Yang DiSaYAngi

Rabu, 6 Mac 2013

Syurga Tempatmu wahai anak


Salam pagi kengkawan..arini baru up entry baru...semalam ada hal..nnt aku citer ngan korang...


semalam kengkawan aku G la melawat kawan aku kat hospital sini..aku tak la G ada hal kan...tapi ni dari cerita kengkawan aku yang G ...mmg menyayat hati..
tapi aku tau kawan aku ni mmg seorang yang kuat, kebal...tapi itu la hati manusia, sekental2 mana pon hati seseorang, mesti ada jua kesedihan yang dier akan lalui..

semalam dorang G nampak  member aku sampai tak boleh bukak mata, dah bengkak abis dah..sepet sudah mata dier..member aku ni mmg saspek kencing manis..mmg selaloo akan check up kat klinik kesihatan sini N akan ke swasta seminggu sekali...kandungan dier waktu tu 25minggu@5bulan..

dah seminggu dah dier selaloo terasa basah2 je sampai kena pakai pad...dier ada cakap ngan klinik kesihatan sini, tapi katanyer normal..tp itu la 1st BB, so pengalaman tak berapa sangat..so senang citer dah takdir kenapa ALLAH bagi member aku dugaan macam tu...

dua kali dier push, keluar la putera kesayangan dier, tapi keajaiban dari ALLAH, anak dier hidup waktu dier lahirkan anak dier..sempat la suami dier dukung, pelok cium anak tu...anak dier pon hidup pon dalam keadaan tercungap-cungap...tapi tak lama..setengah jam lepas tu, ALLAH ambil putera kesayangan dier kembali...sedey tak terhingga suami dier, anak kesayangan meninggal dalam pangkuan..member aku mmg tak sempat la nak jumpe sebab pihak hospital terus zass bawak ke bilik operate, operate nak kuarkan uri..aku pon tak paham macam mana...bukan rezeki dier la kan...ada sebab kenapa ALLAH ambil anak tu daripada dier...

tapi aku tau kawan aku ni seorang yang kuat...opismate aku datang jenguk kat hospital pon boleh gelak2...nangis2..gelak2..nagis2...tu adalah dugaan dier..kena redha dengan kehendakNYA..

tapi kawan aku ada kata yang dier dah serik nak  G klinik kesihatan tu..serik dengan apa yang berlaku kan...


tapi 1 je yang aku nak katakan...itu semua ketentuan yang dah di tentukan oleh ALLAH...kiter sebagai hambanya redha atas apa yang terjadi..mungkin tak kena pada aku...senang aku nak cakap...tapi sebagai kawan, kiter kena la bagi kata2 semangat N rangsangan untuk dier teruskan hidup dengan baik




p/s : insyallah kak, ada rezeki kamoo lagi..jaga la ia sebaiknya..

15 ulasan:

♥cikmOt♥ berkata...

besar dugaan buat dia...moga lepas ni ada rezeki buat dia...bertabahlah ye

Nurzakiah Hanum berkata...

amin

ieyda berkata...

harap dia kuat semangat n sentiasa berdoa pada Allah....

amin

Noor Izmaliza berkata...

mudahan lepas ni Allah bg yg lebih baik ... takziah utk kwn kamu

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

betul sue..setiap orang ada dugaan mesing2...itu semua ketentuan ilahi...kadang2 orang akan pandang ckp memang sennag sebab tak kena atas kamu tapi setiap yang berlaku ada hikmahnya...

apa2 pun takziah buatnya...
moga ada rezekinya leoas nie
sekurang2 nya dia ada seorg putera yg telah menunggu dia disana...

Alycia berkata...

pasti ada yg lebih baik lg lepas ni..

Falsya berkata...

sedih plak tetibe..semoga kawan jemah tuh kuat..besar betul dugaan die..

Nad MamaZN berkata...

Salam takziah buat kawan sue...
Ada yg terbaik dr Allah utk dia dn keluarga

Che Rosliza Che Mat berkata...

Sedihnya baca...Kuat betul kakak tue..kalau cr dah melalak dah...

jaa jaa berkata...

sedihnya..

Ya ALya berkata...

Menangis ya baca time anknyer masih hidup n tercungap2 tu....

Dugaan untk dier...semoga dier tabah...

wan nurul hezrina abd halim berkata...

alahai dugaan Allah..harap kawan sue terus bertabah n bersemangat hadapi ujin dr Allah

CheNamNam berkata...

Ya Allah..sedihnya..moga dia terus tabah dan kuat..

Shima Salleh berkata...

sedihnya... sayu pulak baca entry ni

IntaNBerliaN berkata...

meremang bulu roma baca.. sedihnya...