Yang DiSaYAngi

Selasa, 26 Mac 2013

tindakan refleks - terjadi padaku



kejadian ni berlaku petang semalam B4 nak balik keje..kat opis la..aku ni dah settle pump, nak la G amik ice pack N susu yang dah di simpan dala peti ais pagi tu kan...

nak di jadikan citer, aku ni nampak la member aku baru lps amik anak2 dier dari taska N bawak la ke opis sementara tunggu laki dier sampai kan...

sekali tu, aku G la kat dier, tak perasan ape2 pondok la main2 ngan anak2 dier...kat tangan masih ada coller bag aku...sekali tu kawan aku yg lain datang dalam keadaan bising2...
"eh..nana ko kasi anak ko pakai baju ular...!!!!!!!!!!!!"

aku terus la...ko bayang la kan, perbuatan seiring dengan percakapan...
"mana2...ular...eh sengal la ko kak ann..bising2"

terus zassss aku balik coller bag yang kosong tu kat anak dier yg sulung tu(baya syawal)...terus mak dier pon menjerit, aku menjerit, kawan aku pon menjerit...kononnyer tak nangis lagi anak dier..sekali tgk kiterorg dok la gelak2+jerit2...terus la dier nangis...rupanyer mata bawah sikit merah kena zip cooler bag tu..adoi....serba salah aku..dah cuak dah..bukan takat dier, adik dier baya izz pon nangis..adoi...korang bayang la dalam kelam kabut tu kan..kkakkakakakka...adoi mmg lawak tau..

aku say sowi pon dari jauh je si irfan tu, bila dier dah berenti nangis...garang tu, siap angkat kasut dier tunjuk kat aku..kkakakakakka...

bila nak balik, mak dier la sebok dok menyakat aku suruh anak dier salam ngan aku...aku pon pe lagi, cakap la..

"ko fan, nak salam, nak jumpe aunty soya, jgn pakai baju ni...egat tau"

ko bayang la baju dier t-shirt biasa tp ular dier tu, mcm ular plastik yg di lekat kat situ...

aku mmg tak boleh gitoo..tindakan refleks aku laju...kalo tak, x da la kawan aku ni..

aritu aku hempok surat khabar kat kepala dier..kakakkaak...mana tak nyer aku ngah syiok2 baca paper kat belakang dier, sekali ternampak ular..mmg laju la paper tu melayang dari tangan aku ni..N tangan aku ni mmg laju la apa yg kat depan aku kan...tu yg bila dier beli je paper...nampak je ada something yg aku tak suke..dier akan kata..
"bai, lu jgn baca paper arini.."

mmg aku tak baca la..klo tak jd mangsa la ngan aku...dah kata duduk sebelah kan...


p/s : korang penah jd gini ke

7 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

selamat pagi ...
singgah pagi
apa khabar pagi nie.. dah makan ke?

♥cikmOt♥ berkata...

hahaha, macam macam la ko ni jemah...

ieyda berkata...

aku geligeliman dengar ular nie....

Liza berkata...

Hahaha.. Lawak la...

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

hahahahha..
mcm2 mak jemah nie...
sakit perut aku gelak kat ko sue pagi2 nie

fazilzura berkata...

smp gitu sekali ke ..
ayokk

Nad MamaZN berkata...

Haha.. Ni dh kategori melatah dah ni :)