Yang DiSaYAngi

Rabu, 12 Jun 2013

Buat Touching jaa

Cerita sabtu lepas..korang ada tgk tak cerekarama pukul 10pm TV3 tajuk citer di bawah satu langit...si faezah elai tu berlakon jadi doktor tu...mmm...

bukan tu yang jadi isu nyer...

isunya sekarang, dalam citer tu bapak shera aiyob (ummi, madu si faezah elai), jalalluddin hassan tu ada penyakit alzheimers..(penyakit lupa...) so kena la duduk kat umah org tua2...tapi bini dier (hamidah wahab) mmg hari2 datang lawat dier...mmg sabar benar si isteri ni melayan setiap inci pertanyaan si suami...antaranya..
"siapa kau..?"
"ni siapa...??"
"nape ko ada di sini...????"

padahal soalan tu dah berjawab 2,3 kali sudah...tapi cukup la sabar si isteri ni layan N jawap soalan suami ni dengan hati yang tenang jee....bila aku N en asbeen tgk citer ni...en asbeen jadi touching...

touching en asbeen tau...bila aku kata...
"sabar betoi bini dier layan soalan dier kan..kalo org lain, mau kena maki ni...ni kes sama ngan senator jins samsudin tu..pon alzheimers gak...tapi masih belom serius...tapi kesian jugak la..."

lama tu en asbeen bersuara...
"sayang...kalo saya terkena jadi gini..awak layan saya gini tau, tak mo marah2 tau..besar pahala awak..ye la saya kan cepat pelupa..."

terkejut jemah tau..dah mengapa ni..mmm/...
"abg ni dah nape..insyallah kiter doakan yang terbaik utk diri kiter..jgn risau la...saya tau awak ni cepat lupa..tapi tak la sampai macam ni kot...kalo ye pon takdir awak..insyallah selagi mampu saya jaga.."

muka selebek je en asbeen ni..aku lak touching tgk dier..kirenya dier sedar akan penyalit yang cepat lupa dier tu..mmg tu la en asbeen dari sebelom kawen sampai sekarang..mmg cepat lupa..padahal benda tu kiter dah bagitau 10min yang lepas pon lupa..mmm..bak kata dier..

"bukan lupa, ...tak ingat.."

lupa ngan tak ingat tu sama la..ejaan n bunyi je lain..mmm....


p/s : sayu je hati ni...tp awak la yg terbaik abg tecik oitttt

7 ulasan:

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

huhuhuhu so touching...

LiYa HaNiF :: berkata...

tk tengok pun.... kat youtube ada tk?

Nad MamaZN berkata...

Huhu...
Touching plak gaya sue cite ni

fieda berkata...

tgk gak cite tu..

Falsya berkata...

alahhhaiiii..sedih plak baca...ckp ngan akob xyah risau..nnt jemah jaga..gile jemah xnak jaga abg tecik die sorang nie...heheheh

Ibu Lala berkata...

Akk jarang sgt tgk tv kat rumah. Malas. Pkl 10 dah lending ats katil. Cane nak tgk tv tu..

Mama Idlan Irsyad berkata...

huhu.. jaa pun pelupa yg amat sangat...