Yang DiSaYAngi

Jumaat, 3 Mei 2013

Macam Tahu Je nak Kena Tinggal

Hari Rabu lagi aku dah start mengemas barang2 syawal N en asbeen nak balik Kampong arini..senang...tak da la aku terkejar2 nak benda lain kan...mmmm...

mood sedey je nak kena tinggal...ni kire 1st time en asbeen balik kampong tanpa aku kan...kire tak best la kan...so tinggal la kami dua beranak kat umah sini...

so selama 4 hari ni tak dapat la izz main2 ngan abg syawal N gelak tawa ngan abang syawal N tak boleh main cak2 ngan abg syawal..mmmm..ibu pon sedey je...



 jadi windu je ngan anak bujang sowang ni..padahal tak G lagi pon..mmmm...

dier pon tak tau yang dier akan ikut abah dier balik kampong ni...

ayat yang kuar dari mulut maktok demo ni..
maktok : syawal tak mencarik ko ke kalo ko tak da...ni 1st time pisah ngan ko kan...
aku : mencarik jugak kot..tapi ok kot..sebab syawal ok kalo salah sowang dari kami ada dengan dier...jgn dier sowang2 je...


risau jugak di hati ni..tapi tak pe la...at least abg ikut abah...adik ikut ibu...

 tak dapat la tgk kartoon sesama...abg buli pon tak da la minggu ni..mesti adik sunyi kan..pagi2 pon bangun tadi, terus senyum nampak abang dier...abang dier buat mata...dier bantai gelak mengekek kat abang dier..abang dier jugak yg blur tgk adik dier gelakkan dier...


pagi ni pon izz tak mo cium abah dier...abah dier cium dier..dier paling muka tempat lain..mmmmm...



ngan abang dier je dier bagi, abang dier cium dier...
tapi banyak aku pesan ngan en asbeen..kalo kuar berdua ngan dier...pegang tangan dier...sampai aku cakap ngan en asbeen..
"saya nak abang pegi ngan syawal..balik sini pon ngan syawal dengan selamat tau.."

senyum sumbing je en asbeen..dier tau aku risau akan syawal...sebab aku tak penah berenggang ngan syawal kan...


p/s : syawal dah pandai cium N minta maaf kat adik idre kalo dier buat salah kat adik

12 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

cian dia ek

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

tetiba rasa nak nangis baca n3 sue...
huhuhuhhuhu..

Cute Mum berkata...

uyun tau perasaan sue sbb dah lalui haritue.. walaupon kita nak die berdikari, tp dlm hati rasa taknak lepaskan..
apapon kita sama2 kena belajar berjauhan camnie...

Nad MamaZN berkata...

Huhu sebak...
Harap2 nya syawal ok ngan abh kat kg
Ramai yg layan ok sket kot nnt..
Ahad tu dh blk sini semula kan?
Ibu pun kene kuat tau! Takmo sedey2... Nnt kesian kt izz plak

Zee Suhaini berkata...

insya'allah sue selamat si syawal ngan abahnya tu..
kalo ramai kat kg lupa la skit dia kat ibu..
tak mo risau sangat ye...

Nana berkata...

heheh insyallah syawal ok ngan abah dia tu
mia pon xpernah lg kita lepas kat amrul g jauh2 bedua
mcm tak harap hahaha
dulu dia penah nk bawa mia blk penang tp kita keje dia nak bawa mia kita xkasi
eh klw sue ikut akob blk bole la kita jumpe kan

LiYa HaNiF :: berkata...

nasib baik ada juga izz kat rumah.. :)

tak pe lah skrng ni kan ada wechat le skype le.. mcm2 lagi... boleh le berhubung ..

eima berkata...

ko bebetui jalankan tnggjwb sebagai rakyat ... tak pe ...berkat bakti ko tu negara kita kan sentiasa aman dan maju ..aku pun tak mampu nk wat gitu wei

fazilzura berkata...

hhuhh sedey kan kan ...

aku ni kene admit wad masa nk banak amni pun rs cm lama benor, siap rindu bwk tido bj busuk akil lg... petah lg kalau nak bior dia balik kg tnpa aku ...mau meroyan aku kejap ..

Shima Salleh berkata...

huhuhu.. sayu je.. xpe tanggungjawab harus dilaksanakan..

Macam mana kalo suami keje askar hohoho

Myra Jay berkata...

Alahai sedey plak :D

QasehnyaRania berkata...

as-salam.
sedey pula..

comel la anak2 akak ;)