Yang DiSaYAngi

Selasa, 31 Julai 2012

Jangan jadi tamak wahai anak

Syawal sekarang ni mmg addict ngan Upin Ipin ni tau...
ntah la sampai dier dah hafal sudah dialog2 N ajuk ape yang saja tak kire la dari segi perbuatan atau percakapan walaupun tak lepas..tak butirnyer boleh dengar N sama...kikikikikiki.....

sekarang komputer yang ada kat dalam bilik tu en asbeen dah bawak keluar dari bilik N letak kat ruang tamu lepas dah di baikpulih ni kan....so tak la en asbeen N syawal berebut nak tengok kartun memasing...
(masing2 pon ado kartun....aku ado...?????????kakkakakkak)


tapi tu la syawal...kiter ni ibu N abah dier dah bagi kemudahan tengok upin ipin guna laptop ibu 
(ibu je yang terpaksa beralah) senyap2 kat dalam bilik bila si abah sebok la tengok kartun dier kat komputer luar....dier tamak minta bukak kat luar pulok...padahal yang terpasang kat dalam bilik di biarkan....adoi.....

 dolu tepi sudut tu la komputer abah syawal ni tersadai....tapi dah di baik pulih...berseorangan la laptop ni di temani syawal...tapi lelama berseorangan jua...sebab syawal ni tamak la sangat  sampai yang kat luar pon nak jadi hak milik....

korang tengok la...mana la abah dier tak hijau....pastu bila abah dier masuk bilik...di biarkan komputer tu gitu...G larik carik abah dier dlm bilik pulok..kakkakakak....tak sudah ngan tu abah dier suruh G kat ibu yang leka tgk TV ni...adoi...pastu terpaksa si ibu ni mengalah bukaka channel disney dier...

tak lama bila aku beralih ke meja komputer....agak2 dier dah buhsan...main panjat2 kat aku..pastu sebok jugak la nak ngadap komputer...tu tandanyer nak upin ipin la ibu,.,,,,adoiii,,,,.....


tak sudah ngan tu..yang ni pon sama....
kengkadang dalam kete nak keluar kaa...atau duduk kat kedai makan sementara tunggu makanan...mau kasi duduk diam...HP ibu jugak di rembatnyer tgk upin ipin....padahal HP abah dier ada pororo tak mo pulok dier rembat...adoi....pastu abah dier tgk aku gelak2 sinis...sebab abah dier boleh main game dalam fon..adoii....ibu jugak yang terpaksa tongkat dagu demi demo2 ni....



p/s : kalo minat anak N abah samo...terpaksa si ibu ni mengalah

4 ulasan:

ieyda berkata...

kelakarlah, smpai duk lam bakul baju....hihihiii

Falsya berkata...

ensem sweet la syawal nie..suke upin ipin..comel siap hafal dialog..dh besar nnt hafal dialog movie plak..mcm mia anak nana hafal dialog ombak rindu..ahahha..

IntaNBerliaN berkata...

hihiii lbh kurg alisha lah jugak syawal ni/... kalu upin ipin... adehhh...

tp kat komputer ni, sy bahagi 2 skrin.. so leh kongsi.. nak buka laptop bg alisha tgk kat laptop mls.. byk sgt wayar nak kne sambung.. hihi

Nad @ MamaZN berkata...

tu la..
time jumpe aritu pun syawal kemain
sakit2 pun mata tetap tgk katun!
takpe2, syawal geng ngan abah
nnt dah ada adik, adek temankan ibu plak :)