Yang DiSaYAngi

Selasa, 7 Mei 2013

CD di kala izz tak sihat




Citer semalam...mmg kerja aku semalam baru bermula...sebab izz dah sihat n boleh la gerak sana sini buat keje kan...kalo tak, mmg melekat mcm belangkas je la ngan budak tecik ni kan...

dari pagi membawa sampai ke 6.30pm, asik la membasuh, menyidai, melipat, mengemas baju..tu je la keja aku..sampai en asbeen N syawal balik tu sajoo la kerjaan aku...

ni la CD yang terkumpul sepanjang izz tak sihat hujung minggu ni..kalo tak sihat izz ni, mmg banyak la guna CD tu kan..kalo ok je budak tecik tu, mau 3,4keping CD je yang dier guna...



alhamdulillah ibu izz ni masih rajin dalam menguruskan CD2 izz ni, abah izz pon dah mula pandai nak menguruskan CD ni jugak..thumb up kat abah izz...baguih..dari menyidai CD, melipat CD, mengemas CD semua dah pakar dah en asbeen ni..cuma membasuh baru1,2X aku bagi dier buat..tu pon kalo dah tak terkejar nak buat kan...nasib en asbeen sangat2 mengikut instruction yang aku bagi..baguih ni...


alhamdulillah jugak kalo kuar jalan2 pon izz masih lagi dengan CD..mmg kami dah pandai handle CD2 ni kalo kat luar...sampai rasa lebey selesa pakai CD dari DD...tapi tetap kena pakai DD bila kat taska je...sebab tu DD izz tak selaloo kami beli...2 bulan sekali..ok la tu kan, ada duit lebey beli lebey..so lepas tu lama la sikit nak membeli balik kan...



p/s : alhamdulillah ucap syukur..izz buatkan kami pandai berjimat

12 ulasan:

AYuNG berkata...

uissshhhh...banyak nyaaa...

Nurzakiah Hanum berkata...

banyaknya

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

baguskan boleh jimat
mula2 dulu memang berkobar2 nak pakaikan faez cd..lepas faez keluar sampai sekarang..tak pakai2...hehehehe dasar pemalas betul ibu faez nie...

Falsya berkata...

bakal menempuh mcm mana sue tempuh..insyaAllah..hehehe

Zee Suhaini berkata...

zee tak leh pakai cd ni..mau pengsan kot..yang kecik tu asyik uk uk je kerjanya..kalo time lawas tu ade la 7 8 kali sehari...bau takyah cakap la..semerbak satu rumah...hahaha

Nad MamaZN berkata...

Alhamdulillah..
Bagus la camtu kan
Mana bleh jimat kita jimatkan
Duit lebey bleh beli kasut ibu, ehhh?!!! Hahha!
Gurau jek ;)

Nayli dh tak pakai cd
Peha bambam bebeno
Dah abes butang cd dah, xmuat jugak hihi

mamafarah4 berkata...

bagus2 izz.. so ibu izz sila la bagi kredit kat izz ek.. tanya dia apa dia nak?hahaha..

IntaNBerliaN berkata...

mmg jimat kan.. tp saya bg aqilah guna pampers :-)

*gayat saya tgk gambar sue ni.. hihi

IntaNBerliaN berkata...

mmg jimat kan.. tp saya bg aqilah guna pampers :-)

*gayat saya tgk gambar sue ni.. hihi

mama ila berkata...

banyaknya koleksi CD izz...memang rajin lah ibu izz nie..hehehe..tabik spring!! ila lum pernah try CD lagi..macam xberapa nak rajin..ehhh..

wan nurul hezrina abd halim berkata...

ibu yang rajin jer bleh guna cd..huhu..hang mmg rajin sue

jaakechik berkata...

byk nya cloth diaper dia.... jaa x penah guna, sbb mls nak handle... muahahaha... ~alasan si ibu pemalas. :P