Yang DiSaYAngi

Isnin, 10 Disember 2012

Mengapa mereka berbeza

 
 
Salam siaran pagi ni kengkawan...
tinggal lagi 6hari untuk aku menyiapkan diri aku sebagai penjawat awam semula setelah hampir 90hari aku cuti lenggang2 kangkung kat umah ni...
 
masalah betoi duduk umah ni..tak tau tarikh N hari bila..kakakkakak...
 
*******************************************************************************
 
Arini mau berceloteh pasai
SYAWAL YAFIQ n IZZ DANI AQLAN..
 
 
ramai yang tanya nape nama izz x di mulakan dengan huruf S?????
itu kena la tanya en asbeen..sebab dah bagi tanggungjawab ka dier pilih nama kan...itu nama yang dier nak...ikutkan jela...ada gak tanya.
".mengapa tak mo sama ngan syawal?????"
 
katanyer..."saja..saya suke nama izz tu.."
 
 
sekali bila dah taruk nama..aku pon saja gatai mulut cakap ngan en asbeen
"abang nama tak mo taruk nama sharnaz mukhriz?????
 
kata en asbeen
"yela..sedap jugak.."
 
tak payah...dah selamat ke JPN sudah..kakakkka...ape la en asbeen tu...
 
bezanyer mereka lagi adalah...
karakter masing2...
 
bak kata mak tok demo yang jaga demo2 selama ni...
 
 
syawal seorang yang tak banyak cakap, suke buat hal sendiri...perangai sebijik macam en asbeen, tecik orangnyer..padahal lahir besar jugak....waktu tecik tak banyak ak agah2...diam je...tak suke sangat duduk dalam stroller N carrier baby..asal G tempat makan je..kena gilir2 ngan en asbeen nak makan...sebab nak minta angkat...syawal tinggi ikut mak jemah la...tapi berat ikut en asbeen sebab susah sangat nak naik..sekarang umo doer 2T 9B..baru 10.9KG
 
 
izz pulok seorang yang banyak cakap macam bertih jagung...tak berenti nak ajak org berborak...klo ada org dekat ngan dier...kena berborak ngan dier..klo tak, nanti dier mengerek bising...mmmm..alhamdulillah tak selaloo nak minta dukung..boleh duduk diam sendiri sambil tgk TV...suke duduk dalam stroller N carrier baby..senang ibu N abah dier melantak sesama kan..
kata mak tok demo..izz tinggi ikut en asbeen...perangai banyak mulut ikut mak jemah la...berat pulok ikut mak jemah la..mak jemah ni nampak kurus..tp melantak tuhan je tau..mmmm...aritu 2 bula 4.6KG...3 bulan tgk la pulok berapa berat dier...
 
 
tapi 1 persamaan dorang adalah...
 
muka dorang sanagt2 sama...sama tak..mana izz n syawal ye...
 
ibu 1 je harap buat korang dua..moga korang membesar dengan sihat, dengar kata...jadi anak soleh..N selaloo syang antara 1 sama lain...itu dah cukup buat ibu...
 
 
 
p/s : syawal aini genarp 2T 9B..lupa nak wish..selaloo setiap 10HB akan ku wish..mmm..lupa mak dier ni


10 ulasan:

Anum berkata...

kejap je masa berlalu

Ayu azmir berkata...

memang sama muka mereka berdue....

♥cikmOt♥ berkata...

tiap anak berbeza karakter...ce nengok anak gegirl plak...hehehe

ShimaSalleh berkata...

Alhamdulillah janji anak2 sihat dan bahagia.. walau acuan sama tp perangai ,rupa mmg lain2 sikit.. kang sama semua dah mcm kembo plok hihihi..

tpkan sampai skrg org dok pelik tgok adik afiq sbb muka lain,, mcm tak ikut mok ayah nya huhuuu..

eima berkata...

hmmm kejap je kan ko nk abis cuti ...nkkena kerja dah..... mesti rindu rumah nanti...

Nad @ MamaZN berkata...

Setuju ngan komen cikmot tu, hehe

dilazfamily berkata...

moga anak-anak membesar ngan sihat dan menjadi anak yang soleh.AMIN

aanie berkata...

dah nak keje..kejap je 3 bln ni....

lain anak, lain perangainya walaupun keluar tmpt yg sama eh...hehe...

tapi muka mmg sebijik..

LYAfrina berkata...

izz nmpk montel sikit kan...
itulah..setiap ank mesti karekter berlainan kan.. nama izz tu sgt2 sedap.. lya dr zaman belum kawen lagi..klo ada ank laki..mmg nk letak nama IZZ .. sbb maknanya--> KEKUATANKU... if, one day ditakdirkan ade keajaiban dpt baby boy..mmg ttp nk ltk nama IZZ.. hehe

IntaNBerliaN berkata...

muka dorg ms kecik mmg sebijik kan... izz montel je... berkat susu ibu.. hihi