Yang DiSaYAngi

Jumaat, 10 Mei 2013

Dier yang teruja mendengar dan melihat




Kejadian ni berlaku waktu azan maghrib semalam..

tengah aku syoik2 lipat kain...
si tecik pon sebok nak mengacau gak..

tetibe si tecik berpaling pada Tv bila dier mula dengar laungan azan...

khusyuk ko...sambil duduk, ternganga..mata tegak ke TV...lama dier tgk...

aku kaco2 dier pon diam je...tak gerak..udah macam patung..sekali maktok demo bersuara...

"dier mesti dok teringat...aku macam penah dengar je azan ni, kat mana ya.."

pandai pulok haa mak aku buat dialog konon2 si izz yang cakap..kakakkak...
mungkin jugak..sebab muka dier mmg menampakkan dok berfikir kat mana dier penah dengar...


terus teringat akan en asbeen....
dua2 anak dier, dier sempat azankan kat telinga anak2 dier...sambil laung jugak la, sambil air mata jernih dier tu menitik kat PP anak2 dier ni..sayu kot..sebak pon ada bila tgk en asbeen ni...

untuk kali kedua jugak dier cakap...
"terima kasih sayang...macam tak sangka, akob kecik dah jadi abah kan...mesti org tak percaya saya ada anak.."

mmg itu yg dier sebut bila lepas di azankan syawal dan izz...bersaksikan hosital putrajaya dan hospital kajang..sweet je abang tecik ni...

opss muka jemah selengge

p/s : bahagia walaupun penat nk uruskan keluarga kan...



5 ulasan:

Nad MamaZN berkata...

Setuju sangat p/s bawah tu...
sebak...

♥cikmOt♥ berkata...

kata supermak...penat tu perkara biasa...
so mari kita bahagia sesama...lalala

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

suka ayat last...

eima berkata...

betui2 PS tu kan ...
budak kecik mmg gitu kan ..klu dgr azan die mmg terpaku ...tgk masjib pun alisha ckp ALLAH... sape tah ajar cekgu hmmm

mamafarah4 berkata...

Alhamdulillah.. budak2 mmg suka dengar azan kot..
suka ayat yg last sekali tu..Penat memang penat tapi kalo diri sentiasa disayangi oleh yang tersayang rasa bahagia selalu...