Yang DiSaYAngi

Khamis, 11 Oktober 2012

masih segar dalam ingatan

 
 
Semalam tgk berita pasai kes kemalangan kereta viva ngan bas ekspress..
tak lama aku terbaca kat blog KAK FIEDA - PASAL KEMALANGAN NI
 
 
aku ada cakap kat en asbeen malam tadi sambil dier dok bersilat masak tok anak bini dier...
 
 
aku : abang...tgk berita adcident terbabas ni teringat pulok kes kiter terbabas aritu....
walaupun tak teruk kan...tapi still trauma gak..klo kenang2 kan..
en asbeen : mmg la trauma...takpe la benda dah berlalu..kiter pon tak minta...
 
 
serius aku masih dlm trauma bila kenangkan...mmmmm....ado je kes adcident ni kuar kat surat khabar N berita...aku jadi terdiam N dok PK..seb baik la aku tak sampai tahap ni..ALLAH selamatkan aku dari bencana..alhamdulillah...
 
walaupun tak teringat....tapi kesan tetap ado walaupun pandang cermin...mmmmm...lagi2 dok pantang ni ...terasa gelap je bawah mata kanan aku ni...entah la...
insyallah selesai pantang N dah masuk keje, N aku pon dah sihat sikit, aku akan buat x-ray check ape yang patut..mmmmm...
 
 
 
 
p/s : nape perasaan tak selesa ni selaloo je datang
 


Orang Rumah Untuk 7 hari

 
 
Egat citer Untuk 3 hari je ke kuar wayang...
 
Orang Rumah untuk 7 Hari pon kuar wayang gak....wayang kat umah aku la...kakkakak....
 
 
sape yang org rumah tu..??????????
 
ning dia...
 
ni sebelom jadi Orang Rumah Untuk 7 hari
 
 
mak...hensem laki aku ni..walaupun tecik..kikikikiki...
die la org umah tu...slaloo dier je kata kat org....aku ni org umah dier...kali ni dier jadi org umah aku lak....
 
tak lama pon jadi orgumah,....7 hari je...tu pon waktu dier dapat cuti tanpa rekod 7 hari sempena aku beranak 17.09.2012 aritu...mmg dier la yang buat segalanyer...kena la kengkadang mak aku tak da kat umah, G masjid, surau, G hantar kuih...so mmg dier la yang berusaha menjadi org umah dengan sebaiknyer..kire dari segi kemas umah, basuh baju, lipat kain, mandikan anak, iron baju sendiri, masak...mmg dier la yang buat...mmmm...aku pon time tu tak kuat lagi...mmg tak leh la buat...
walaupun kengkadang en asbeen ni lipat baju, sidai baju gayoo macam roti canai....iyakan sajo....kire bersyukur la dier buat...kalo tak buat..lagi naya..kakkakakka....
 
 
kadang kengkawan datang umah melawat aku N izz...dier jugak yang sedia, minuman...ikikikiki...sweet je laki aku ni...
 
 
tapi tu semua 7 hari sajoo....lepas pada tu, dah kurang sikit dah, sebab aku pon dah kuat sikit, leh la lipat kain, basuh baju, sidai baju...tp bab2 kemas2 umah N memasak still lagi dier..dier tak kasi aku buat..abis 44  hari, semua tugas yang dier buat...akan di galas oleh aku lak..kikikkikiki...
 
ni time menjadi org rumah ni..
 
 
 
 
p/s : susah nak carik ni..kikikkikik
 


Syawal, jangan la buat begitu

 
 
Dah lama tak citer pasai syawal..sejak2 jadi abang ni, banyak la dok citer pasai adik dier ni...kikikikik...
 
 
syawal sekarang suke sangat gigit2 botol air dier...mmg dier ke mana2, keluar umah pon nak bawak botol air dier...sebab syawal mmg jenis suke minum air suam ni...even kalo tak singgah kedai makan pon mmg syawal akan cari air suamnyer ni..kikikiki....
 
 
yang aku geram kat syawal ni..korang tgk la botol air dier...
 
 
biasa je kan...korang tgk yang ni...
 
 
agak2 korang nampak??????????
meh kiter kasi close up sikit...
 
 
haaa.....hammmikkkk....dier G gigit2 nyer straw botol air tu, sampai jadi gitu..adoi....selagi boleh tau syawal ni...beli yang baru, tarak straw...di ambilnye yang lama ni gak...mmmm...nasib la...malu tau mak pak kamoo ni syawal nak ke hulur ke hilir bawak botol air kamoo ni...
 
 
p/s : gigit banyak sangat la tu,...izz dah umo 24 hari...tahniah
 


Selasa, 9 Oktober 2012

Buah hati ku

 
Buah hati ku selain en asbeen, syawal N izz...
 
now Miss S ni selaloo ngan aku...ke hulur ke hilir mesti aku ngan dier...tak kire pagi, petang, siang malam, kuar masuk bilik, aku usung dier...
 
mmmmmmmmm....
 
beg tu sebenarnyer cooler bag, tapi sebab aku dapat harga murahkan kat fablaous mum tu, so aku guna utk taruk miss S ni...ado je lagi cooler bag yang lain....tu yg cantik sikit....
 
 
 
 
p/s : alhamdulillah dengan rezeki yang ALLAH berikan


Nasib la tak terkena anakku

 
Salam pagi kengkawan...
pepagi tunjuk tilam...bukan aku nak tido pon...mau bercerita sajooo...
 
ni kes petang ahad aritu,....ngah syiok2 aku siapkan izz lepas mandi, macam biasa...atas tilam tu la...izz pon diam je...tetibe aku terasa jari telunjuk tgn kanan aku macam pedih...sebenarnyer dah nbanyak kali aku terasa pedih2 bila sentuh tilam ni...aku cuba la raba2 tilam tu, tak da pon...aku panggil en asbeen minta dier check...sekali bila en asbeen check....sekali hammmikkk ko...ape yang dier jumpe...
 
 
ni aku amik kat pokcik google tau...tapi mmg sebesar ni la jarumnyer...mak aiiii panjang+besar jarumnyer...aku cakap kat mak aku yang dok bersilat memasak kat dapur tu kan...
 
aku : mak...tengok mak, mak tertinggal jarum erk waktu mak jahit sarung tilam ni..
mak aku : mana ada...ada ke...(sambil aku tunjuk)...mak aiiii besarnyer jarum tu, mana mak ada jarum besar ni...ni mesti org yang buat tilam kekabu ni..ko beli kat mana set tilam ni..
aku : yaa beli kat dengkil..aritu check macam tak da pape pon...
mak aku : yela..mak pon siap lipat2 tilam ni, na k ukur buat sarung, x da lak kena..seb baik la ko kena...kena kat izz...saman la kedai tu...
aku : kakakkakakakkakakka..
 
gelak sajoo aku mampu...bukan x mo saman..buat pe...mmg la marah...tapi nak besar2kan perkara ni..tak pela...lagipon mak aku ni bergurau lebey ni..kakkakakka
 
 
 
p/s : seb baik jugak tak kena kat izz...

 



Isnin, 8 Oktober 2012

apabila si bapa bersilat sama si anak

 
 
Citer ni berlaku petang minggu lepas en asbeen sama abg syawal blk dari school N keje...si ibu ni menanti la si anak ni balik dgn penuh kasih syg kan...sekali si bapa berkata...
 
 
"Arini saya nak potong rambut syawal.."
 
 
hammmmikkkkk...mmg s ibu ni jadi penonton setia la drama silat-menyilat antara si bapa N si anak ni...si syawal dengar je abah dier nak potong rambut dier..selamat sudah menyorokkan diri kat belakang langsir....pulun la en asbeen ni mencari sodok maktok syawal ni...(mesin botakkan rambut tu la)....akhirnyer jumpe bila maktok syawal kasi...mmmm...mula2 en asbeen sowang je bersilat ngan syawal sambil dengar raungan syawal tu kan, melalak gayo macam kena belasah je ngan abah dier....sekali maktok dier baru abis solat asar kuar dari bilik, tolong en asbeen..korang tgk la...
 
 
 punyer la bersilang kaki en asbeen tu, seb baik la maktok syawal ni menolong kan...
 
ni la hasilnyer...
 
maap..ibu amik gambo kamoo lepas nangis...ni baru lepas bersilat ngan abah dier...kalah dier la, tu yg nangis..kakakkakaka....ni lepas mandi....
 
 
terus muka ada sinyummmm...sudah motak..kakkakakka..terus minta tgk POCOYO...pocoyo pon motak mcm dier gak..kakkakakak
 
tak lama je, esoknyer adam pulok N maktok pon sesama tarak kepala kasi motak..kakakkaka....
 
maktok tu kasi pendek je la....udah rimas rambut pepanjang kat kepala tu...kikikik...terrer weii maktok dorang ni tarak rambut sendiri guna mesin....terbaik la..kakkaka...asal boleh je mak aku ni...
 
ni adam, lepas maktok dier N mak ndak(aku) paksa potong, kalo tak, tak dpt tgk boboiboy..kakakkaka....
 
petang tu mama dier blk keje, bantai gelak beso mama dier..kakakkka...malu2 la tu adam...
elok la adik ko rania pon motak jugak...kakkakaka...
 
tak lama lepas adam, syawal, rania, maktok...tibe giliran izz pulok..kakkakaka..punyer la susah nak tarak tu, tak reti duduk diam, meliuk lentok..mmmmm....
last2 ni la hasilnyer...
 
 
 hari ke-19 saya sudah motak...kikikiki...semua kat umah ni pakat motak....en asbeen.??????????
no..no..no....mak tang pangkah...tak kasi....
 
 
p/s : arini dah 22hari berlalu sbg mak tang...tinggal 22 hari lg...


Syawal kuat menyakat...yeke?????

 
 
Pagi ni bangun tido...mcm biasa tak lena mana pon...biasa la klo dah ado BB ni kena la paham waktu tido tu mmg tak cukup la kan...
 
pepagi ni en asbeen dah siapkan syawal, nak G taska...
 
 
mcm biasa jugak akak aku akan hantar rania kat umah aku untuk mak aku jaga..tetibe aku terdengar sore yang mmg aku kenai...
 
"eh...abg, tu sore adam kan....tak G taska la tu"
 
 
aku kuar je, aku tanya dier....
 
aku : ko pehal tak G taska....ko jap G ko G ngan pak ndak ngan syawal...
mak aku : dier kata kat mama dier, dier malas nak G(boleh kata gitoo...kakkakk)...
aku : asal ko malas nak G????mak ndak tau ko nak tgk boboiboy kat PC ni kan...
mak aku : yela...pepagi dah tanya ..kakakka..
 
 
sekali syawal kuar je, senyum2 dekat adam...pastu dan2 tu la adam amik beg dier, terus galas G dekat en asbeen N syawal...syawal lak sengaja je menyakat adam, tarik2 beg adam, adam marah dier, syawal gelak2...pastu syawal tonyoh2 hidung adam, adam marah menepis, syawal gelak2...yang best..syawal amik kasut adam sebelah, dier pegang, tak kasi adam pakai...adam ngadu kat maktok, maktok boleh gelak je...
 
 
p/s : pehal tah perangai syawal ni menyakat..dah gayoo aku dah...