Yang DiSaYAngi

Isnin, 25 Mac 2013

Izz sudah maju



Sebelom ni aku dok la runsing si izz ni tak mo makan kan..seb baik jugak la ada kengkawan yang baik hati bagi kata2 semangat kat aku supaya tak down kan..sebab si izz ni tak macam syawal molu2 nak makan dolu..semangat dier nak bukak mulut makan...tapi si izz ni nampak je sudu dah melalak....

alhamdulillah jumaat lepas en asbeen bagi izz makan malam tu sementara aku namdi lepas dah settle semua kerjaan kan...elok je si izz ni makan ngan abah dier..

petang tu kami ke pasar malam beli buah pear untuk di jadikan puree untuk izz

abg syawal yang pilih ok...pandai bag syawal ni...pilih..elok2 pulok  tu....10biji - RM10

elok je dier makan...sekali tu aku settle je mandi...dier nampak je aku, terus melalak...adoi....masalah...mmmm...payah...mmmm...terus en asbeen halau aku masuk bilik..kakkakakak...giler kentang halau aku..kakakkaka...

dalam bilik still dok dengar dier melalak...
tapi last2 abis jugak makan...

malam tu aku dah siap2 buat puree dier dalam bekas puree tu..

 aritu aku kirim ngan mummy uyun ...semangat bila dapat...tapi lebih semanagt bila izz dah boleh mula makan ni...

semangat berkobar2 aku tau...

ahad petang semalam pon alhamdulillah aku bagi lagi 2 kiub..pon abis jugak makan...tak mo kasi banyak2,,...kang tak abis, membazir..lagipon biar izz mula dengan pelan2 kan...senang...

malam tu dah selesai makan malam...aku pon bukak peti ais nampak 
pisang embun yang mak aku bawak balik dari larian langkah jom ceria bersama PM pagi semalam...aku punyer dah abis aku melantak time dapat tu..kakkaka...

semangat aku makan, sekali si syawal pon sebok la nak makan, bukan makan pon, menjilat lebey...last2 bila aku cuit2 sikit bagi dier makan, ok la pulok..tetibe datang la dier dengan pose merangkak yang laju+mata bulat nak datang terkam ibu n abg dier...kakkakkaka...

aku pon kasi macam aku kasi kat syawal, elok pulok haa makan...last2 en asbeen kata, jgn abiskan...dier suruh aku lenyekkan kasi izz makan...cebek aku..adoi, baru nak menikmati..kakkakak...

aku pon buat la seperti apa yang en asbeen suruh...

alhamdulillah untuk kali kedua, izz makan sangat2 laju N abis..yeeee..tahniah buat kamoo izz...tapi makan kena bukak kartoon la, kalo tak, sebok nak ke sana sini...

so malam ni nak shooping barang rumah..nak shooping jugak 
baby bite pulok....



p/s : semangat aku arini..

12 ulasan:

mama ila berkata...

izz dah makan solid food yer...suka pisang ek..hehehehe...pasni makan banyak2 ek izz..cepat besar...

♥cikmOt♥ berkata...

akak yang tak semangat...bila nengok payslip...hahaha

bagus..lepas ni ibu kamu akan rajin memuri segala menda izz...

fazilzura berkata...

chayok2...

suke tui dpt suap anak makan ..

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

yeee...izz dah makan...
jue ari tue dah kasi makan...pastu faez berak2..terus stop 1 minggu..ari sabtu ari tue start balik..alhamdulilah dah ok..makan dengan majunya

Nora Karim berkata...

mula2 je kot... nanti dah rasa sedap... sure berselera nanti... heheheh well done izz...

ieyda berkata...

sedap je tgk buah2an izz...
kalu jd esok lunch, i kol u...
0123217462

Waney Zainuddin berkata...

mula2 je susah makan. lama2 ok la tu :)
WaneyZainuddin.com

aanie berkata...

baguih izz...jgn bagi ibu kamu risau.....

Cute Mum berkata...

yea.. izz dah makan.. sara kalo puri buah yang sesuai dgn umur dah lulus.. nanti ada masa nak try bagu bubur kosong pula.. pastue kalo ok baru campur ngan sayur.. aritue sayur sara reject..

jaa jaa berkata...

haha, tang bab dia datang macam nk terkam tu mmg x blh blah kan... kita tengok pun jadi cuak semacam..haha

LYAfrina berkata...

waa.. bgus izz.. suka tgk hidangan budak2 sekarang,,byk y menarik utk disediakan

Nad MamaZN berkata...

Yeay, izz dh nak makan! :)