Yang DiSaYAngi

Khamis, 28 Jun 2012

syawal dah baik


Alhamdulillah lepas aku dok bercerita pasal penat menjadi seorang ibu - peel syawal
pagi so far..pada aku ok la....dier boleh dah berjalan N duduk sebelah aku sendiri..mula2 je la nak menangis..bila aku cakap...

"jangan la menangis..ibu ada...ibu tak marahkan syawal...ibu cakap elok2 je...tak da kan dengar sore ibu tengking2 tinggi2 kan..tak marah kan..ibu cakap lembut je...ibu suruh syawal jalan N duduk sebelah ibu je...nnt dalam kete ibu pelok syawal ketat2 tau..."

dier diam la...tapi kalo nak berjalan still buat lembik2 gitu..alahai sayang ibu..mmmmm...sobar je la...tapi so far ok la...ada la kemajuan sikit...tp nak tak nak, mengeluh la ko takat mana pon, merungut la ko takat mana pon, takkan dapat larik dari bercakap dari hati ke hati dengan syawal..mmmm...kalo tak cakap mmg tak berjalan la syawal yafiq tu...mmg kena standby dah ayat2 tu semua dalam kepala otak aku ni...

tu tanggungjawab aku..aku kena laksanakan..aku tau..aku mampu....


p/s : budak baik jatuh kerusi berdarah gusi N bibir..lahai....

4 ulasan:

♥cikmOt♥ berkata...

ibu boleh menjadi seorang supermak...ibu mampu...sok2 adik syawal ada kan...kita nengok ibu jadi mak dua anak....

ieyda berkata...

baru sorg...ilek ahh...
ni aku dh 2...jadi supermama

eima berkata...

sian syawal ... leh minum susu dak tu ... makin kecik la die

IntaNBerliaN berkata...

laaa macamana blh jatuh tu sue... adoiii sian dia...