Yang DiSaYAngi

Jumaat, 28 Disember 2012

Sayu hati bila melihat dier

 
Salam siaran kengkawan ibu saya ni....arini ibu saya nak citer pasai saya...
 
******************************************************************************
pepagi B4 G keje..mmg akan anta syawal ke taska....1 yang aku perasan akan syawal..lepas hantar dier masuk taska tu dengan seret beg..mesti dier akan masuk ke ke 1 kawasan ni...kawasan ni dekat ngan tingkap besar mmg nampak la ibu bapa mmg hantar N amik anak2..mmg petang2 kllo mak pak ni amak anak2..mmg bebudak ni mmg suke la meneggek kat tingkap besar ni....
 
pagi2 kawasan tu mmg tak akan di buka, sebab bebudak ni akan terus ke meja makan N break1st dolu...tapi tidak pada syawal..
 
hanya syawal sajoo dibenarkan pegi ke kawasan tingkap besar tu..mmg cikgu2 dier bukak kawsan tu untuk syawal sajoo...mmg tiap2 pagi pon..hanya nampak dier sajoo kat kawsan tu...lepas ibu N abah dier gerak je...nampak la cikgu2 dier akan amik die G meja makan...
 
terasa sayu pulok tgk syawal pepagi gitoo...entah...hati ni rasa...sayu je tgk..mcm kesian duduk sowang2...mmg aku berharap yang dier mmg akan berkawan ngan kawan2 kat taska tu..i hope..
 
entah..aku mmg tak suke dier gitoo..tp kata en asbeen PK+VE...insyallah syawal tu ok...yela ibu dier mak aiiii kalo bercakap mcm petir..ramah tamah tak hengat ...so bila tgk anak begitoo..hati ni sayu je rasa...mmmm....tapi si ibu ni kena la terima kenyataan yang si anak ni sama ngan si abah dier...
 
 
yang mana aku bulatkan merah tu mmg ada yang syawal buat...entahla..org kata tak da pape...tapi kiter sebagai ibu risau tu tetap ada walaupun pada org yang kata "itu semua normal"...
tapi kiter sebagai ibu, selagi ada inisiatif untuk anak2 kiter buat kan...mmmm...
 
tapi so far lepas G check up jumpe  paed aritu...dah nampak improvement yang syawal buat...dah boleh sebut :
 
abah = abah
sayang = ayang
syawal = awal
adik = dik
ibu = ibu...(itu yang paling buat aku teruja)
abang = abang
maktok = atok
bye2 = bubyer
assalaimualaikum = akkkkuummmmm
waalaikumussalam = alam
betoi, betoi, betoi = toi, toi, toi
tresure = tezer
what = what
elly = elly(citer pocoyo kot)
 
so far alhamdulillah..berkat aku N en asbeen mencari segala inisiatif
 
1 benda yang syawal amat2 suke buat sekarang, salam, cium PP kiri kanan, N pelok..nak G mana2 pon akan dier buat kat aku, en asbeen, maktok...atau pada org yang aku suruh salam...
 
p/s : tak sabar nak pelok cium syawal..


11 ulasan:

Anum berkata...

sayunya entry sis

ieyda berkata...

betul cakap laki ko tu sue, ko kene PK+VE tau...bawak bercakap ngan dia hari2....

mama tisya berkata...

insya allah syawal ok cuma mungkin die lmbt skit tp atleast die bole sebut tu insya allah..cz ada ank kwn akak yg autism mmg die diam tkleh ckp langsung

♥cikmOt♥ berkata...

naluri seorang ibu kan...
memang sedih kalu anak2 perkembangan lambat sikit...

tapi dun wori too much la...
syawal ok...kata gen bapak dia kan

jaa jaa berkata...

insya allah syawal ok...

izzain berkata...

jgn risau beb.. aku pnh kenal budak ada autisme bila besar dia berjaya lebih brjaya dr org biasa..

Nad @ MamaZN berkata...

Takde apa la tu sue...
Takmo pk -ve...
Kalu ikutkan syawal p gak taska bercampur dgn kwn2
Zakwan ni lagi la..xpenah pun berenggang dgn maknya, lagi sayu huhu

Syawal ada byk gen akob kot...
Akob kan nampak pendiam je..tp bile dah kenal baru bleh join sekaki..
Camtu la syawal...
Si izz tu bakal ikut ibu die...petah berkata2! =)

Falsya berkata...

insyaALLAH xde ape2 sue..falsya tgk syawal tuh hyper jer...comel jer..sweet jer..jgn risau okayh..think positive..;)

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

sue..apa yang sue rasa itulah yang jue rasa sampai sekarang..
bagi mereka yang memandang tidak semudah kita sebagai ibu untuk menerima..
kadang2 bagi orang lain itu normal tapi bagi seorg ibu kita rasa ada sesautu yang tak kena...
namun innshaa ALLAH semuanya akan ok jika berfikiran positif dan rajin berusaha untuk mencari penyelesaiannya...
tapi dari pengalaman jue yang duk berulang alik ke hospital jumpa pakar paed ni..syawal bukan autisme cuma dia mungkin pendiam dan susah nak bergaul dengan orang...


***teringin sangat nak jumpa syawal***

QasehnyaRania berkata...

in shaa ALLAH tak ada apa tu.
jgn riso sgt k..

sama2 kita doakan yg terbaik buat syawal

IntaNBerliaN berkata...

a'aa betoi tu sue, kita ibu ni mcm2 pikir... mcm sy ni haa, mata alisha tu kan kedip2 mcm yg sue tgk tu.. baru ni g checkup tanya doc kenapa camtu tp dia refer kpd doc pakar mata.. susah hati tau.. runsing kepala otak ni duk pikir psl anak2...