Yang DiSaYAngi

Jumaat, 14 September 2012

CHECK UP 37minggu = Beranak la bila2 masa



Semalam ada jamuan raya..makan bukan main lagi...pastu petang check up untuk 37 minggu...

alhamdulillah kejap sangat2 petang semalam, sebab HB tak amik, sebab last week dah amik...berat naik 200g je...57.1KG...air kencing ok...BB alhamdulillah still dalam kedudukan yang sama...cuma cian ngan nurse pegang perut aku semalam..susah sikit sebab BB selaloo mengeras..N siap nurse kata...
"ayoooo...kat bawah ni keras ni.."

pastu dier kasi la advice ape yang perlu kan...sebab katanyer...
"awak bila2 masa dah boleh bersalin...lagipon masa kena admit kat hospital dah cucuk ubat matang paru2 kan..."

tinggi rahim pon ok...naik 2cm dari last week...35cm - 37cm untuk 37minggu ni...alhamdulillah...

BB pon sangat2 behave kat dalam...N kat sini aku nak saya TQ sesangat kat BB tersayang ni sebab kasi ibu dier berjemah ngan kengkawan ibu dier..alhamdulillah....
sakit2 belakang still sama...kat bahagian bawah pon dah mula sakit2 N ngilu...

perasaan tak sabar nak jumpe BB sangat la menggunung..sebab nak tgk reaksi abg syawal camne..kikikiki...

kat opis semua pakat la nak bernujum yang aku bersalin hujung minggu ni...kakkakak..sebab peyot cumill ni dah jatuh sangat dah..akak aku ADAMNIGINA pon cakap gitooo...tapi kalo BB nak stay dalam rahim ibu seselesa yang mungkin, ikut kamoo la sayang..janji kamoo kuar sihat, itu dah memadai buat ibu....

gambar selingan jamuan raya semalam....mmmmm..gamba N entry...nnt2 aku UP ok...


p/s : nama anak sudah ado...tapi tak tau nak guna ke tak

6 ulasan:

Anum berkata...

cepat je rasanya

@YUNID@TI berkata...

semoga selamat semuanya.... take care...

IntaNBerliaN berkata...

macamana nak tau perut tu dah jatuh yer.. selalu dgr org ckp tp sy xtau2 jugak.. tgk semua sama je.. hihi

AzuraFazil DIN berkata...

adeh , ko kasi aku nerbes ni weh ...
aku pun hrp banak ujung mingu kire b4 19hb la... x nak la kne induce ..

aku rahim 38cm wakakaak lebeih kurg je kan ...

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

hahahahahaha...
moga selamat semuanya,....

Jaa berkata...

saya kan sehari sebelum bersalin tu, dok usha jer perut tu, lain benar bentuknya.. macam dah jatuh..tp masa tu mmg saya tak pasti...erm, tak tau nak ckp cmner..tapi rasanya nanti akan terperasan jugak kot...kata hati tu kadang kala betul..hehe