Yang DiSaYAngi

Selasa, 17 Julai 2012

2 BULAN atau 3 BULAN????

Aper yang arunsingkan pepagi ni....tak da pape sangat la pon....

juz runsing bila mau cuti panjang ni....
cuti ni...
haaaa....90 @ 60 hari...nampak...nombor tu diterbalikkan atau x sama je maksudnyer....adoi....
aku niat mmg nak cuti 2bulan@60 hari.....mmg hati ni dah nekad sudah...N en asbeen pon benarkan...yalo sebab dier sendiri tau bini dier ni mana boleh duduk lelama kat umah...mau beku otak tu...kalo tak , x da la asik la tetiap weekend ajak berjalan...mesti 1 hari....esoknyer baru rehat kan umah..even tak da duit pon tak pe..janji jalan G alamanda ke...pusing2 kat dataran kat putrajaya ni ke...jadi la...mmmm....

tetibe di 1 petang yang ok la buat aku....kat umah akak aku..ADAMNIGINA

mak aku : ko bersalin ni cuti berapa lama...???????????
aku : ya cadang nak cuti 60hari je (sore tersekat-sekat gitu)
mak aku : ko ni...orang kasi cuti lama, 90hari...nak cuti 60hari....cuti la lama...duduk rumah jaga anak elok2....

dier dah sound pulok...tetibe akak aku bersuara....

akak aku : tah...ko ni..kalo aku dorang kasi cuti 4,5 bulan...setahun....aku amik...sanggup je aku amik....
aku : aku tak leh la duduk lama2 kat umah...mmmmm...
mak aku : ala...duduk je pon..jaga anak elok2....senang...

mmmmmm....ntah la...aku sendiri pon tak tau ape keputusannyer.,,,...tunggu la aku dah bersalin nnt...sekarang pon masih dalam delima...aku ada citer kat en asbeen (semua nak gosip ngan dier tau)
pada dier...

"sayang...kalo awak rasa awak dah kukuh N sihat sepenuhnyer...keje je la..mmg betoi pon kata mak...yela...awak pon due 30.9.2012...katakan cuti 60hari....maksudnyer awak kena masuk keje balik, katakan 30.11.2012...awal bulan 12 la awak masuk....tapi kalo nak hantar anak time tu susah la...tempat awak macam boleh hantar anak awal tahun depan je..nak tak nak mesti la mak kena jaga dolu..tapi kalo amik 90hari, maksudnyer awak kena masuk 30.12.2012......kirenyer awal bulan 1/2013 la...boleh la hantar anak time tu....tak perlu mak jaga kan....tapi pada saya...saya ok je...kalo awak nak masuk awal kan..saya tak halang pon awak amik 60@90 hari..janji awak N anak betoi2 sihat....terpulang pada awak la..."


entah la..aku sendiri pon kusut....nak cuti pon kusut...mmmmm....belom bersara lagi...adoi...


p/s : dah 7bulan++ aku sekarang ni kan...adoi..tak lama je lagi... 

11 ulasan:

♥cikmOt♥ berkata...

amiklah 90 hari...bila lagi nak merasa kan...takkan tiap tahun nak beranak kut...lalala...

orang kasi, kia amik...hehehe

Falsya berkata...

kalau falsya, falsya amek 90 hari..leh bg slim2 badan dulu..tp kalau sue mmg dh slim, xyah ssh2..hehehe..

aanie berkata...

kalau aanie pun amik 90 hari...dah jimat duit nursery dah kat situ....kekeke.....

tp kalau sue nak anak ramai, blh la jimat cuti.....

ShimaSalleh berkata...

up to you.. hikhik.. dlm pantang bleh buat keputusan tak? ke kena apply awal2? hihihi.. nak komen lebih xleh sbb omak tak kijo hikhik

Mama Adam berkata...

hihihi... depends sebenarnya.

kalo MA, kalo dpt 6 bulan, amik 6 bulan la kot. hihihihi

PinkUmmi berkata...

better amik 90 ari....

Ya ALya berkata...

Amikla 90 hari..best pe duk rehat2 kt umah dgn baby...saya ri tu pun amik 90 hari...

Hanie(SHMA) berkata...

kerajaan amik berat cuti wanita...better amik 90 hari sebab kita boleh bagi dia susu badan lama dan boleh simpan stok.kalau 60 hari memang x cukup. terasa penat abis pantang pun belum lagi. kalau hani dah pikir nak buat apa kalau cuti panjang..hehehheh

Cute Mum berkata...

sue best dapat cuti 90@60 hari..
uyun dulu baru habis pantang 44 hari bos dah sibuk suh masuk kerja.. last2 masuk balik tak cukup 60 hari pon.. :(

IntaNBerliaN berkata...

kalu sy... org bg 90 hari... sy ambik 90n ari la... yg plg lama tu sy ambik... hihii...

Nad @ MamaZN berkata...

terpulang kat sue la...
kalu kite, mesti la nak amik yg 90hari
:)
p/s: syawal cemane? kaki die dah ok?