Yang DiSaYAngi

Selasa, 11 September 2012

Sudah tumbang di tengah jalan...apakan daya...

 Petang semalam tengah tunggu alarm punch berbunyi ke jam 5PTG...aku dah mula pening2...so aku egat mungkin sebab dalam kepala otak ni sebok dok PK nak buat persiapan nak bersalin, tuntutan kerja, deco-mendeco untuk jamuan raya opis aku khamis ni..katanyer demo2 kat opis ni kena buat deco2 ni sebelom aku bersalin...banyak la korang...semua aku buat..gayo macam aku la paling terrer....ppppuuuuuuuiiiiiii....kakakkaka....

aku dok PK mungkin sebab tu...bila en asbeen sampai kat lobi, aku gigihkan diri jugak nak amik syawal kat taska...en asbeen tak kasi, dier suruh aku duduk rehat dlm kete, tp aku takmo..aku rasa macam tak lengkap je hari aku kalo tak amik syawal ni...suke tgk gelagat dier tgu aku N en asbeen sampai amik dier...kikikikiki....

sampai je umah...aku terus masuk bilik, terus ZZzzzZZZZzzZzzZz....tapi tak boleh..pening ni mmg terasa macam nak muntah...adoi...terus la aku kuar dari bilik cari en asbeen minta di urutkan kepala yang dah sememangnyer berat dengan tangan kiri, vicks syawal, tangan kanan bloster di kepitnyer sambil berjalan...

sekali sampai je kat toilet luar tu..tak sempat.....ke en asbeen...
haaaammmmmikkkkkk ko....semua yang aku makan lunch tadi semua keluar balik..en asbeen datang pon takat urut belakang aku je...

nak tgk mmg tak la...dier pon tau teruk gaya aku...adalah dalam 2,3min gak aku muntah tak berenti, mmg macam pili air yang kiter bukak kuat2 tu..tu la gayanyer..adoi....terus flat aku....masuk bilik balik,....en asbeen suruh rest, aku terus sambung ZZzZZZzZZzZZZzzZzzzzzZZZzz..alhamdulillah dah boleh lena sikit..tp still ting tong..sampai ke 7.50pm aku tido, terus aku bangun N mandi, N solat..alhamdulillah en asbeen masak mlm tu..TQ en asbeen...aku makan ngan syawal, tp tu pon tak lalu nak makan....

seronok tgk syawal makan, sementara tu en asbeen G solat pulok..adoi....mmg bahana la gitooo..aku pon tak tau pasai pe...sampai sekarang aku terasa perit tekak aku ni...

en asbeen mlm td pon tak aksi aku buat ape2 keje..juz baring2 je...mlm td pon dier tidokan syawal..maapla..mak jemah sudah flat...

aku rasa ini la kali pertama aku rasa sangat2 lemau...even pagi ni dtg pon terasa lemau jugak...en asbeen suruh cuti..tp aku mengenangkan kerja...


p/s : seb baik la bos tak da arini...semua sebok ada hal kat KLCC...so kalo dah tak larat sangat..aku rehat la jap....barang 5min 10 min ni...

4 ulasan:

Anum berkata...

cian sis

MamaEma berkata...

salah makan ke sue... opis ema pun open house hari khamis juga..

Jue @ Ibu 2F berkata...

banyak sangat pikir pun boleh buat kita pening dan muntah... tambah2 tengah mengandung nie...

IntaNBerliaN berkata...

jaga diri tau sue...