Yang DiSaYAngi

Isnin, 18 Mac 2013

Mengapa begini



Salam pagi kengkawan..

arini aku nak bercerita tanpa gamba pasal sesuatu yang mengusik jiwaku ni..mmmm...
sedey sangat bila kenangkan..

sabtu petang elok aku ngan anak2 dok golek kat ruang tamu rumah..mak aku balik bawak kawan dier..MAKCIK "M" ...

rupanya MAKCIK "M"  ni dari KL nak amik sesuatu kat kawan mak aku lagi satu...so mak aku terserempak ngan MAKCIK "M" ni..ajak la dier singgah rumah sebab kawan mak aku belom ada kat umah lagi...rupanyer dier ada anak kat blok sebelah aku...anak tunggal dier..

nak di jadikan citer malam tu aku kuar G mamak ngan en asbeen N syawal...

esoknyer mak aku citer...
mak : yaa ko egat tak kawan mak semalam tu????????
aku : haaa...MAKCIK "M" nape???????
mak : semalam malam, elok je ko kuar, 5min lepas tu dier kuar jugak nak G jumpe kawan mak ni..lepas tu mak cakap kat dier.."akak kalo lepas amik barang tu, nak G umah anak tu, kalo anak tak da kat umah lagi, meh la datang sini..tidoq sini jaa..nak balik KL dah lewat sangat ni.."lepas tu mak tunggu la dier..lama mak tunggu, mak egat dah ada kat umah anak dier la...sekali pukul 12.30am dier call..
"Bee...akak dah sampai umah dah..umah kat KL"
terkejut la mak..cakap ngan dier nape tak datang umah...katanyer takmo susah2..alahai...

dah la muka MAKCIK "M" ni muka sedey je...kesian lak aku tgk..

korang bayang la dari umah aku ni dier naik sendiri bas sampai erl train sampai ke kl sentral..pastu naik bas lagi sampai umah dier..pukul 12.30am baru sampai...

aku tanya ngan mak aku...dier kenal tak anak MAKCIK "M" ???
katanyer mak aku kenal..penah tanya mak aku, ada cakap ngan anak dier...mak aku ada tnya kat anak dier..g tak umah mak dier...katanyer ada g...rupanyer tak penah langsung...asik ke rumah mertua je..alahai...yg paling menyayat hati aku sebagai seorang ibu...bila mak aku kata..penah
MAKCIK "M" tunggu anak dier balik dr jalan2...sampai pukul 3am duduk depan umah...ya allah terguris hati aku dengar...

nape la ada hamba allah gini....sebak aku rasa...

tapi aku doa sangat...jgn la terjadi di antara kalangan kami...


p/s : pengajaran buat aku jugak...aku pon punyai ibu..dan aku jugak seorang ibu


7 ulasan:

Masya berkata...

lah hai... kenapalah ada anak mcm ni.. hargailah ibu selagi hayatnya ada lagi... jgn dah takda nanti baru nak ingat ...

fazilzura berkata...

huuhuhhu teruk nye lahai ..

Falsya berkata...

aduhaiiiii..falsya kan kalau mak falsya nak berjalan gie kedai dpn pun falsya xbg..sedihnye..

jaa jaa berkata...

erm mcm2 la.. anak dia pompuan ke laki?

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

kesian makcik M..
sebak kita terus ingat kat mak kita...
anak dia laki ke pompuan...


@sue nanti kita kasi PFM sue ye...baru free sorry lambat sangat...

wan nurul hezrina abd halim berkata...

hargailah ibu dan bapa selagi mereka bernyawa.bahagiakan lah mereka..bongok sungguh anak dia.tak kesian apa kat maktuh.dah lah dah tua nnt kalau jadi apa2kanker susah?

Nad MamaZN berkata...

Huhu... Sedihnya...
Pengajran buat kami jugak