amik...cikgu dier kata syawal tak minum susu 1 hari sebab dier heran tgk bukan botol yang selaloo dier guna...cikgu kata dier pandang botol tu macam bukan dier punyer..takmo minum....jenuh pujuk...mmm...pelik aku..last dalam kete pon aku kasi susu yang cikgu buat tu..meraung dier macam histeria...cuak pulak aku...

sampai rumah pon...sampai hilang la kesabaran en aseben ni..sampai paksa budak tu minum...syawal mmg nak minum...tp dier tolak2..
ni la botol susu yang di tolak2 bagai...aku puas la pujuk...cakap elok...mention kat dier..ni botol baru dier..yang lama dah tak boleh pakai...adoi..mengamuk la dier tak mo...sampai tendang2 peyot omeel aku ni..mmm....sabar benar aku....

bila tukar dengan botol susu  ni...
sekali dier ternampak pulok aku taruk susu  kat botol ni...pon mengamuk pulok...last2 en asbeen buat yang baru sambil aku pujuk dier tengok upin ipin..baru diam...

alahai..itu anak...aku pujuk dier malam tu pon sama tak mo gak..tolak2..tapi tak la sampai histeria macam petang tu kan....

aku bukan tak mo bawak botol avent ni kat taska...sebab botol ni mmg untuk kat rumah N jenjalan jaa...
so di sebabkan ada dua kat rumah tu..terpaksa la pagi ni aku bekalkan syawal botol susu avent yang kat rumah tu...

p/s : macam2 la syawal yafiq oiiitttt

6 ulasan:

Alycia berkata...

alah, biasalah.. nk tunjuk perangai.. dia tau xlama lg nk ada adik tu hehe..

Falsya berkata...

hahaha..pandai syawal demand botol susu..;D

Anje a.k.a Mama_Balqis berkata...

budak2 ni kadang2 ikut mood, balqis dulu pun kalo kita tukar botol sure bermasalah last2 kita lekat sticker kartun kegemaran kat botol tu baru la dia nak minum, now dah besaq tak pakai botol dah

IntaNBerliaN berkata...

tp mmg kdg2 budak2 xsk kita tukar yg dia punya kan.. ingat org lain punya kot..hihi

mimie.. berkata...

ahahaha...comel je syawal ni taw..nak yg mahal je ^_~

mekchu berkata...

kehlassss ko syawal.. nak yg mahal sesado.. hahahaha.. len kali nak tuang tu sorok2 skit.. kan dah rugi..