Yang DiSaYAngi

Selasa, 28 Ogos 2012

Syawal 1433H - Rindunyer pada WTP (part3)


Semalam aku ada update 

Hari ni aku akan update pasai WTP****

ape benda WTP**** ni...???????????

benda alah ni haaa....

 ni la dier kesayangan hamba selepas Mohd Yaakob N syawal Yafiq...jangan di lupa BB dalam peyot ni...

sayang mak jemah dengan kete ni...kete ni banyak berjasa tau...tak penah adcident sejak jadi hak milik Mohd Yaakob N siti suraya ni awal tahun 2010...mmg sangat2 la berjaga-jaga mereka2 ni dengan kesayangan demo ni...sampai kan time syawal lahir...kesayangan ni la yang sambut syawal pegi N balik dari hospital tau....kete ni pon dah kenai syawal..syawal pon dah kenai kete ni.,...kete dier....

tapi tu la tak penah adcident..sekali adcident..hamikkk ko....bahan teruk sebegini rupa..adoiiii.....
sangat2 la sedey akan kete ni..mana kan sama naik atau pandu kete lain dengan kete kiter sendiri kan....kete sendiri lagi kiter selesa kan...

tapi alhamdulillah waktu kejadian kete ni tak la teruk sangat..sampai kemek tak nampak rupa kan....still nampak rupa kete....tapi tu la ceme la sikit...macam tuan tanah dier yang ngah menaip ni gak...mmmmm....

waktu kejadian enjin kete still hidup lagi...so kata en asbeen enjinnyer masih boleh berfungsi la...cumanyer bumper kete sebelah kanan N lampu kete sebelah kanan...

tapi yang memusykilkan kami semua..
waktu kejadian cermin kete depan mmg tak pecah...kire mana2 cermin kete tak pecah la kat kete tu...tapi kalo korang tgk kat gamba kat atas tu...ada kesan pecah ..elok pulok sebutir tu elok kat atas kepala driver tu haa....

saja la diri ini konon nak menyejukkan hati en asbeen
"agaknyer ada dahan atau ranting jatuh kot...abang tak perasan..."

boleh pulok en asbeen balas,...
"awak ni..kalo saya kata awak tak paham, rasanyer dah paham, penat jugak nak pahamkan awak...tak la...hati saya kuat katakan yang munkin org bengkel yang sabotaj atau pecahkan cermin tu...sebab dorang saya tuntut insurans...so boleh la kelim banyak2...dari sikit2 kan....mmmmm...

hati aku pon kata gitu...tapi saja nak en asbeen yang cakap...takpe la apo kan dayo....dah bertegang urat ngan orang bengkel tu....tapi sape la nak ngaku kesalahan tu kan...siap tunjuk gamba kat tenpat kejadian tak da kesan pecah..tapi mana mungkin demo nak ngaku kan....mmmmm....terime je la...kalo guna duit sendirik tu mungkin mmg akan bertegang urat abis-abisan.....


temenung jauh gak la en asbeen akan kete kesayangan dier tu...mmg dier jaga dalam N luar kete tu...mmmm..sampai kete kawan aku pompuan pon kata kete en asbeen bersih N kemas dari kete dier....

tapi tau la kan kalo kelim insurans ni lama....mau makan bulan...mungkin jugak kat sebulan....
so sebulan jugak la kete tu kat bengkel...selagi pihak insurans tak bayar...selagi tu la tak bekerja pihak bengkel tu...mmmmm....tapi alhamdulillah semalam pagi en asbeen dah settlekan semua dokumen untuk urusan kelim tu di pos terus ke FIL aku....so FIL n abang ipar aku yang akan uruskan...mmmmm...

sementara ni...guna la waja cekelat milik abang ipar aku tu...dier pon ada kete lain...tapi al maklum la naik kete org tak sedap dari naik kete sendirik kan...mmmmm....

kete kesayangan kami ni mungkin akan tibe di putrajaya sebulan dari sekarang la....


WTP**** windu la samoo kamooo....

p/s : pedihnyer mata ni..kering je....aircond...dengan hidung pon sok sek..sok sek...mmmmm

7 ulasan:

AYuNG berkata...

dah nak kena kan..nak buat cmna...sabo jer la....yg penting, diri tuh selamat =)

dah start keja ker sue?

♥cikmOt♥ berkata...

ORANG bengkel memang gitu...suka nak cekau wang orang ja...adehhh

eima berkata...

cam keta aku dulu dekat 2 bulan gak masuk bengkel ... tp keta terbalik byk kali...kena tukar bumbung bagai ... keta ko tak rosak teruk mungkin kejap je diorg buat cuma klim tu lambat la sikit

Alycia berkata...

sabar2.. dugaan tu.. pasti ada hikmahnya kan..

Falsya berkata...

geram pulak ngan org bengkel tuh..suke2 je nak wat kete org macam tuh..xpe la mak jemah..sabar kayh..ade hikmak disebalik kejadian..

Anum berkata...

tue la kan sis
benda dah jadi kan
sabar ek

IntaNBerliaN berkata...

sue accident ke.. so, mata sue luka ek.. ke camne... jap, baca entry bawah2 lg la.. hihi