Yang DiSaYAngi

Isnin, 6 Mei 2013

demi negara terpaksa berpisah



Ayat tak menahan...bgaya nak g perang...adoi ni la perasaan kali pertama berjauhan dengan anak bujang kesayangan selama 3tahun hidup bersama kan,....

demi tuntutan negara jugak la aku n izz terpaksa berpisah sementara dengan en asbeen n syawal...



Sedih jugak... Tapi ku tahan jua jebat...

Sekali bila kete nak gerak tu...tetibe syawal mcm pelik ibu n adik dier boleh rilex kat luar kete sambil lambai2 dier... Heran dier sampai la dier kete gerak terus tgn dier melambai2 minta aku ambik dier...sambil meraung dalam kete ko...tarik2 tangan en asbeen suruh berenti..sayu hati tgk syawal aritu...


Tapi aku tahan jua...

adik dengan muka blur..naik je rumah...terus zassss....

bahang dah terasa kat kepala...alamak demam ke ni...adoi...mmg sah...terus la aku bukak segala baju bagai...tinggal la cd dier je...turun bawah kat parking tu ada daun bunga raya...terus petik, ramas n lumur kat kepala izz...


Hanya cd yang menemani di kala diri tak sihat...

demam tak teruk...tapi nampak mood dier trs down sejak abah n abang dier balik kg tanpa dia


Bila tiba hari sabtu alhamdulillah izz dah sihat... Dah mula nampak senyum ditapi bila malam terus zasss demam membahang blk...

aku ada dengar kalo dier siang dan mlm demam...dier mmg demam...tapi klo siang dier ok...tiba malam dier demam...tu bkn betoi2 demam... Mungkin sonething...

ya aku pon rasa something...sometging rindukan abang dan abah...aku perasan bila aku tunjuk izz gamba abg syawal dier..senyum2...gelak2 sendiri dier..lepas tu dier temenung...alahai beremosi pulok kamoo anak...

Mmg mlm tu rabak mata aku weiii izz mmg tak bagi aku tido...juz jaga dier...ko bayang la dalam 1 mlm langsung aku tak tido...walau sejam..izz tak bg...tersengguk2 aku..nak lelap mata pon sambil duduk n tgn longlai membuai si izz ni...

kejap msk bilik...kejap kuar ddk kat ruang tamu sambil tidokan izz dalam buai...

merengek je izz...tapi mata tutup rapat...mulut bising je...sampai la ke pagi...

gagahkan diri nak mengundi jugak... Demi negara 

Kalo tak rugi la berpisah sementara dengan en asbeen syawal kan...


Tapi nasib baik jugak la tak bawak izz dtg mengundi ni...mak aiii ramainyer...mmm

seb baik la ada mak aku nak jaga kejapkan..

tak lama aku blk...mak aku lak kuar..nak g suruh org mengundi lak...

ooo jaga raih undi ni...kikikiki...


so boleh je en asbeen nak blk kan ahad tu..takmo di extend 1hari lagi... So arini la blk...


p/s: alhamdulillah dah nampak balik senyuman izz...tak sabar tunggu abah n abang balik kot...dah nampak sihat

8 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

ala sayunya anum baca

Nad MamaZN berkata...

Mcm tu la...
Bila jauh rindu rinduan
Bile dekat adaaaa jek tak kena..
Budak2 kat umh ni pun gitu la jugak :)
Moga hepi hendaknya tggu syawal n pak akob
Bergabung meletopp la ye haha!

Shima Salleh berkata...

alololo.. demam rindu ye izz

Ibu Lala berkata...

alorrr ciannye terpaksa berpisah semata mata nak mengundi yer.

mmg pun, klw bw anak2 pi mengundi sekali kesian kat depa. panas dan meletihkan..

Myra Jay berkata...

Alahai sedihnya...
Izz pun pandai rasa sedih ye...

mamafarah4 berkata...

sian izz.. demam nak rindu kat abg syawal...tomei jer..

IntaNBerliaN berkata...

eh, nape tiba2 saya tgk izz ni, nampak aqilah.. hehhe

QasehnyaRania berkata...

jangan la sdey2
sian tgk izz rindu ayah n abg ye

anak akak comel2 la :)