Yang DiSaYAngi

Rabu, 20 Mac 2013

Izz Dani Aqlan - 6 month - New Progress




Alhamdulillah ahad lepas 17.03.2013 genap izz dani aqlan 6 bulan..
alhamdulillah ibu kamoo SITI SURAYA layak menerima SIJIL PENYUSUAN IBU SECARA EKSKLUSIF untuk 6 bulan pertama..masih jauh lagi perjalanan kiter izz...


progress yang terbaru sekarang dah pandai menyusu ngan ibu dier sambil meniarap...cukup suke...tak boleh dengar sore abah time menyusu, mesti berdesupp sebok muka jemah dier nak tgk apa yang abah dier buat...

alhamdulillah dah pandai merangkak..tak menyusur pon..terus je merangkak...dah langkau 1 step kan..kakakka...dah pendai memanjat ibu dier..


saya jugak dah pandai main sembur2 bila nak makan ubat..mmmtapi habit saya nak masuk tangan dalam mulut masih lagi...

muka saya mmg jemah bila ibu ngan abah saya berborak..sebok nak mendengar jugak..


tapi saya dah 6 bulan..puas la ibu saya try macam2 hari2 makanan untuk saya...1 pon saya tak nak...saya nampak je sudu, saya dah meraung..pastu bila ibu saya kasi jugak, saya mesti buat nak muntah bagai..adoi....kesian saya tgk ibu saya

ibu saya pon tak tau nak buat macam mana...ibu saya tak nak paksa saya,. tapi saya tak mo..sy nak susu ibu gak..itu yg lebey sedap...



p/s : ada kengkawan ibu boleh tolong ibu saya tak.,,..petang ni ibu nak bawak saya check up...mesti berat saya tuwun sebab aritu saya tak sihat...

10 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

bestnya2

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

awak nampak comel...
awak suka buat buih ye..saya dgn faez...
masuk tangan dalam mulut ye..pun sama dgn faez ..sampai tertidur..
cuma awak dah pandai merangkak ..faez pandai angkat bontot je...

takpe ye ibu..lama2 nanti mesti dia nak..ibu sabar ye...kasi sikit2 dulu..sbb susu ibu lagi sedap

fazilzura berkata...

hehehheh biasa la tu beb , dia baru nak kenal benda2 baru .. aku rs ko try beli yg kecik2 tu dlu kasi dia rs.. x pun apa2 yg korg makan tu calit skit kt mulut dia..

Zee Suhaini berkata...

dah 6 bln ye..yeayyy izz dah boleh makan solid food la..
slow2x bagi kak..baru-baru ni mmg la xbiasa lagi..

Cute Mum berkata...

wah.. dah merangkak.. laju nie.. sara menyusur dah laju.. pagi2 kacau kakak nia tido.. tarik gambut bagai..

sue cuba slow2.. biasalah tue... budak baru belajar makan..

Nad MamaZN berkata...

Sue,
Kite guna petua ni nak kasi mkn kt nayli dulu
Campurkan mknn izz ngan susu ibu
At least die tak rasa pelik
Sbb mknn baru kan.. Sblm ni minum susu je

Shima Salleh berkata...

baguih2 dah besar anak ibu dia nih hehehe... ha.. nanti dah merangkak jgn meniarap pulak kekekeke...
Lps ni bleh mamam dah

Falsya berkata...

kesian ibu izz..hehehe

wan nurul hezrina abd halim berkata...

mmg btul nad kata..nurulpun campur susu badan..

IntaNBerliaN berkata...

izz xsabo nk main dgn abg syawal... tu yg dia nk terus mrgkak...