Yang DiSaYAngi

Jumaat, 28 Disember 2012

Padan Orang kata sedap

 
 
Padan la orang kata CKT sg.dua tu sedap..
aku banyak kali balik penang pon tak sampai2 sini gak...last2 sampai jugak akhirnyer...
 
aku cakap ngan BIL aku..dier senyum je bila aku jaka G JJCM...kakkakakka...
 
 
nak jugak masuk frame abg ipar aku ni..kakkakaka...
takpe..dier belanjer...TQ abg ann..nnt belanjer lagi yee..
 
nak jugak dua beranak ni posing2...gamba aku N izz takmo pulok dorang ni nak snap..mmmm..al-maklum la...sesak kat situ...ramai sangat org....
 
punyer tunggu...sampai la jugak...tapi nasi goreng udang kakak aku je...
mmmm...bila rasa...alamak...sedap la weiii....
"maap kakak...nasi ko dah setengah makan.."
 
haa ni la kembar kakak aku..ADAMNIGINA..tak sama kan muka dorang ni..
 
ni dia...sudah sampai....
 
makan sebelah tangan..sebelah lagi sebok dok pegang si adik bam bam tu...
 
ok fine abis..nampak sangat sedap..tapi tu la sikit..kalo tau, aku rembat dua, tiga pinggan..mmmm...
 
rembat jugak...anak sedara aku punyer..dier tak abis..kakakkakak...
 
 
p/s : mmg sedap la seperti apo yang org kata...
 
 
 


perubahan dalam diri saya (ABAH BUAT)

 
pagi ni aku nak citer2 pasai abang tecik ni...
SYAWAL...
 
 
 
ini gamba sebelom dier...waktu kat penang...
 
meh tgk gamba dier bila balik putrajaya...
 
masuk2 rumah je nampak syawal gini terus jerit..
"oohhh...so sweet...cumillnyer anak ibu ni"
 
terus dier datang gelak2 pelok2, cium2..muka malu2 sambil tangan di kepala usap2 kepala sendirik..kakkakakkak...terus terkeluar kat mulut maktok demo ni..
 
"eeiiii abg syawal dah botak macam adik izz"...
 
kan...sama lak muka dorang ni...ini la XTVT weekend abah N si anak ni..apabila si ibu N si adik kuar jalan2 tanpa si abg N abah..
 
 
p/s : nampak bersih muka syawal dah motak ni


Sayu hati bila melihat dier

 
Salam siaran kengkawan ibu saya ni....arini ibu saya nak citer pasai saya...
 
******************************************************************************
pepagi B4 G keje..mmg akan anta syawal ke taska....1 yang aku perasan akan syawal..lepas hantar dier masuk taska tu dengan seret beg..mesti dier akan masuk ke ke 1 kawasan ni...kawasan ni dekat ngan tingkap besar mmg nampak la ibu bapa mmg hantar N amik anak2..mmg petang2 kllo mak pak ni amak anak2..mmg bebudak ni mmg suke la meneggek kat tingkap besar ni....
 
pagi2 kawasan tu mmg tak akan di buka, sebab bebudak ni akan terus ke meja makan N break1st dolu...tapi tidak pada syawal..
 
hanya syawal sajoo dibenarkan pegi ke kawasan tingkap besar tu..mmg cikgu2 dier bukak kawsan tu untuk syawal sajoo...mmg tiap2 pagi pon..hanya nampak dier sajoo kat kawsan tu...lepas ibu N abah dier gerak je...nampak la cikgu2 dier akan amik die G meja makan...
 
terasa sayu pulok tgk syawal pepagi gitoo...entah...hati ni rasa...sayu je tgk..mcm kesian duduk sowang2...mmg aku berharap yang dier mmg akan berkawan ngan kawan2 kat taska tu..i hope..
 
entah..aku mmg tak suke dier gitoo..tp kata en asbeen PK+VE...insyallah syawal tu ok...yela ibu dier mak aiiii kalo bercakap mcm petir..ramah tamah tak hengat ...so bila tgk anak begitoo..hati ni sayu je rasa...mmmm....tapi si ibu ni kena la terima kenyataan yang si anak ni sama ngan si abah dier...
 
 
yang mana aku bulatkan merah tu mmg ada yang syawal buat...entahla..org kata tak da pape...tapi kiter sebagai ibu risau tu tetap ada walaupun pada org yang kata "itu semua normal"...
tapi kiter sebagai ibu, selagi ada inisiatif untuk anak2 kiter buat kan...mmmm...
 
tapi so far lepas G check up jumpe  paed aritu...dah nampak improvement yang syawal buat...dah boleh sebut :
 
abah = abah
sayang = ayang
syawal = awal
adik = dik
ibu = ibu...(itu yang paling buat aku teruja)
abang = abang
maktok = atok
bye2 = bubyer
assalaimualaikum = akkkkuummmmm
waalaikumussalam = alam
betoi, betoi, betoi = toi, toi, toi
tresure = tezer
what = what
elly = elly(citer pocoyo kot)
 
so far alhamdulillah..berkat aku N en asbeen mencari segala inisiatif
 
1 benda yang syawal amat2 suke buat sekarang, salam, cium PP kiri kanan, N pelok..nak G mana2 pon akan dier buat kat aku, en asbeen, maktok...atau pada org yang aku suruh salam...
 
p/s : tak sabar nak pelok cium syawal..


Khamis, 27 Disember 2012

saya anak pasca merdeka

 
 
saya anak pasca merdeka...nasib baik tak lahir 16.09.2012 kan...nak jugak kuar sehari selepas..ok la tu kan...
 
so far izz dah pandai pegang bendera..ada la dalam beberapa saat..pastu lepas..nak masuk mulut je tau...
 
meniarap belom lagi..mengiring , dah nak masuk meniarap dah, tak lepas2...pastu mcm biasa..tak boleh, mengamok..mmmm....
 
now berat dier 3bulan...
5.45KG
 
 
p/s : alhamdulillah...menadah tangan pada illahi
 


Dari jauh kami bertemu

 
 
Salam pagi N salam siaran...
arini ni break1st hanya roti canai kosong...kena rushing ni..arini BZ ngan kour lagi untuk perutusan tahun baru ni, lagi dengan keje yang baru nak menimbun ni, sebok nak set time nak buat bekal untuk izz...so arini pepagi dah buat entry untuk korang semua...
 
**************************************************************************
 
last week time krismas aku balik penang..mmg niat di hati tu nak jumpe anak2 sedara aku N akak aku yang dah setahun tak jumpe...sila percaya...last jumpe raya tahun lepas..mmmm...N mmg nak jumpe someone jugak...dah sms2 N calling2 sudah N waktu pon dah di teetapkan...so berjumpe la kami..alang2 umah dier pon dekat ngan umah mak aku kat sungai petani tu..so mmg baguih la jumpe kan..sesambil tgk umah mak tu kan...guano org yang sewa umah mak tu...
 
 
ni la dier...
 
 
 
ini la dia..
 
 
mmg aku tau dier duduk dekat ngan umah yang mak aku sewakan kat sungai petani..alang2 balik penang umah akak aku..jumpe la ina @intanberlian
punyer la ina ni takmo aku datang umah dier sebab umah dier family2 je yang datang..tp aku tak kisah...mmg takmo sangat2 susahkan dier..ngan aqilah lagi, alisha lagi...husband dier keje lagi...so ok la G umah dier...best bila jumpe ina ni...tak egat dah berejam duduk kat umah dier...siap ina buat nasi ayam N puding koktel ni...terbaikk wokkk...aku pon tak terrer gitoo..
 
elok pulok husband ni balik makan..sedang elok la dapat jumpe kan...sweet je husband ina ni, ramah orgnya...sebab ina ni kan tak taruk gamba laki dier...so bila jumpe...wahhhh ramah tamah jugak ni...
 
 
ape pon mmg seronok sangat jumper ina ni...siap ina kasi ni kat izz..
 

saya la izz si bam bam..kikikiki...geram ibu dier ngan peha domok adik izz ni...mmmm...aku egat baju ni besar untuk izz...sebab baju untuk umo 12-18m...alih2 alamak..ngam2 meh....mmmm..syawal pon muat ni..kakakkak.....
 
TQ ina..tak sempat nak kasi ape2 kat ina..sowi bebanyak ye ina...
 
 
p/s : ke BZ an...nak settlekan semua benda B4 training koir



Rabu, 26 Disember 2012

Izz Ballerina anggelina...kikikiki

 
Budak tecik sekarang ni makin bam2 je rasa bile pegang dier..pejal tau..lagi2 tang peha...
 
1 hari di pagi hari...si ibu ngah siap2 nak G keje,.,.memasing sebok nak bersiap..bangun pulok si tecik ni..mmmm...egat nak BF kan dier...
 
sekali tgk2..
 
alamak...saya sudah tido balik...tapi saya nak susu ibu la...
 
ni ikut abang syawal...abang syawal punyer fav pose..mmg suke sangat tido gini tau...
meliuk lentuk....
 
 
lenanyer tgk si tecik ni tido...muka tanpa dosa..mmg best tgk...
 
kata abah deme ni..
"ni pose awak tie ngandungkan syawal N izz..mmmmmm"
 
untung la..ada pose gini...ok laa tu..at least ada patern kan...dari en asbeen tu tido...staraight je kaki ngan selimut...mmmm
 
geram la tang paha, tangan N pipi yang mula nak londeh tu..mmmm...
alhamdulillah berkat susu...
 
 
p/s : bam2 ni lagi bam2 dari si abang dolu


surat buat mama N abah


baru2 ni aku balik umah akak aku kat penang..sekali nampakkat fridge akak aku ado ni...
 
ni mama dier dapat...sempena hari ibu...
ni kak long kasi...
 
ni si kak ngah kasi...sempena abah dier G US baru2 ni selama sebulan..mmm..mmg windu la ni...
 
 
 
 
sweetkan...dorang ni...adoi...lama tak jumpe dorang ni makin cumill je...
 
 
 
ni la kembar akak aku..ADAMNIGINA...lain kan...dorang ni mmg masing2 ikut muka akak aku ni...
 
 
p/s : baru balik dari penang...windu la pulok kat demo ni..


iPhone5 - untung la...

 
 
untung la pegang iPhone5 ni...
 
mmg da bomb pon iPhone5 ni...ringan, nipis..mmg jeles mak jemah ni tau...
tapi bukan akak aku ni yang punyer...ni ADAMNIGINA ni berangan je lebey..konon dier punyer..kakakka...takpe..berangan itu percuma
 
adik aku...kakakkak..giler adik pakai lagi up dari akak2 dier..mmmm...untung la...
 
 
aku ni sekadar tgk je la..nak beli, mmg tak la..banyak benda duit tu nak di salurkan..mmmm...sekadar tgk ok la...
 
hati masih samsung....alhamdulillah...
 
 
 
p/s : walaupun samsung VS apple kan..kakakkakak
 


Wordless Wednesday : hijau di pagi hari


abah N syawal si motak
 
kami yang hijau
maap...si ibu gedixss lebey
 
nampak bersih muka syawal motak ni
 
 
 
p/s : rindu pulok kat izz tgk syawal motak ni