Yang DiSaYAngi

Rabu, 19 Jun 2013

Dari dia kita datang, dari dia jugak kita pulang - al fatihah pengasuhku


AL-FATIHAH buat pengasuh kesayangan aku N adik2 aku..
hari sabtu lepas aku balik dari alamanda aku dapat berita dari mak aku yang pengasuh aku yang dolunya mengasuh aku kat bedong, sungai petani kedah tu dah kembali ke ramahtullah...meninggal dunia tak silap aku hari jumaat kot..



tu pon akak aku ADAMNIGINA yang bagitau mak aku yang makcik milah aku meninggal dunia, sebab akak aku frenz ngan kak chik(anak makcik milah) dalam FB tak salah aku..tak salah la kan...
"klo salah..ko jgn bantai aku dik..."


bila aku tau tu, terkejut, menganga sudah mulut aku bila dapat tau...arwah sakit kencing manis..terus la mak aku call kak chik nak tau citer...dier pon BZ2 gitoo lupa akan kami...tak pe la..bukan semua benda kami nak egat kan...

yang sedih tu, teringat je kat pakcik mail(suami makcik milah)..dier pon tak sihat..sowang2 je pakcik mail lepas ni..alahai, terbayang je muka pakcik mail ni..pakcik mail ni kuat orgnya...pagi jual ikan naik van merah(sekarang dah tukar kaler kelabu)...petang BZ jadi ABG REFF kat padang untuk bola kan..teringat akan kemesraan dorang ni tau...waktu aku kecik2 mmg kami sendiri akan masuk bagi salam kat umah dier tu..tak payah nak mak aku hantar haa...umah kami dolu pon langkau 1 umah jaa...

kalo mak outstation kat KL, mmg kami akan duduk umah dier..mmm...umah makcik milah ni banyak kucing tau...suke kami...

egat lagi...makcik milah ni kalo dier suapkan anak bongsu dier pijun tu nestum perisa oren...mesti aku n kucing2 akan menyendeng jugak, nak sikit...kakkakakak...

kalo sarapan pagi, mmg kami akan arwah bagi makan guna sudu, tapi tak leh bising2 guna sudu garfu tu...sebab anak dier tido...

tapi tu la makcik milah..last aku jumpe 2011..mmg nampak dier dah kurus N tak sihat...

makcik milah mmg seorang yang garang...sore macam petir tu kalo pangil kami..kakakkak...tapi tu la arwah sangat2 kami sayang kat dier..makan pakai, semua cukup..sampai la aku besar, kami mmg akan jumpe....aklo anak2 dier kawen pon, kami mesti G...kire setiap kali balik sungai petani, mesti kami akan singgah umah arwah...

bulan 12/2012 mmg aku nak G umah arwah, siap call lagii, tapi tak kesempatan sebab dorang semua tak da kat umah, semua kat umah kak chik kat KL tu..mmm

bila kenangkan rasa ralat jugak..mak aku balik 2 minggu lepas pon rasa ralat tak G jumpe..mmg nak jumpe cadangnya...mmg tak tau dier sakit masuk hospital bagai...




p/s : terkenang akan arwah..yang putih macam cina tu


11 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

al-fatihah

sueshe berkata...

al fatihah.. ooo..niginaadam tu kakak upenye.. wat is the smallworld..hihii.. kwn sy niginaadam tu..walaupon jap je keje kt jbtn 'TUTTTT"..haha

Nad MamaZN berkata...

Innalillahiwainnailaihirojiun....
Salam takziah sue

Shima Salleh berkata...

Innalillahi wainnalillahi rojiun

Shima Salleh berkata...

innalillahi wainnalillahi rojiun

aNiM berkata...

Inna Lillahi wainna ilaihi roji'un..
takziah.. Al-Fatihah untuk arwah pengasuh sue..

Myra Jay berkata...

Moga roh arwah dicucuri rahmat

eima berkata...

SEMOGA ARWAH DITEMPATKAN DISAMPING ORG BERIMAN ... DIE PUN DAH BYK DIDIK KO JD CAM SEKARAG INSYAALLAH SEGALA KEBAIKAN YG KO BUAT ATAS DIDIKAN DIE ..ALLAH AKAN BG GANJARANNYA ...SENTIASA BERAMAL BAIK SUE

JunAina berkata...

Al-Fatihah...

lizz berkata...

ssayu pulak bila baca entry ni...moga arwah dicucuri rahmat...

Ya ALya berkata...

Al fatihah