Yang DiSaYAngi

Rabu, 12 September 2012

Amalan untuk Kami sekeluarga

Selama syawal yafiq hidup bersama aku N en asbeen..kami berdua dah amalkan untuk syawal serta kami berdua sekali...kire kalo tido malam tak open laptop tu sampai ke pagi mmg tak nyenyak la syawal yafiq ni...

apa yang aku maksudkan...????????
yang aku maksudkan adalah...amalan Bacaan ayat al-quran untuk kami sekelurga...

Alhamdulillah amalan ni mmg kami amalkan sejak MIL aku yang suruh kami amalkan untuk syawal yafiq...
yela syawal ni waktu kecik dolu selaloo tak sihat...kire kalo ado ni at least ok la sikit dapat melindungi dari bendasing yang kiter tak nampak kan....

syawal sejak besar ni pon dah paham, bukak je ayat al-quran kat laptop tu, terus naik katil, baring2, guling2, tunggu ibu atau abah dier dodoikan dier untuk tido...ni gak 1 habit syawal, dah bukak bacaan ayat al-quran pon masih nak tido berdodoi ngan ibu dengan berbuih jugak la berzikir untuk dier..sebab dah jadi habit dier dari kecik dengar semua tu kan...mmmmm.....

tetibe last week bacaan ayat al-quran tu buat hal pulok, tak leh bukak, adoi...mmg aku download kat tenet waktu syawal dalam perut lagi...pastu lama guna tak leh pulok...dah la aku suke jenis bacaan yang laju ni..suke je dengar....susah gak nak mencari..last2 aku jumpe gak...

 jumpe jugak yang berkenan di hati...malam2 nak tido pon lena...mmmmm...
mahal la jugak..tapi kalo ke arah ni aku tak heran nak kuarkan duit banyak2 ni...demi anak2 kan...

 harga untuk 1 CD ni...RM50.00

patut RM69.90...tapi org kedai kasi diskaun gitooo dapat la RM50.00...
tanpa ralat di hati aku terus kuarkan not 50...senang..abis citer...en asbeen pon tak bising, sebab untuk family kan....dier ok je....

banyak tempat yang aku cari jenis bacaan yang aku suke ni susah nak cari..last2 jumpe jugak...
siap ado panduan pengguna...kikikikiki....beli semalam...tapi semalam memasing tido awal, en asbeen pon tak ngadap laptop, terus tido la....malam ni baru nak guna...

alhamdulillah BB pon suke dgr ayat al-quran ni..kalo tak bukak, asik la nak menendang...tp bila di buka...diam je...nyenyak tido kot....even ngah aku menaip pasai citer ni kat blog pon dier aktif menendang...tau aku citer pasai pe kot...kikikiki....
alhamdulillah lepas solat pon aku selaloo jugak amalkan membaca ayat2 ni dalam al-quran...bila tibe waktu rajin la...tapi alhamdulillah rajin la jugak buat masa ni...

mmg ke mana sajo kami pegi laptop tu mmg akan di angkut...kalo nak anak2 tido lena, gini la gayonyer....


p/s : aku pon tak tido lena tak dengar ayat al-quran ni..guano...

8 ulasan:

♥cikmOt♥ berkata...

alhamdulillah...bagus tau jadikan amalan...

Anum berkata...

alhamdullilah

IntaNBerliaN berkata...

bagusnya cd ni... sy xjumpa lg setakat ni..

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

bagus tue...
mana sue dapat...
amalan yang baik untuk sekeluarga

eima berkata...

alhamdulillah teruskan ....

Falsya berkata...

Alhamdulilah..

aNiM berkata...

Bagus kan?
asal nya parents akak yang bagi ayat2 Quran tu semua. kami pun pasang malam je nak tido. tapi kat rumah parents akak pasang 24hours. memang menenangkan. sebab tu selalu nak balik rumah mak akak (eh alasan. haha)
start ada nabil kami selalu pasang kat rumah abah juga.
lepastu mak abah suruh kaklong pasang juga ayat Quran sebab anak kaklong selalu kena gangguan dulu.
ha, lepastu semua la kena pasang kan. heheh. Alhamdulillah benda baik kan. daripada dok dengar lagu tah pape :P

**sekarang kami dah tak guna laptop dah kat rumah. kami save dlm pendrive. cucuk kat radio. sebab laptop abg ngah dulu buat mcm tu. dah buruk dah pulak sekarang ni. ngeh3. kalo balik kampung je kami angkut netbook :)

Rose Khadijah berkata...

teruskan..1 amalan yang bagus sangat..