Yang DiSaYAngi

Selasa, 19 Februari 2013

Syawal menangis di taska



Arini nak citer pasai kes syawal dalam masa 2 hari ni...

dari semalam membawa ke hari ini...syawal menangis bila sampai taska...tak penah2 dier melalak gitoo...penah pon time mula2 dier masuk taska dolu...sekarang dah tak da...now, jadi balik..mmmmm...

aku tau pasai ape...dari umah, ke taska so far mmg syawal ok je, tak la meraung ke aper bagai..ok je la...sunyum2 mmg muka nak G school la kan...

sampai la en asbeen bawak syawal masuk...semalam depan pintu dah melalak...arini dah ok..sekali nampak aku ok, la macam biasa, boleh tahan lagi, senyum2 cium, salam, pelok bagai...tetibe aku tgk dier nak ikut aku...dah sudah....pastu terus nangis..

aku cakap ngan mak aku pagi tadi..terus mak aku cakap kat syawal..

"ada org buat ko ke syawal"

terdiam aku N en asbeen...betoi ke...mmmmm...aku pon sebenarnyer terPK jugak...tapi positifkan diri tu, 


tapi tadi aku latihan koir, sesaja aku borak ngan kengkawan aku...terus dorang cakap..
"baik ko tanya syawal...ada org buat dier tu, tak pon cikgu dier..."

dah sudah, camne aku nak cakap kat syawal..

tapi mmg aku selaloo pesan kat dier..
"syawal G school elok2 , jgn gado2 tau, kalo ada yg buat syawal, bagitau aibu, nnt aku pulok yg buat dier...syawal jgn buat dier tau...dengar cakap cikgu tau"

2 hari ni...aku jadi pelik pulok...syawal ni mmg jenis tak reti melawan balik...sejibik macam abah dier..diam je...cer kalo ikut aku, dah mcm petir sudah

budak semangat nak G school malam tadi


maap muka ibu tak semenggah...








p/s : korang rasa nape ye

12 ulasan:

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

yelah sue tentu ada org kacau dia tak pun cikgutak ok dengan dia.sbb farisyah klu tetiba tak nak pergi sekolah mesti ada benda tak kena

Nurzakiah Hanum berkata...

comfirm ada sebab kan

♥cikmOt♥ berkata...

hurmm...ke sebab cikgu buat dia ni...budak takkan wat perangai kalu dia ditindas...baik ko cari tahuk...

eB berkata...

im back.... rindu x? he3....
tringat aed rinih... lari kluar klas sambil tarik beg . nk ikot mama dier blk. hu3

fazilzura berkata...

beb , bkn nak takut kan ko .. tp aku mmg ado pengalaman .. beter ko pantau beb ..

dlu akil penah nangis jgk g nursery , rupe2 nye org sana x kasi dia makn tau ... akil tu ala2 jenis syawal kut, diam jewww... redha je pe org wat kt dia.. last2 aku tukar nursery baru dia ok

Falsya berkata...

selalu kalau bdk2 mmg gitu la kut..samada ade kwn2 kacau, or dr cikgu sendri..mcm anak buah kite la, asal gie sekolah je nangis sbb cikgu garang katenye..

Zee Suhaini berkata...

salam kenal kak..

mungkin ada sesuati yang tak kena ni..cuba wat spot check..mgendap ke ape..kekadang budak takut nak cerita..

mekchu berkata...

alaaa... penat mekchu baca dari atas.. rupanya mak jemah tak dpt jawpan lagi.. elok tya syawal tu.. mesti ada something yg buat dia rasa takut/tak selesa nak g sekolah

IntaNBerliaN berkata...

sbnarnya saya pun terpikir mcm mak sue n kwn sue.. emmm tp camne nak siasat ek.. kalau tanya cikgu, kot dia x gtau...

syawal tu pun baik je orgnya... bkn jenis lwn.. sian dia kalau kene buli ke apa ke kat sek..

Nad MamaZN berkata...

Try wat spotcheck sue
Hai la haiiii... Mcm2 hal la skrg ni
Risau dibuatnya

Ya ALya berkata...

Mesti ad yg buli dia ni kt sekolah....xpun kacau2 dia ke....cuba tanyer dgn taska...

wan nurul hezrina abd halim berkata...

mmg kalau hantar nursery kna gak kita tanya2 nape jadi cam2kan?