Yang DiSaYAngi

Jumaat, 20 April 2012

Semakin Teruk..

Semalam aku ada kongsikan kat korang pasai KESIHATAN EN ASBEEN
pasai CAMPAK
mmmm...semalam balik dari keje...nampak tak surut..tapi still teruk...mmmm...
korang tengok la...

nampak..tu hari rabu punyer bintik....

meh kiter usha hari khamis punyer bintik...mmmm....dah macam hujan batu....
tengok ni petang khamis punyer gaya..kikiki...dah macam ayam bahagian thigh..kikikikiki....

meh kiter usha muka yang tak berapa nak ensem...(walaupun tak sakit kan..kikikiki)
dah macam zombie kampong pisang....ni aku punyer keje la ni...kikikiki...lumur 1 badan...aku cakap...
"tak yah nak jimat2 ngan ubat ni....ubat kerajaan bagi...guna sampai abis...kikikiki"


cian en asbeen....

Khamis, 19 April 2012

Dugaan Mengandung


Kengkawan selaloo cakap...Mengandung petama lain caranyer..mengandung kedua lain gayanyer...

aku amikkan semua tu sebagai peringatan buat....
aku suke bila dapat tau aku pregnant kali ni..siap cakap ngan semua pregnant jaa...kikikikiki...
tapi dalam kegembiraan ada jua keduakaan...walaupun tak berapa nak duka kan..sebab kalo yang membaca pon tau yang aku boleh handle semua ni...ya lor ini semua juz luahan hati je....ape2 pon gembiara atau duka kena tempuh N hadapi jua...kikikikiki...

dugaan dalam mengandungkan syawal tak berapa sangat..ok jeee...semuanyer alhamdulillah berjalan dengan lancar...ALLAH tu maha pengasih bagi aku banyak jalan yang baik untuk aku hadapi....

tapi..........

dugaan dalam mengandungkan yang kedua..pada aku banyak jugak dugaannyer..tapi ok je pon...
bukan ape...dalam tempoh mengandung ni la syawal tak sihat bercampak la...aku HB asik LOW..tak penah nak naik...yang betnyer kali ni pregnant tak macam dolu..kali ni aku sangat la rajin makan ubat-ubatn N vitamin yang doc kasi...yang paling penting...SUSU ANMUM tak missed ok..mmmm...
en asbeen poji jaa..kikikiki...en asbeen pulak bercampak..susah bagi aku nak handle dengan syawal baru elok ja campak...pastu dah abah dier bercampak...dier sebok nak dekat2 ngan en asbeen..lagi larang...lagi nak dekat..aku ni pon tak larat nak gerak nak tarik2 syawal..apo kan dayo...mmmm..aku pon kena la jarakkan diri aku dari en asbeen..demi adik syawal ni...rasa sedih ja...mmmmm...tapi tu semua pada aku..aku tau aku leh jaa handle..antara kuat atau tak je...



p/s : terus terang aku ni patah kaki  la laki aku takdok....

Laporan dari Pesakit CAMPAK

mok....macam ada laporan beso bagai...

Tadi en asbeen call aku...dier dah sampai umah....
dapat MC sampai ISNIN DEPAN je..
alahai 5 hari je...tapi doc kata kalo masih tak elok...dier minta datang balik amik MC...
best la deme dapat MC gitu jaa...kakakkakakak...
(sebab aku susah nak dapat MC kerajaan ni)
en asbeen ke klinik atas nasihat aku gak..kalo tak mak aiii liat benor...yola sebab dah BERCAMPAK

aku ada pesan kat en asbeen minta dier tanya ngan doc pasai yang aku tanya tadi kat korang kat  

seb baik tanya...en asbeen ni berat mulut sikit bab tanya menanya ni..aku paksa jua demi anak bini dier..
dier cakap doc kata...

-KALO SYAWAL TIDAK BERPOTENSI TINGGI UNTUK KENA BALIK..JIKA TERKENA UNTUK KALI KETIGA SEBAB JARANG2 KENA LA...SEBAB SYAWAL DAH PENAH KENA UNTUK KALI KEDUA...

lepas dier tanya soalan untuk aku pulak...
doc kata....

-KALO WIFE AWAK MMG BERPOTENSI TINGGI UNTUK KENA SEBAB DIER TAK PENAH KENA LAGI...(aku rasa la...aku tanya mak aku pon...dier kata tak tau..)...N SEBAB DIER MENGANDUNG...POTENSI MMG TINGGI N MINTA DI JAUHKAN...

adoihai......

CAMPAK kembali menyerang..alahai

pepagi ni opis kosong sebab kengkawan aku yang lain sebok dengar taklimat buat penyata perubahan untuk kew.8 bagi pelarasan gaji akan datang ni...so aku tak terlibat...(dolu terlibat la...)
sekarang keje baru...so boleh duduk kat opis yang lenggeng dengan air cond makkkk airrr sejuk macam duduk dlm peti ais...

berbalik pada campak tadi...bukan aku atau si tecik tu...kalo si tecik tu mau meraung aku..kalo kena untuk kali ke-3 kan....yola sebelom ni kena
tak lama...6 bulan lepas tu...

adoi..kalo kena lagi..bukan si tecik..aku yang meraung...ini bukan dier...si bapak yang kena....humanggaiiii....
adoi....lagi la parah hidup aku...

terus terang la cek nak habaq mai ni....aku ni...muka ganas...kental gitu....padahal tak leh hidup woooo tarak ada laki aku tu...alahai...payah la nak buat keje..kena pulak si tecik tu sebok la nak menyempit je ngan aku...payah nak buat keje...tapi bila dier jadi camni.nak tak nak..terpaksa la aku merelakan...dengan keadaan aku begini...mmm...pon tak larat sangat ni..tak tau pasai pe..baru 4 bulan kot...

mmg dua hari lepas dier ada G kursus...jauh la sikit..(jauh la sangat..PJ je pon)..balik je ngadu sakit kepala...tetiba esok nak G keje...aku terasa badan dier panas...mak aiiii 40.5 kot..mmg panas la...

so semalam aku N syawal G taska sendiri tanpa si abah...balik je petang tu tetiba ngadu lagi..
(kuat ngadu laki aku ni..kakkakka)...suruh tengok belakang badan....mmg aku menjerit la...adoi...
dah la syawal baru je baik campak...dengan aku pregnant...risiko jugak la kan...dengan aku jugak la aku rasa tak penah kena campak ni....

aku tanya mak aku...mak aku tanya aku balik..alahai....
mmg coti la 2 minggu en asbeen aku tu..mmmm...aku kalo en asbeen ni sakit..agak patah kaki aku..selaloo aku bergabung tenaga ngan dier buat keje..jaga syawal..ni dier camni..tp nampak dier still kuat lagi la...mmmm...

elok lak dier campak...syawal suke sangat nak menyendeng ngan en asbeen..aku bising kat syawal..syawal nak jugak...

PENDAPAT KORANG....
BERISIKO ATAU TIDAK.......

-SI TECIK TU NAK KENA LAGI ...
-AKU YANG PREGNANT n TAK PENAH KENA


p/s : korang boleh jawab tak...????????????

Rabu, 18 April 2012

Penyet..penyet..penyet

Aku sejak2 preggy yang kedua ni...suke sangat la makan yang pedas2...tapi mmg aku tau tak elok sangat makan pedas2...tapi apo kan dayo kalo hati N tekak asik dok Pk tu je..mmmmm.....

mmg sejak preggy ni....kerap jugak la aku menyinggah kat...
WONG SOLO...ada yang tau ka...yang duduk dekat2 sini mesti tau punyer ni...
aku start G sini waktu pregnant kan syawal ...waktu dah 7 bulan...kawan aku yang bawak G sini....

dah lama tu...syawal dah masuk setahun..aku ajak en asbeen...suke jugak dier makan..sebab dier mmg suke yang pedas2 ni....

tapi kebelakangan ni aku mmg rajin sangat la G...aku rasa..khamis lepas aku dah ...sekarang terasa nak G lagi.....otak aku asik egat akan ini....

NASI AYAM PENYET....

mmg suke sangat aku...terasa macam tetiap hari aku nak G..tapi sape la yang nak bawak aku selaloo kan....
tengok gambo ni pon buat aku telan air liur...nak maki aku tengok gambo...suke nyer...mmmm....

sampai aku cakap ngan en asbeen/.....

aku : abg...saya tak mo PK..tapi benda ni asik datang je kat kepala saya...
en asbeen : apo benda...
aku : nasi ayam penyet..
en asbeen : nak G ke..??????????
aku : boleh kaa....tapi kalo G selaloo mesti abg tak suke kan...asik2..penyet..penyet..penyet...
en asbeen : yela...awak muka pon penyet..nak G boleh je..dah awak nak makan...ikut je la...saya tak kisah...

seb baik la dapat laki tak mengesah sangat kan....mmmmm...

egat nak dating ngan en asbeen....sekali dier  balik kursus...demam panas pulak pagi tadi..terus cancel...mmm...terus en asbeen kata... " nnt kiter G yee..."


p/s : aku tak mo PK..tapi asik datang je kat dalam kepala ni..mmmmmm


Selasa, 17 April 2012

1st Preggy VS 2nd Preggy

Seronok ni pregnant..tapi bila problem mcm aku ni HB low...mmg sengal la jadinyer...mmmmm....
betoi la org kata kalo pregnant ni...lain macam bila pregnant yang sebelom ni...

1st Pregnant

-alahan yang teruk waktu pagi bila nampak pintu lobi mula loya + pening, pukul 10 ok...pukul 3pm alah balik..pukul 5pm..nampak pintu lobi terus sihat...sampai umah pon alah balik bila nampak pintu umah...
-tak suke mai opis..
-suke sangat makan BENJO ( tu yang dapat telo je..asik makan telo)
-tak suke makeup...muka macam mak lampir...mcm zombie..selengge je..
suke jalan2..tengah alah..kalo cakap jalan..terus sihat..
-datang klinik sebulan sekali
-suke la membaca al-quran N berzikir
-mmg seorang yang behave
-lasak tetap sama sebelom pregnant
-masa pregnant 6 bulan masuk tarian cuti2 1 malaysia
-perut susah nak nampak dari mula preggy sampai 6 bulan terus mendadak beso...
-bersalin awal tahun... 10.03.2010 pukul 6.25pm, vacum..sebab tak larat teran.

2nd pregnant
-alahan takda memula tau pregnant...selepas 2 minggu baru ada...tapi tak teruk..juz pening..tak da muntah2...dua hari lepas tau pregnant...cirit birit yang amat teruk...
- suke sangat la mai opis...asik PK opis je...walau tak sihat..dok PK nak mai opis gak...
-Suke sangat la makan NASI AYAM PENYET WONG SOLO , BANGI sampai ke sekarang..tak mo Pk..tapi benda tu asik datang je kat fikiran ni...
-lasak tetap seperti biasa...
menjadi pelawat tetap setiap 2 minggu sebab HB low..tak suke..
-perut cepat membesowatu masuk 2 bulan..sekarang 4 bulan...macam preggy syawal waktu 6 bulan..kikiki...
-berat cantik je la.. 50.85kg
-yang paling best...SUKE SANGAT LA DIRI INI BERSHOPPING sakan..tak hengat punyer.asik la beli baru baru..dah tak mo pakai baju lama...duit tak da pon..asik PK nak shopping jaa...
-rajin sikit masuk dapur ni...
-tak berapa behave macam dolu...mulut main lepas ja...kengkawan kata..."ko sejak pregnant kali ni..lain macam sikit..mulut macam puaka.."kikikikiki...tu puaka gurau2...
-asik nak makan benda yang berat je....yang pedas2...mmm...tak mo biskut...tak mo yang ringan2..mmm..kalo makan jugak..tak kenyang...5 min pastu kena cari benda lain


korang rasa beza tak ngan sebelom ni..kikikiki....
ni gambo time preggy kan syawal..waktu ni dah 9bulan..tunggu hari jaa....


ni yang sekarang punyo.....4 bulan....kikikikikiki....

Isnin, 16 April 2012

Perutku Bergelodak

Dari pagi tadi lagi perut aku macam tak sedap sangat..sampai opis..ok lagi...break1st tadi aku makan bihun sup...aku egat ok dah...rupenyer..tak kenyang lagi..mau tunggu pukul 12.30pm lambat lagi....

aku lupa mau spare makanan lain kan...aku egat perut aku bergelodak dari pagi sebab tak makan pukul 10am...
entah...lunch tadi aku belasah nasi goreng paprik +telor mata ngan milo ais....

aku egat dah ok...alahai lagi tambah teruk ni...sampai dah macam tarik je kat pinggang aku ni..ni pon kena duduk tegak je..mmmm....bila bergelodak je perut ni terasa woooo kat tangan aku ni yang ngah mengusap2 pelan perut aku ni....sampai la susah jugak aku nak bernafas..terasa sampai kat ulu hati...

kenyang sangat kah????????
entah..mmmmmm....

Bontot Kucing pon jadi kaaa


Percaya atau tidak pagi ni aku bersiaran awal jaa..sebab musabahnyer kerna 
en asbeen kena G kursus selama 2 hari kat PJ..so kena la kuar awal...

hantar syawal pon awal...

al-kisahnyer nape aku nak publish citer ni sebab , malam tadi aku kuar lepas maghrib nak G cari MACAU EGG TART...
teringin la pulak...balik je dari misi mencari....aku bawak syawal ke lobi rumah...tetiba dier boleh nampak kucing....terus dier kata "cer-cing"

aku dah cuak kan..aku tengok kucing tu muka macam garang ja...sesekali syawal sentuh2...risau jugakkan....kalo kucing tu ngap dier ngan cakaran dier...mampuih kat situ...sebab kucing tu boleh pulak usha semacam jaa kat syawal ni...

benda yan tak di jangka....tetiba syawal boleh pulak cium montot kucing tu..menjerit aku...dier pulak...menjerit keriangan...kakkakakka...sengal la syawal..kucing tu....terus gesel2 kat kaki syawal..alahai....

aku cakap ngan syawal..."bubbyer kucing..."

syawal say " bubbyer cer-cing..."

akakkakakakkaka.....kucing tu ikut dier...alahai takut la pulak takut,....tadi kucing tu statik..tak lak gitu..mmmmmm....



p/s : syawal pon gila kucing macam aku tak????????