Yang DiSaYAngi

Selasa, 12 Mac 2013

Izz Dani Aqlan Baru nak pulih



salam siang kengkawan..baru on blog setelah selepas BW korang kan..yela..aku ni lebey rela BW korang dari UP citer dolu..kikiki..sayang kengkawan..katanya..

tadi aku G LPPKN kat presint 4...kasi pagar sikit...untuk mempertahankan diri..kakakkakaka

so far izz still poo poo lagi...tp mcm terkencit je la..mmmmm...
petang semalam elok en asbeen G amik syawal dari taska, zass aku tunggu kat lobby tunggu en asbeen amik nak G klinik kesihatan..en asbeen tak bagi bawak izz naik bas..mmm...takut lagi tak sihat..

petang lepas keje G klinik kesihatan...seb baik cepat sebab  tak ramai org lagi..tanya jugak nape, apa semua...so dah settle..doc kasi ubat batuk sabutamol = 1.5ml, ubat demam = 2.5ml ngan ORS

tapi aku ada tanya farmasi tu boleh ke klo ORS tu campor ngan susu sebab izz tak minum air kosong...dier tak kasi, kena air kosong..bila aku kata izz BF sepenuhnyer..dier kata tak guna ORS ni takpe...sebab dier cirit, so takut mineral dalam badan kurang..so ORS ni tok top up la..tp BF tak yah kasi la...sebab SI ni dah cukup mineral untuk tampong izz...seb baik la..klo dier paksa jugak minum air kosong ngan ORS tu, mmg aku seligi dier..mmm...tapi aku amik jugak, buat simpan...so far mmg izz tak lembik la aku tgk....dier banyak ngantok je...


balik lepas tu, kasi ubat, alamak dier dah pandai sembur2 sudah..mmmm..bermula la episod aku ni..asal aku nampak dier nak BF ngan aku, aku kasi, lepas tu dier lepas, susu balik, lepas , susu balik...so aku egta hidung dier tak selesa..so kerja en asbeen kasi sedut la..meraung itu budak tecik..sekali dapat dlm botol tu, hammikkkk selambak..kuning ko..mmmm..pastu baru BF sampai tido nyenyak.


pagi tak leh bukak mata, marah..taik mata kaco sampai tak leh bukak mata..mmm...cian budak ni, bila la panas dalam tu nak G jauh2..mmmm...tapi badan dier dah tak demam dah...


so aku siap2 nak G kerja...settle semua kerjaan..aku masuk bilik nak amik dier kuar..sekali ni. la jadinye...


sudah ketiduran lepas BF.
.alahai tadi tgk elok main kaco2 si abg dier..sekali ni la jadinye...nampak lagi dier letih sikit..




tadi tgk kat tilam, sekali udah sampai kat tikar tu..tikar tu sekarang mmg fav izz nak main2..mmmmm...cian budak tecik ni...

tido dier sampai nak anta kat taska baru jaga, tu pon mamai2...so aku dah sediakan pampers dier lebey N aku pon dah inform ngan cikgu dier..cikgu dier kata ad budak sebelah dier pon sama last week cirit kuar najus hijau gak..aku citer ngan en asbeen..katanya.."mungkin sebab tu la kot..benda ni kan boleh jangkit"...yela kot kan...




p/s : alhamdulillah budak tecik ni masih mampu tersenyum kalo sakit,...

14 ulasan:

Nad MamaZN berkata...

Sbb air ke ek?
Emm tak sure la
Nayli ni pun tak bape sehat ni
Batuk2 je..
Izz cepat3 sehat k!

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

kesian izz...
cirit birik boleh berjangkit terutama "rota virus"

Mooniqueen berkata...

kesian izz sampai lembik dibuatnya... get well soon si comel..

Nurzakiah Hanum berkata...

hi
singgah ptg
dah lunch ke?

Mimi Azirah berkata...

Alhamdulillah budak tecik dh semakin ok...sian die smp tertido depan lappy..

lame tak jenguk sue...umah dah semakin cntik ye :0 suke suke suke

eB berkata...

tulah...
anak2 eB sumer dmm.. termask aerica
risau nih. hu3
tkt abg kakak dier bwk virus dr skul ;(

♥cikmOt♥ berkata...

cepat sihat ye izz

IntaNBerliaN berkata...

ketinggalan dah saya ni.. nape dgn izz.. alisha n aqilah ni pun, dh lebih 2 mggu duk selsema.. duk ganti.. selsema batuk demam..

fazilzura berkata...

baby kalau demm mmg akan tido je.. sunyi weh hhuuhuh

mama ila berkata...

alaaaa...kesian tgk izz...penat eh..sampai tertdo... get well soon ya izz sayang

Ya ALya berkata...

Sue sedut hingus tu pki apa...beli kt mana...dh masuk ank dua ni xpernh pun sedut hingus ank....t inform ye

mimie.. berkata...

alalalaala comeiinye si izz ni tido camtu taw...rase nak geget2 jek haha

jaa jaa berkata...

sianny dia... tp comel kan bila tidur macam tu...

wan nurul hezrina abd halim berkata...

alahai sedih tgk dia melepek.mmg tak larat benar..aah bf sepenuhnya toksah air masak..yang,g lppkn pasang apa?implan?hehe