Yang DiSaYAngi

Khamis, 25 April 2013

Readymade or Handmade


Salam pagi kengkawan...pagi ni up entry lambat sikit...BW kengkawan dolu, baru sebok nak up entry...gitoo la, kalo tak BW rasa kureng..mmm...tapi kerja tetap buat ok...

semalam dok la PK nak pakai baju pe G keje untuk arini...sekali terpandang daa akan
 baju ini...

lama dah terperuk baju ni kat dalam lemari tu...

untuk pengetahuan korang semua, baju ni baju waktu aku form5 lagi..still muat..suke meh..kakakkaka...

sebenarnyer baju ni ada cerita disebaliknyer...

nak di jadikan cerita, dolu waktu kat sekolah aku amik jurusan Rekaan Fesyen dan Pakaian...sila percaya..
kalo tak mo percaya, sila percaya kan IEYDA sebab dier schoolmate aku....ni pon jumpe balik kat alam maya ni haa...mmm..tapi IEYDA ni amik course lain..tak sama ngan aku..tp dier tau aku amik course ape kat SMT (ERT) SETAPAK dolu...(tetibe terkenang akan sekolah tu)

setelah lama tinggal, aku dah tak egat macam mana nak menjahit..kengkawan yang seangkatan dengan aku, dah terrer dah demo..tp klo nak jahit tangan biasa2 tu, muleh la kan...

so bila nak abis sekolah dolu, lepas exam la ni, cikgu aku...CIKGU LAM, ada buat tempahan kain banyak untuk kami belajar buat beg galas tepi...ala macam beg G ngaji iqra tu..kakakakka...

so bila dah buat, ada lebey..aku bawak la balik umah kainnyer..dah sudah terperuk lama...

sekali mak aku balik dari kelas mana aku tak tau kat sg besi, sekali dier tunjuk kat aku...baju ni..zasss aku dok la PK ni kain aku waktu sekolah dolu, kata mak aku..
"mak tgk kain ko bawak balik tu, banyak, mak amik la, bawak G kelas jahit baju kemeja...dah siap..ko nak..."


kakakkakakka..teringat lagi..mmg sedap pakai baju ni tau...handmade hasil dari mak aku...mmg la suke kan...

sampai la zaman bercinto ngan en asbeen pon aku still pakai baju ni..last aku egat aku pakai baju ni, tahun 2011 B4 aku pregnantkan izz, aku pakai G keje...suke sangat..mmg ramai yang kata aku beli...padahal bila aku kata mak aku buat, semua tak mo caya..kikikiki////


p/s : lama dah aku tinggalkan sekolah..tapi ado yg lagi lama kan

11 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

great

ieyda berkata...

sila percayakan saya ye kekawan, sue nie memang terer jahit (tu masa zaman skolah SMTERT lah)hihihihii. Semua jenis bju dia leh wat tau. Beg pun cantik2 kalu dia wat.
Dai bekerja keras nak siapkan baju2 smpi ke awal pagi dia xtidur.....
kenangan yg xleh nak dilupakan....

mama3heroo berkata...

ok caye2..hee..
done klik2 nuffnang

lizz berkata...

waa boleh pakai lagi baju zaman sekolah...bestnyer...

Hanie(SHMA) berkata...

HIDUP AKK..HEHEHEHH..last2 hani yg x masuk kelas jahit. minat plak jahit brg2 kraf..hehehe

Nad MamaZN berkata...

Nak anta tempah baju raya kat sue bleh dak ni?
Hehe

Fiza Rahman berkata...

Boleh lah amik tempahan baju raya.

Nora Karim berkata...

Wah... mmg jenis x naik badan ye ni... jeles ai..

jaakechik berkata...

lawa baju tu, macam yg beli kat kedai jer. kaler dia pun nampak sejuk jer!

wan nurul hezrina abd halim berkata...

pandainyer mak jait..dasyat.ingatkan beli.mcm beli..kurusnyer ko mak jemah jeles daku..hehe sedang berusaha untuk kurus!

IntaNBerliaN berkata...

terornya mak sue jahit