Yang DiSaYAngi

Jumaat, 27 Julai 2012

Muntah di pagi hari...Guano ni??????????

Pagi ni sahur seperti biasa....tapi tak makan nasi sebab macam tak mo makan nasi pagi ni..tak tau nape...dah siap2 kan sahur...aku N en asbeen sahur..mak aku membongkang tido lagi...dier mmg tak join kami sahur...mak aku pukul 5.15am baru nak sahur..time tu pon aku N en asbeen  dah selamat melantak dah..kikikiki...

tapi pagi ni juz sahur popia crabstick mamalyna, banyak wei...10ketoi untuk aku je...pastu tambah lagi 5 ketoi so pagi tadi...15ketoi aku makan...dengan roti gardenia cicah sambal ikan bilis selamat aku sental...tu roti syawal sebenarnyer...tinggal suku je aku sental tadi...konpom syawal carik roti dier petang ni...kakkaka....tak lupa jugak dengan susu anmum...mmg kena minum..kalo tak mmg lapo la aku N anak aku ni..at least ada sampingan untuk anak aku...N tak lupa jugak kurma....mmmmm..ok la tu ganti ngan nasi kan...banyak gak aku makan...kalo makan nasi pon, kengkadang aku ++ gak ngan benda2 alah ni...kakakkakak....

tapi pagi bangun je dari tido balik jam 6.50am, en asbeen kejut...aku mandi macam biasa, cuci muka, gosok gigi, semua la...last perkara tak di ingini berlaku...adoiiii....


haaaaaammmikkkkk ko...
banyak macam ni la kuar pagi tadi...aku konon tak mo la kuarkan...walaupun dah terasa kat tekak ni...tapi tak leh nak tahan...kuar sangat la banyak...kire segala isi makanan yang aku makan tadi semua selamat di kuarkan...sampai merah mata aku...aku terus bukak pintu minta en asbeen amikkan benda alah ni...

untuk hilangkan rasa bauan muntah tu....tak muntah pon aku guna gak benda alah ni..kasi segar sikit...tapi dah abis...minta la amik yang baru...mmmmmm...geleng kepala aku tgk muntah tu...aku suruh en asbeen G tanya mak aku kat luar..sama ada aku boleh puasa atau tak arini...????????


mak kan...konpom dier boleh jawab....

en asbeen datang kat aku pas abis mandi+solat...dier kata...
"mak cakap, awak muntah tak sengaja walaupun banyak, takpe boleh puasa...tapi kalo tak larat mak suruh bukak je....tapi mak kata , pose je....boleh..."

itu la kata mak aku...mmmmmm....so mmg aku kondifen ngan mak aku ni...aku teruskan niat aku nak berpuasa pada hari ni...selain tu mmg aku mohon doa moga ALLAH makbulkan doa aku, kuatkan aku N anak aku ni moga kami boleh tempuh hari ni dengan baik tanpa bekal dalam badan...mmmm...

cian gak kat anak aku...tapi buat masa ni mmg aku masih kuat lagi..tgk la tghari ni guano kan...


p/s :check up semalam, paling cepat N memberangsangkan....mak jemah suke

7 ulasan:

eB berkata...

eB kalo dh start2 muntah balik tuh tandanyer dekat2 dh la nk bersalin...
eB la tapi... :)

Anum berkata...

cian sis
kalau x larat jgn teruskan

♥cikmOt♥ berkata...

erkk...makan meketendarah sangat kut...hehehe

eima berkata...

ikutnya boleh bkn sbb ko sendri yg jolok tekak bg muntah ....

aku dulu slalu muntah pagi² sbb gosok gigi ustzah opis ckp boleh posa cam biasa ....

Cute Mum berkata...

uyun nasib dari awal puasa nie belum pernah muntah..
tapi kalau dah tak larat tue buka jerlah.. mungkin kita boleh tahan tapi baby tak..

Falsya berkata...

Sue overdose mkn ker??...kalau xlarat buka kayh..moga2 dipermudahkan smp sue buka..;)

PinkUmmi berkata...

ciannya...
leh pose sbb tak disengajakan
kalo xlrat leh buka pose...