Yang DiSaYAngi

Khamis, 24 Mei 2012

Roti Canai mudah naik berat badan kee


aku tadi pagi makan kueyteow sup...sebab dok PK tak mo makan lunch nnt...lepas check up baru makan...
yalo..kena ada sikap berjaga-jaga ni...kalo tak mengundang bahaya ni ngan AIR GULA....tak mo aku...payah gak kalo kena...tapi kalo  kena apa kan day..terima je la....(kalo boleh takmo..)

tetibe member aku bawak balik roti canai kat aku...so aku ni bila jam 10@11Am ni mudah sangat lapar balik...mmg kena ada sampingan macam kuih..tapi nasib pulok aku tak beli kuih arini...aku pon mula lapar..aku makan la roti canai tu...

elok ke suapan yang terakhir...member aku yang lain tegor..
"wei lu makan roti canai lagi cepat naik berat badan lu la wei...waa rasa lu mmg konpom kena minum air gula la..."

aku cakap ...
"lu langsi dowhh cakap...nape tak bagitau tadi..dah terlambat...dah telan pon...sengal..."

elok pulak kawan aku yang lain pon kata..kalo dier G check up dolu pon doc selaloo pesan jgn nasi lemak, jgn roti canai...

mana la aku tau..ni 1st pengalaman aku dari segi berat badan ni..mmg la cuak kan...

dier gelakkan aku..sengal gile memasing...mmm...sekarang jam 11.50am...mmg konpom aku tak mo makan tengahari ni...insyallah la Allah bagi jalan...insyallah aku ok arini.ammminnn...

tapi betoi ka roti canai mmg cepat naik berat badan...mmmm....


p/s : kerisauan melanda...

7 ulasan:

mia izzati berkata...

ikutkan kalori roti canai memang tinggi..tapi nak layan sekeping takde masalah hehe

Falsya berkata...

mmg betul pun sue..kene plak minum ngan teh tarik..lg la berdouble..capatti xpe..hehe..

eima berkata...

cek klu takat pantang time nk cek up je ..wat pe ...sila pantang utk kesiahatan awak ngan baby tu ...

pantang !! ni mokcik sudah hangin hehehe

Cute Mum berkata...

uyun main bedal jer makan apa pon..
sebab selera makan masih takder nie..

IntaNBerliaN berkata...

mmg blh naik berat pun.. tp kalu sue spesis sy.. mkn 2 3 keping pun, xnaik2 jugak berat..

Papa Mifz berkata...

tak silap roti canai punca perut buncit...hehe

mimie.. berkata...

ishk yeke>>ngape mimi tak tahu yg roti canai ni bole naik berat badan yek??
patut lah mse ngandung dulu kalau asyik makan roti canai je naik 2 kilo 1bln tu..mak aii..