Yang DiSaYAngi

Isnin, 3 September 2012

Ya Allah.....IBU


lama tak cerita tentang progress syawal yafiq ni....

semalam tengah sedap2 aku lipat baju sambil layan citer korea aku kat TV9 - MY BF IS TYPE B..
dengan en asbeen dok layan citer cina kat you tube....stephen chow dier....
syawal yafiq tah mana hal...sebok dok pakai kasut kat dalam rumah...bila si ibu N si abah malas melayan dier...lagi seronok melayan cerita...mula la si anak menjelajah keluar dari bilik kaco mak tok dok sebok buat kuih seri muka untuk ibu dier nak anto ke jamuan KPM esok pagi...(ado org tempah..)

tetibe si syawal masuk...cium2 aku macam biasa...tetibe bila si abah bersuara..(nak jugak la tu)

en asbeen : syawal...ala asik cium ibu je...abah nak gak...
aku : sebok abah kan syawal, nak gak...pantang tengok tgk ibu ngan syawal senangkan..nak gak menyelit..kakkaka....sayang ibu kan...

tetibe si tecik bersuara...
syawal : bu...bu...bbuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.......iiiiiiibbbbbuuuuuuuuuuuuu....

aku ngan en asbeen terus pandang dier...aku lagi excited la menjerit tak hengat....en asbeen dah gelak2...siap amik HP dier rakam sore syawal sebut perkataan IBU...

syawal sangat la susah nak panggil atau kuarkan perkataan IBU ni....
bagi dier...
ABAH la ABAH
ABAH la IBU..

guano....

adoiiii....excited aku....pelok erat aku kat syawal ni...pastu dier dok sebut2 banyak kali...
alhamdulillah...doa aku nak dengar syawal panggil aku ibu tercapai...ammminnnn...walaupun lambat daripada mereka yang sebaya ngan dier..pada aku...1 nikmat tau....

lagi satu syawal pandai mengikut abah dier kire one - ten...nak dalam english je...kakkakaka...sweet je sebut tu....

alhamdulillah..pengaruh UPIN IPIN mmg sangat membantu syawal yafiq....

4 ulasan:

♥cikmOt♥ berkata...

eh akak pun layan drama korea tu...

ensem plak lee dong geon tu...hahaha....

panggg...

hai syawal...

eima berkata...

ibu tu ssh budak nk sebut .. klu mama senang je .... hehehe alisha dah pandai aku mama ...lama dah ..kiki

Cute Mum berkata...

syawal nie berat mulut eh.. susah gak nak dgr die bercakap.. kalau dania sampai tak larat nak layan dah.. bila tanya ada jer jawapan die..
alhamdulillah satu-sepuluh dah lancar.. one-ten jer tersangkut lagi.. dania pon banyak belajar dr upin ipin jugak..

Nad @ MamaZN berkata...

alhamdulillah..mesti sgt2 gembira kan..?
zakwan dulu tak pandai sebut papa
die gi panggil fafa..merajuk papa dia, haha!

atok pun zakwan tak pandai sebut
zakwan pggl atok a-ok, haha!
lawak je zakwan ni
skrg...mulut cam bertih jagung! =p