Yang DiSaYAngi

Rabu, 26 Jun 2013

1st Time Merasai "HUJAN BATU"

tengahari semalam lepas selesai amik exam...aku balik umah bukak Tv macam biasa sambil pump kan....keluar pulok citer pasai kat masjid negara tengah berlangsung solat hajat mohon turun hujan di bumi malaysia ni...

petang tu kat umah tengah syiok2 buat keje N sidai kain kat balkoni umah, tetibe aku tgk awan semacam je gelap...dalam hati ni terdetik...
"nak hujan ke...ke jerebu..nape awan hitam...tapi bunyi guruh...kalo betoi hujan, alhamdulillah...aku sanggup baju aku basah demi hujan..akakkakakakkakak"
(malas nak angkat balik baju, sebab dah banyak sidai...kikikikiki)

tak lama, 10min sebelom pukul 6pm...terus kebaaboommmm...hujan mengganas turun kat muka bumi allah ni..alhamdulillah turun jugak hujan ni kan...

 nak di jadikan citer kat sini...teibe aku teringat akan baju mak kat balkoni kat dapur..aku pon cepat2 la nak amik baju tu..sekali aku tgk dah selamat baju mak dah jatuh sana sini...elok tgk kutip2 baju mak tu...
tetibe aku terasa macam org balik ketulan ais..aku pon sengal menjerit...
"woi...balik2 ais lak..aku baling balik kang...(sengal tak terfikir)..."

pastu aku terfikir balik...sape yang nak balik ais kat tingkat 8 ni...pastu baru tersedar yang rupanya hujan yang turun ni hujan batu...hohohohoohoho....excited terlebih sangat2...panggil en asbeen..en asbeen pon terasa..tak sempat nak snap bagai..mmm....

tapi alhamdulillah aku terasa jugak hujan batu ni..walaupun mak aku kata mlm tu yang sebenarnyer hujan batu ni adalah salah satu tanda2 kecil kiamat selain jerebu ni..aku ada cakap kat mak...
"mak pasai jerebu ni ada tertulis kat kat dalam al-quran..."

mak aku
"mesti la ada..ni semua salah satu tanda2 kecil kiamat....tapi org semua tak sedar2 lagi..mmmm...tu belom lagi tanda2 besar macam dajjal, yakjuk makjuk,...betoi tak eja..mmmm..."

terdiam kejap aku...

aku bertuah berada di bumi mu ni YA ALLAH....

7 ulasan:

Zee Suhaini berkata...

syukur sangat dah hujan..
patutla semalam kuat jer bunyi tapi dok dalam opis tak perpikir lak hujan batu..

Falsya berkata...

falsya penah rase hujan batu nie time kecik2 dulu...sakit woooo kalau kene..

IntaNBerliaN berkata...

Takut sangat bila pikir pasal kiamat... Moga kita semua tak berhenti untuk terus melakukan amal ibadat

Nini D.. berkata...

luka x kepala ko?..risau aku

Ibu Lala berkata...

Takut la bila dgr psl kiamat ni. Kt rumh sy x ujn pun.

Shima Salleh berkata...

uik iye ke? hemm awat tak tunjuk gambarnya eksaited gak ni hihii...

Semoga kita terdiri dr org2 yang mensyukuri nikmat dari NYA

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

kuat betul hujan kat putrajaya ari selasa ari tuekan...
sampai ada yang bumbung tercabut